قیمت طلا و سکه | قیمت طلا | قیمت سکه | قیمت دلار

استقبال خریدار و فروشنده از ثبات قیمت طلا

استقبال خریدار و فروشنده از ثبات قیمت طلا
لینک کوتاه کپی شد

شربیانی عنوان کرد: ثابت نگه داشتن قیمت دلار در دامنه قیمتی 48 هزار تومان تا 50 هزار تومان باعث شده که قیمت طلا ثابت نگه داشته شود.

به گزارش طانیوز: سید محمود شربیانی، نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان داشت: قیمت دلار چند وقتی است ثابت مانده  و انس جهانی هم تغییر چندانی نداشته و دامنه نوسان انس جهانی چندان بالا نبوده ، به همین جهت نوسان قیمت طلا کم بوده است.

وی با بیان اینکه قیمت طلا در کشور ما متاثر از قیمت انس جهانی و قیمت دلار است و هر وقت این دو آیتم نوسان داشته باشند تاثیر مستقیم روی بازار طلا دارند گفت: طبیعتا افزایش و یا کاهش و ثبات قیمت یکی از این دو عامل یا هر دو  روی قیمت طلا در بازار کشور تاثیر می گذارد.  

 

کاهش تقاضا برای خرید طلا در ایام محرم

شربیانی افزود: یکی دیگر از موضوعات تاثیر گذار در کشور ما ، موضوع عرضه و تقاضا است که در برخی از  ماه های سال تقاضای خرید طلا  از طرف مردم بیشتر است مانند ایام  عید نوروز، روز مادر، عید فطر و اعیاد مذهبی و در برخی از ماه ها مانند محرم و صفر به جهت برقرار  نبودن جشن ها تقاضا کاهش می یابد. 

وی تصریح کرد:  سال های سال است که  روال این بوده و در ماه هایی از سال که  تقاضا زیاد بوده این تقاضا باعث افزایش قیمت  شده و در ماه هایی که تقاضا کم بوده ، کاهش تقاضای خرید روی کاهش قیمت طلا تاثیر داشته است.  

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه افزایش و کاهش قیمت فلز گرانبهای طلا رابطه مستقیم با تصمیمات بانک مرکزی و دولت دارد و تصمیمات بانک مرکزی بر روی قیمت دلار تاثیر می گذارد اظهار داشت: تمام تصمیمات کلان در جامعه روی قیمت دلار تاثیر دارد و بنا به شرایط  چند وقتی است که حتی اخبار سیاسی هم روی قیمت ها تاثیر دارد.

 وی خاطر نشان کرد: در برخی از شهرستان ها رونق بازار طلا بستگی به اقتصاد آن شهر اعم از صنعتی یا کشاورزی، توریستی و ..  دارد و در برخی از شهرستانها که اقتصاد کشاورزی دارند زمان برداشت محصول  روی رونق بازار طلا تاثیر گذار است.

 

استقبال خریدار و فروشنده از ثبات قیمت طلا

شربیانی با تاکید بر اینکه خریدار و فروشنده طلا از قیمت ثابت استقبال می کنند ادامه داد: فروشندگان طلا از قیمت ثابت خوشحال می شوند و دوست دارند شرایط ثابت باشد و به همین ترتیب ثابت بودن قیمت باعث می شود که خریدار هم برای خرید طلا تکلیف خود را بداند و نگران ارزان و گران شدن طلا نباشد و با برنامه ریزی خرید کند.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی طلافروشان بازار بزرگ تهران در دهه اول محرم و تمایل برخی از افراد به خرید طلا در فضای مجازی بیان داشت: به خریداران طلا در فضای مجازی توصیه می شود که در هنگام خرید اینترنتی صاحبان کسب را شناسایی کنند و از واحدهای صنفی مطمئن و عضو صنف خرید کنند.

 

خریداران طلا در خرید مجازی به تعداد فالوور توجه نکنند

شربیانی تاکید کرد: متاسفانه برخی از افرادی که در فضای مجازی فعالیت می کنند جواز کسب ندارند  لذا خریداران در خرید طلا در فضای مجازی به تعداد فالوور توجه نکنند و توجه به خرید امن داشته و مطمئن شوند که صفحه مجازی مربوط به واحد صنفی دارای مجوز است .

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان داشت:  فضای مجازی اجتناب ناپذیر است ولی متاسفانه برخی تخلفات نیز در فضای مجازی در صنعت طلا اتفاق افتاده و پرونده های زیادی در مورد این موضوع در اتحادیه وجود دارد ؛ چرا که نمایش و عکس و فیلم یک مصنوع طلا با آنچه که هست متفاوت است و این مسئله باعث بحث و شکایت می شود.

 

 

/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه