// کد مطلب: ۱۳۱۶۴۶

رپرتاژ اگهی /

انواع موکت پرز بلند و چند کاربرد مهم آن

انواع موکت پرز بلند و چند کاربرد مهم آن
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:

به گزارش طلانیوز: موکت های پرز بلند که ما آ نها را تحت عنوان موکت تافتینگ نیز می‌شناسیم؛ در واقع نسل جدید موکت های نمدی و کبریتی به شمار می‌روند. تفاوت این موکت های مدرن و جذاب با موکت های دیگر در اندازه الیاف آنهاست. موکت پرز بلند دارای الیاف بلند تری هستند که جذابیت و زیبایی خاصی به آن ها می بخشد. این موکت ها می توانند خانه شما را به فضای خاص رویایی و شیک تبدیل کند.

tufting carpet واژه ای جدید و نا آشناست که شاید کمتر شنیده باشید ولی احتمالا نام موکت پرز بلند را زیاد شنیده اید. این محصول به دلیل شکل ظاهری و الیاف بلندتری که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است. ظاهر متفاوت و شیوه تولید این محصول با موکت های قدیمی زمین تا آسمان تفاوت دارد. موکت تافتینگ از کفپوش های ساختمانی مدرن و لوکس است که برای پوشش کف ساختمان های مسکونی ایده آل است.

انواع موکت پرز بلند

از نظر ساختاری این محصول دارای 4 بخش مختلف است. علاوه بر پرز موکت، آستر روی کار و آستر زیر کار و چسب مخصوص نیز در موکت وجود دارد. انواع موکت در پروسه ای شبیه به فرش ماشینی، شکل می گیرد. تافتینگ در واقع طریقه بافت موکت است . نام محصول از روی نوع بافت، انتخاب شده و اشاره به روش بافت الیاف دارد.

امروز قصد داریم شما را با شگفتی های موکت های پرز بلند آشنا کنیم. در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی ها و انواع موکت های پرز بلند به دست بیاورید؛ تا انتهای این مقاله با ما همراهی کنید.

ویژگی های مثبت موکت های پرز بلند

موکت های پرز بلند به خاطر ویژگی‌های منحصر به فرد و جذابی که دارند بسیار پرطرفدار و محبوب هستند. هنگامی که صحبت از موکت پرز بلند می شود؛ باید پیش از هر چیز به ویژگی های مثبت آن ها که باعث شده است بسیار پرطرفدار و معروف باشند؛ اشاره کنیم. در این بخش به مهم ترین برتری های موکت های پرز بلند در مقایسه با دیگر موکت ها اشاره می کنیم.

ظاهر زیبا و قیمت مناسب

این موکت ها با جذابیت ها زیبایی های خاص خود می تواند جایگزین مناسبی برای فرش های تزیینی باشند. به علاوه، قیمت پایین تر و ماندگاری بالا تر از فرش های ماشینی دارند که می تواند آنها را به انتخاب اقتصادی درجه یک تبدیل کند. قیمت موکت پرز بلند ارزان تر و به صرفه تر از فرش ها می باشد و همین باعث شده تا افرادی که تمایل به صرف هزینه کمتری دارند؛ آن را به عنوان یک جایگزین اقتصادی تر انتخاب کنند.

لطافت بالا و حفظ گرمای محیط

موکت پرز بلند با لطافت خاص و نرمی و راحتی خود موجبات رضایت افراد را فراهم کرده و فضایی گرم و نرم به خانه شما می بخشند. راه رفتن روی این موکت ها احساس خوبی در افراد ایجاد می کند. این موکت ها موجب حفظ گرمای اتاق شده و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند. اهمیت بالای این مورد در فصل های سرد سال بیش از دیگر مواقع به چشم می آید.

خرید موکت تافتینگ و پرز بلند

مقاومت و عمر مفید بالا

این موکت ها مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار اجسام سنگین و رفت آمد بالا دارد و به سادگی دستخوش سایش نمی‌شود که این بخاطر تراکم بالای تار و پود آن می باشد. هر چقدر که موکت پرز بلند انتخابی شما دارای تراکم بالاتری باشد؛ مقاومت و عمر مفید آن نیز به همان نسبت بالاتر خواهد بود.

ایجاد فضای ایمن

جالب است بدانید که موکت های پرز بلند ایجاد فضای ایمن می کنند و در صورتی که افراد سن بالا یا کودکان خردسال در خانه شما زندگی می کنند استفاده از موکت پرز بلند می تواند یک انتخاب عالی باشد. چرا که در صورتی که افراد در اثر حادثه زمین بخورند این موکت ها با تراکم بالایی که دارند به نوعی نقش ضربه گیر را ایفا خواهند کرد.

تنوع در طرح و رنگ

یکی دیگر از ویژگی های جالب و جذاب موکت های پرز بلند که باعث محبوبیت آن شده است تنوع در طرح و رنگ می باشد. این نوع موکت قابل تولید با انواع مختلفی از الیاف می‌ باشد که باعث شده تنوع بسیار بالایی در ترکیب رنگ و الگوهای مختلف داشته باشد. فرقی نمی‌کند که چقدر سخت سلیقه باشید در هر صورت می‌توانید یک موکت پرز بلند انتخاب کنید که کاملا رضایت شما را جلب نماید.

موکت پرز بلند برای اتاق خواب

از موکت های پرز بلند در کجا استفاده می شود؟

موکت پرز بلند یکی از انواع مدرن و شیک کف پوش های خانگی محسوب می شود. این نوع موکت ها چندان برای محیط‌های پر رفت و آمد و اداری مناسب نیستند؛ چراکه هرچند مقاومت بالایی در برابر عبور و مرور دارند اما در صورت کثیف شدن نمی توان آنها را به سادگی تمیز کرد.

استفاده از موکت های پرز بلند برای اتاق خواب ها

موکت های پرز بلند بیش از هر چیز برای اتاق خواب ها استفاده می شود و می‌توان این نوع موکت را بهترین موکت برای اتاق خواب ها دانست. با استفاده از موکت های پرز بلند شما می توانید فضایی که از ذوب منحصر به فرد و راحت در روز ها خوابهای منازل خود ایجاد نمایید احساس خوبی در شما ایجاد کند. انتخاب این نوع موکت برای استفاده در اتاق خواب می تواند در عین کیفیت بالا و قیمت مناسب احساسی خوب از گرما و صمیمیت را به شما القا کند.

استفاده از موکت های پرز بلند برای اتاق پذیرایی

از این کف پوش ها برای اتاق پذیرایی استفاده می شود چرا که می تواند جلوه زیبایی به آن ببخشد. شما می‌توانید موکت پرز بلند را به عنوان مکمل در کنار کف پوش هایی مانند پارکت و لمینت نیز استفاده نمایید. فقط در هنگام استفاده از این نوع موکت ها برای اتاق پذیرایی خانه خود باید حتماً به این نکته دقت کنید که تا حد امکان پایه های مبل را روی موکت قرار ندهید تا باعث آسیب دیدگی آن نشوید.

تفاوت موکت های پرز بلند با تراکم کمتر و بیشتر

موکت های پرز بلند در انواع مختلف با تراکم تار و پود مختلفی تولید می شوند. به طور معمول، با افزایش تراکم این نوع موکت ها قیمت آن ها نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت. این به این دلیل است که مقدار نخ و مواد اولیه مورد استفاده برای تولید این موکت ها با افزایش تراکم بیشتر می شود. البته این افزایش قیمت در مقایسه با ویژگی های جذابی که موکت های پرز بلند با تراکم بالا ارائه می دهند، هیچ است.

موکت های پرز بلند هر چه تراکم بالاتری داشته باشند عایق بهتری برای گرما و صدا هستند و فضای ایمن تری را در خانه های شما ایجاد خواهند کرد. علاوه بر آن، کمتر کثیف می شوند چرا که امکان گیر کردن ذرات گرد و غبار و زباله در لا به لای الیاف وجود ندارد. در نتیجه، توصیه ما به این است که کمی بیشتر هزینه کنید و موکت های پرز بلند با تراکم بالا تهیه کنید تا از مزیت های آن بهره مند شوید.

رنگ و طرح موکت پرز بلند

انواع رنگ ها و طرح های موکت های پرز بلند

با توجه به افزایش تقاضا برای موکت های پرز بلند، دقت بیشتری روی طراحی دقیق آن شده است. موکت های پرز بلند در انواع و اقسام تولید می شوند و می توان این طور گفت که تقریبا هر طرح و رنگی از این نوع موکت را که بخواهید؛ می توانید پیدا کنید.

از جمله طرح های معروف موکت های پرز می توان به موکت های پرز بلند ساده، موکت های پرز بلند شطرنجی، موکت های پرز بلند گلدار (گل ریز و گل درشت)، موکت های پرز بلند سه بعدی ( که امروزه بسیار پر فروش و پرطرفدار هستند)، موکت های پرز بلند با طرح اشکال هندسی و.... اشاره کرد. هر کدام از این طرح موکت ها را می توانید در انواع و اقسام رنگ های مختلف پیدا کنید. پر فروش ترین رنگ های موکت های پرز بلند عبارتند از رنگ های قهوه ای، کرم، طوسی و رنگ های روشن.

هریک از انواع موکت های پرز بلند برای کجا مناسب است؟

اگر دیزاین خانه شما کلاسیک می باشد، بهتر است از موکت های پرز بلند در تناژ قهوه ای استفاده کنید و اگر دیزاین خانه شما مدرن است؛ استفاده از رنگ های تیره مانند مشکی و طوسی را به شما توصیه می کنیم. اگر برای اتاق خواب کودکان یا نوجوانان به دنیال موکت پرز بلند هستید؛ از رنگ های روشن تر مانند قرمز و آبی استفاده کنید.

موکت های پرز بلند گلدار بیشتر مناسب دیزاین سنتی هستند و طرح های سه بعدی، شطرنجی و طرح اشکال هندسی برای طراحی های مدرن تر مناسب می باشند. البته موکت های پرز بلند ساده را خریداری کنید؛ می توانید آن را با هر نوع دیزاینی به سادگی ست کنید. برای مشاهده مطلب بیشتر در خصوص موکت پرز بلند و قیمت آن به https://gamantj.com/carpet-tuffing/ سر بزنید

نکاتی برای تمیز کردن موکت های پرز بلند

باور عمومی این است که موکت های پرز بلند به خاطر داشتن الیاف بلند زود به زود کثیف شده و به سختی تمیز می شوند. البته نمی‌توان گفت این باور غلط است اما می‌توان با خرید موکت های پرز بلند با تراکم بالاتر از قرارگرفتن گرد و غبار و ذرات ریز زباله در لا به‌ لای الیاف موکت جلوگیری کرد.

علاوه بر آن سعی کنید که های خود را زود به زود جاروبرقی بکشید. برای این کار جاروبرقی های خود را روی مکش حداکثر قرار داده و به دقت لا به لای الیاف موکت پرز بلند خود را تمیز کنید تا هیچ الودگی در آن باقی نماند. سعی کنید این کار را در فواصل زمانی کم انجام دهید؛ چرا که در صورتی که آلودگی یا ذرات زباله مدت زیادی در لابه‌لای الیاف موکت شما باقی بمانند تمیز کردن آنها به مراتب سخت تر خواهد شد.

در صورتی که موکت پرز بلند شما لکه شد؛ بلافاصله برای تمیز کردن آن اقدام کنید و اجازه ندهید که موکت شما چرک مرده شود چرا که در غیر این صورت لکه ها به این راحتی‌ها پاک نمی شوند. با رعایت کردن این نکات می‌توانید موکت پرز بلند خود را به راحتی تمیز کنید. شما می توانید برای مشاهده موکت تافتینگ و پرز بلند به گامان تزئین جاوید مراجعه کنید و از راهنمایی کارشناسان فنی استفاده نمایید.

آدرس سر راست شرکت: تهران - سید خندان-خیابان سهروردی شمالی-پایینتر ازخیابان ابن یمین-مجتمع تجاری ابن یمین-طبقه اول-واحد 4
تلفن تماس : 02188176259

انواع موکت پرز بلند و چند کاربرد مهم آن

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه