مالیات طلافروشی | مالیات نپرداختن ۸هزار طلافروشی

داستان مالیات نپرداختن ۸هزار طلافروشی چیست؟

داستان مالیات نپرداختن 8هزار طلافروشی چیست؟
لینک کوتاه کپی شد

رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران : همان طور که در متن خبر آمده است ، پرداخت نکردن مالیات توسط این 7هزار و800 نفر به دلیل فرار مالیاتی نبوده است ، بلکه مسئله مربوط به درآمد پایین این افراد میشود.

به گزارش طلانیوز: رو گذشته خبرگزاری مهر خبری را با این تیتر منتشرکرد: ۸ هزار طلافروش هیچ مالیاتی نمی‌پردازند! 

در متن این خبر آمده است: “مطابق با اظهارنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی، ۲۵ هزار واحد صنفی در حوزه طلا و جواهر مشغول به فعالیت هستند، البته این رقم فقط شامل افراد دارای جواز کسب بوده و دلالان طلا (در کانال‌های تلگرامی یا دلالان بازارهایی نظیر فردوسی) را شامل نمی‌شود.

از میان این تعداد عضو دارای جواز کسب، ۷ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی، مالیاتی پرداخت نکرده‌اند، به عبارتی مالیات این افراد صفر بوده است، نکته جالب‌توجه این بوده که رئیس مرکز آموزش سازمان امور مالیاتی، درآمدهای این واحدها را به‌قدری پایین دانسته که نیاز به پرداخت مالیات نداشته‌اند.

نکته جالب‌تر در اظهارات مهدی موحدی بکنظر این بوده که ۴ هزار و ۶۰۰ واحد صنفی بین صفر تا ۵ میلیون تومان و ۴ هزار و ۶۸۰ واحد نیز بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان مالیات پرداخت کرده‌اند، به عبارتی رقم پرداختی ۷۰ درصد از اعضای صنف طلا و جواهر کشور کمتر از ۱۵ میلیون تومان بوده است.”

پاسخ رئیس اتحادیه طلاوجواهر

برای پیگیری این مسئله با نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران گفتگو کردیم. ایشان ضمن تاکید بر این موضوع که رسانه ها بازتاب درستی از این خبر نداشته اند به گلدنیوز گفت: در متن خبر هم اشاره شده است که پرداخت نکردن مالیات توسط این 7هزار و800 نفر به دلیل فرار مالیاتی نبوده است ، بلکه مسئله مربوط به درآمد پایین این افراد میشود به طوری که به گفته رئیس مرکز آموزش سازمان امور مالیاتی، درآمدهای این واحدها به‌قدری پایین بوده است که نیاز به پرداخت مالیاتی نبوده است.

ایشان همچنین تاکیدکرد: تعداد مورد اشاره درخبر مربوط به کل کشور است نه فقط شهر تهران.

رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران ادامه داد: باید توجه داشت که تعداد زیادی از این حدود 8هزار نفر واحد صنفی ، طلافروشی نیستند بلکه کارگاه های کوچک سازنده مصنوعات طلا هستند که درآمد آنها به قدری پایین است که با تایید سازمان امور مالیاتی عملا مالیاتی به آنها تعلق نمی گیرد.

بذرافشان در پاسخ به این شبهه که برخی از طلافروشان برای فرار از ثبت حساب خود به مانند پزشکان به خریدار شماره حساب میدهند و از دستگاه کارتخوان استفاده نمی کنند گفت: درصد این افراد ، که در همه صنوف هم کم وبیش هستند ،  زیاد نیست و این افراد معمولا واحدهای غیرمجاز هستند که اتحادیه با بازرسی های دوره ای در صدد شناسایی و تشکیل پرونده برای این واحدها میباشد.

ایشان ادامه داد: اینکه اعلام شده است ۷۰ درصد از اعضای صنف طلا و جواهر کشور کمتر از ۱۵ میلیون تومان مالیات پرداخت میکنند، صحیح نیست ؛ چراکه تعداد زیادی از واحدهای ما مبالغ بالای مالیات پرداخت میکنند و اتحادیه با سند و مدرک آماده شفاف سازی در این خصوص است.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه