// کد مطلب: ۱۶۵۸۸۷

سیاست|ترامپ

ترامپ: دانشجویان حامی فلسطین را از آمریکا اخراج می کنم

ترامپ: دانشجویان حامی فلسطین را از آمریکا اخراج می کنم
لینک کوتاه کپی شد

نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفته در صورت پیروزی در این انتخابات تظاهرات‌کنندگان حامی فلسطین را از آمریکا اخراج خواهد کرد.

به گزارش طلانیوز : طبق گزارش روزنامه ایندیپندنت دونالد ترامپ این اظهارات را در جمع حامیان مالی ستاد انتخاباتی‌اش در هفته‌های گذشته طرح کرده است.

فلسظین-طلانیوز

مطابق این گزارش، او وعده داده تظاهرات‌های دانشجویان معترض در دانشگاه در حمایت از فلسطین که به رویدادی فراگیر در ایالات متحده در ماه‌های گذشته تبدیل شده را سرکوب خواهد کرد.

روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از یک منبع ناشناس اظهارات ترامپ را اینطور بازتاب داده است: «یک کاری که من درباره هر دانشجویی که اعتراض کند انجام می‌دهم این است که آنها را از کشور پرت می‌کنم بیرون.»

وی اضافه کرد: «می‌دانید کلی دانشجوی خارجی اینجا هست. به محض اینکه این را بشنوند رفتارشان را اصلاح می‌کنند.»

از زمان شدت گرفتن جنگ اسرائیل در غزه دانشجویان معترض در آمریکا در حمایت از فلسطین اقدام به برگزاری تظاهرات‌های اعتراضی کرده‌اند.طبق گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، در میزگردی که روز ۱۴ ماه می برگزار شد یکی از حامیان حزب جمهوری‌خواه ابراز نگرانی کرد که دانشجویان و استادانی که در حال اعتراض هستند روزی سمت‌های مهم را در آمریکا در اختیار خواهند گرفت.

ترامپ گفت که این تظاهرات‌ها یک «انقلاب افراطی» است و وعده داد که بر آنها چیره خواهد شد. او با تمجید از توسل پلیس نیویورک به زور برای جمع کردن تظاهرات‌ها در دانشگاه کلمبیا در ماه گذشته میلادی گفت که تظاهرات‌های دانشجویی «باید همین حالا متوقف شوند.»

ترامپ گفت: «اگر شما کاری کنید که من انتخاب شوم و این کاری است که باید انجام دهید ما آن جنبش را ۲۵ تا ۳۰ سال عقب خواهیم برد.»رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر ادعاهای خود مبنی بر اینکه چنانچه او رئیس‌جمهور بود حملات ۷ اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد را تکرار کرده است. او همچنین از حق اسرائیل برای آنچه «دفاع از خود» خوانده حمایت کرده است.

منبع: فارس

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه