// کد مطلب: ۱۵۵۰۹۴

پروانه کسب طلا فروشی | بیکاری

بیکاری عامل افزایش تقاضای پروانه کسب طلا فروشی در ایلام

 بیکاری عامل افزایش تقاضای پروانه کسب طلا فروشی در ایلام
لینک کوتاه کپی شد

بهشتی عنوان کرد:‌ در شهرستان ایلام تقاضا برای پروانه کسب طلا فروشی زیاد است و افراد برای فرار از بیکاری با 200 تا 300 گرم سرمایه طلا ، اقدام به احداث طلا فروشی می کنند.

قباد بهشتی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر نقره و ساعت شهرستان ایلام بیان داشت: در حال حاضر اکثر مردم روستاهای ایلام  شهرنشین شده و به شهر ها آمده اند و به دلیل همین مهاجرت به شهرها و به دلیل بیکاری تلاش دارند با راه اندازی کسب و کار و مغازه ای امرار معاش کنند.

عروس دامادها به جای سرویس طلا، نقره میخرند 

بهشتی خاطر نشان کرد: در حال حاضر فروش بازار طلا صفر است و به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در مناسبت ها و ایام نیز بازار بی رونق و کساد است و عروس و داماد ها هم  با هزار چانه زنی فقط یک حلقه می خرند.

وی گفت:‌در حال حاضر به دلیل اینکه مشتریان علاوه بر قیمت خام طلا باید اجرت ساخت درصدی  و مالیات  و سود طلافروشی را  بپردازند، باعث شده مردم خرید طلا نداشته باشند.

رییس اتحادیه طلا  و جواهر ساعت و نقره ایلام  بیان داشت: در حال حاضر با توجه به اینکه قیمت سرویس کامل طلا یک میلیارد می شود؛ اغلب عروس و دامادها  به جای خرید سرویس های گران قیمت طلا سرویس نقره می خرند.

فروش طلای دست دوم و مالیات های سنگین مشکل اساسی طلافروشان ایلام

بهشتی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه به دلیل گرانی طلا فروش طلای دست دوم رواج یافته است گفت: فروش طلای دست دوم آفت فروش و صنعت تولید طلا است باعث آزار و اذیت صنف طلافروشان است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر ساعت و نقره ایلام تصریح کرد:‌ یکی از دغدغه ها  و مشکلات اساسی صنف طلا و جواهر محاسبه مالیات های سنگین برای طلافروشان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ایلام 150 واحد سکه و طلا فروشی، 50 واحد تعمیرات طلا و جواهر، 20 واحد ساعت فروشی، 10 واحد نقره فروشی  فعالیت می کنند اظهار داشت:‌ رسته آب شده فروشی هم تازه در ایلام باب شده و اکنون 10 تا 15 واحد آب شده فروشی فعالیت می کنند.

بهشتی در ادامه بیان داشت: اغلب طلا فروشان شهر در بازار طلا و جواهر ایلام در بازار ملت واقع در خیابان سمندری فعالیت می کنند و برخی طلا فروشان نیز در پاساژ الماس، پاساژ برلیان و … فعالیت دارند.

وی با بیان عمده طلای مورد نیاز شهر ایلام از بازار تهران و اصفهان تامین می شود طلافروشان ایلامی اغلب برای خرید طلا به تهران می روند بیان داشت: اکثر مشتریان بازار طلای ایلام بانوان هستند و در دوران رونق بازار اغلب تمایل به خرید النگو گوشواره و انگشتر دارند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر ساعت و نقره ایلام با بیان اینکه  بعد از ایلام، شهرهای دهلران، ایوان  از شهرهای پر رونق در طلا فروشی هستند گفت:‌ مردم ایلام مردمی  مهمان نواز هستند و کم ترین خلاف و جرم در ایران مربوط به ایلام است.

بهشتی اذعان داشت: شغل 50 درصد مردم ایلام کشاورزی است و گلیم بافی، نمد بافی، و روغن حیوانی و عسل خوب از محصولات و صنایع دستی مردم ایلام است و متاسفانه به دلیل بن بست بودن ایلام توریست زیادی به شهر نمی آید.

دلار 50 هزارتومانی بلای جان صنف

با افزایش قیمت دلار و گران شدن طلا بازار طلای ایلام دچار رکورد و ریزش شدید مشتری شده است.وی افزود:‌ کاهش قیمت دلار و پایین آمدن قیمت طلا و افزایش توان خرید مردم می‌تواند کسادی بازار را به رونق برساند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر نقره و ساعت ایلام تصریح کرد:‌ هرچقدر قیمت طلا پایین باشد بازار خرید و فروش طلا و جواهر رونق بیشتری دارد.

 تجمیع طلافروشان مهمترین هدف اتحادیه که محقق نشد 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ساعت و نقره ایلام اظهار داشت: ساماندهی واحد های صنفی بدون پروانه و صدور مجوز کسب مهمترین فعالیت های اتحادیه تاکنون بوده است  و مهمترین برنامه هیات مدیره اتحادیه تجمیع طلافروشان و تمرکز بازار طلا فروشان در یک مکان و پاساژ به منظور حفظ امنیت و بهتر شدن بازار طلا بوده است که  متاسفانه تاکنون  اجرایی نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تا کنون در شهر ایلام 10 تا 15 جواز کسب طلا فروشی برای خانم ها صادر شده است در بیان سابقه طلا فروشی در ایلام بیان داشت:‌ اولین طلا فروشی در ایلام را آقای ضرابی در سال 1334 تاسیس کرده و خاندان ویسی، کیاخایی و بهشتی از قدیمی های طلافروشی در ایلام هستند.

بهشتی اذعان داشت:‌ اغلب طلافروشان ایلامی کار را به صورت تجربی یاد گرفته اند و پیشکسوتان این حرفه نسل به نسل به صورت استاد شاگردی این شغل را آموزش داده اند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ساعت و نقره ایلام با اشاره به اینکه‌ اولین اتحادیه ایلام در سال 66 راه اندازی شده است بیان داشت:‌ انتخابات هیات رییسه اتحادیه طلا و جواهر  نقره و ساعت ایلام خرداد ماه سال گذشته برگزار شده و آقایان بهشتی به عنوان رییس اتحادیه، بسطامی نایب رئیس اول، عباسی پور نایب رئیس دوم، بیطرف دبیر اتحادیه و صیفی به عنوان بازرس اتحادیه انتخاب شدند .

وی تصریح کرد: اعضای هیات رییسه جدید همگی به جز  آقای صیفی که طلا ساز هستند، در حرفه طلا فروشی فعالیت دارند.

 

/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه