بازار طلا | طلافروشان | طلافروشان لاهیجان | بانوان طلافروش

۱۰ درصد طلا فروشان لاهیجان بانوان هستند

10 درصد طلا فروشان لاهیجان بانوان هستند
لینک کوتاه کپی شد

هادی پور عنوان کرد: در شهرستان لاهیجان 70 واحد صنفی طلا فروشی فعالیت دارند که جواز کسب 7 واحد صنفی طلا فروشی متعلق به بانوان است.

به گزارش طلانیوز: هادی پور، رئیس اتحادیه طلا،جواهر، نقره و ساعت شهرستان لاهیجان بیان داشت: با توجه به افزایش مشارکت زنان و استقبال زنان برای ورود به بازار کار ورود بانوان به صنف طلا و جواهر نیز افزایش داشته است و در سال های اخیر به تعداد طلا فروشی ها و بانوان طلا فروش لاهیجان اضافه شده است.

با توجه به اینکه بیشتر خریداران و مشتریان طلا فروشی ها بانوان هستند، حضور بانوان در صنف طلا و جواهر باعث می شود که مشتریان با فروشندگان خانم راحت تر ارتباط برقرار کنند و با راحتی و سهولت بیشتری خرید کنند.

هادی پور تصریح کرد: در شهرستان لاهیجان علاوه بر 70 واحد طلا فروشی، 1 واحد جواهر فروشی، 4 واحد سکه فروشی، 8 واحد تعمیرات و 12 نقره فروشی فعالیت دارند و در یکسال گذشته 25 واحد طلا فروشی اضافه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه عمده طلای مورد نیاز و مصرفی لاهیجان از تهران تامین می شود بیان داشت: اغلب طلا فروشان لاهیجان حدود 50 واحد، در خیابان شهید کریمی فعالیت دارند و باقی طلا روشان نیز در سه راه شیشه گران فعال هستند.

رئیس اتحادیه طلا،جواهر، نقره و ساعت لاهیجان با اشاره به اینکه در لاهیجان بنا به سبک زندگی مردم معمولا پاساژ رونق نمی گیرند و مردم  از مغازه های داخل  پاساژ ها خرید نمی کنند ادامه داد: با توجه به اینکه اغلب طلا فروشی های شهر لاهیجان بر خیابان اصلی هستند برای تامین امنیت آنها شیشه ها و درها ضد سرقت و ضد گلوله شده اند و دارای گاوصندوق های برقی هستند.

 تولید برنج، چای و کلوچه لاهیجان از عوامل رونق بازار

هادی پور در ادامه با اشاره به اینکه اغلب  مردم لاهیجان کشاورز هستند و عمده محصولات این منطقه چای، برنج و کلوچه است و دو محصول چای و کلوچه این شهر به کشورهای خارجی صادر می شود تصریح کرد: معمولا شهریور ماه و اوایل مهر که محصولات کشاورزان به فروش می رسد بازار طلا لاهیجان نیز رونق می گیرد.

وی اظهار داشت: اغلب بانوان روستاهای لاهیجان تمایل به خرید النگو دارند و اغلب اهالی روستای رودبنه به دلیل توان مالی خوب و کشاورزی پر رونق بیشترین خریداران طلای بازار لاهیجان هستند.

تمرکز اتحادیه طلای لاهیجان بر رفع مشکلات مالیاتی صنف

هادی پور با تاکید بر اینکه بزرگترین مشکل صنف طلا مالیات است اذعان داشت: صنف طلا سالیانی را درگیر  مالیات بر ارزش افزوده بود و اکنون با حذف این قانون و دریافت مالیات از اجرت و سود،  باز هم با اداره مالیات درگیر محاسبه مالیات های سنگین است و  مالیات صنف طلا را اذیت می کند

وی ادامه داد: انتخابات هیات مدیره جدید اتحادیه طلا و جواهر لاهیجان فروردین ماه سال گذشته برگزار شد و اعضای جدید هیات مدیره اتحادیه تمرکز خود را در یکسال گذشته برای رفع مشکلات مالیاتی اتحادیه قرار داده و در همین راستا جلسه ای برای رفع مشکلات مالیاتی صنف برگزار کرده است.

رئیس اتحادیه طلا،جواهر، نقره و ساعت لاهیجان یکی دیگر از اقدامات اتحادیه طلا و جواهر لاهیجان را اجرای نصب سیستم های امنیتی طلا فروشی ها به توصیه پلیس پیشگیری عنوان کرد.

 اولین طلا فروشی در سال 1138 در لاهیجان تاسیس شده است و اولین اتحادیه طلا و جواهر این شهرستان نیز در سال 78 به همت آقایان احمدی و مرادی دوست تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: خاندان های میر اژه ای، سها، خسروی، پورشاد، محمدی نیا و هادی پور از قدیمی های صنف طلا و جواهر لاهیجان هستند که حرفه  و دانش طلافروشی سینه به سینه  و از پدر به پسر رسیده است.

بازار مازندران پررونق تر از لاهیجان

وی با بیان اینکه در لاهیجان آموزشگاهی برای آموزش حرفه طلا و جواهر وجود ندارد و علاقمندان به حرفه طلا و جواهر و ساخت زیور آلات برای آموزش به رشت می روند بیان داشت: مازندران چون توریست بیشتری دارد  بازار پرقدرت تری نسبت به گیلان دارد  و بعد از شهر رشت، بازار شهرهای لاهیجان ،لنگرود، انزلی و آستانه وضعیت بهتری دارند.

رئیس اتحادیه طلا،جواهر، نقره و ساعت لاهیجان خاطر نشان کرد:  با ادغام اتحادیه طلا و جواهر با اتحادیه عکاسی، آقایانی که سمت نایب رئیس اول و دوم عکاسان  را داشتند  و آقایان خسروی و گیلانی دبیر و خزانه دار اتحادیه نیز گه طلا فروش هستند جز اعضای اتحادیه میباشند و خانم  شفیعی هم  بازرس صنف هستند.

هادی پور با اشاره به اینکه اتحادیه طلا و جواهر لاهیجان تعامل و ارتباط خوبی با اداره صمت، اتاق اصناف و  نهادهای مرتبط با طلا و جواهر دارد بیان داشت: معمولا زرگران خیلی ارتباط برقرار نمی کنند ولی در دور قبلی که بنده بازرس اتحادیه بودم با برقراری ارتباط خوب با تمام زرگران شهر و مسئولیت پذیری و انجام تمام و کمال وظیفه بازرسی  و تعامل با پلیس توانستم اعتماد صنف را کسب و توسط اعضای اتحادیه برای ریاست اتحادیه انتخاب شوم.

وی با ابراز امیدواری از رونق گرفتن بازار و بهبود وضعیت معیشت مردم گفت: با توجه به نوسان قیمت ها و وضعیت بازار طلا، سرمایه ای که  طلا فروشان در صنف طلا خوابانده اند اگر در صنف دیگری سرمایه گذاری می کردند سود بیشتر و مالیات کمتری داشت .

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه