اتحادیه طلا | انحلال اتحادیه طلا | اتحادیه طلا کاشمر

انحلال و ادغام اتحادیه طلا کاشمر به دلیل ضعف مالی

انحلال و ادغام اتحادیه طلا کاشمر به دلیل ضعف مالی
لینک کوتاه کپی شد

جلالی عنوان کرد:‌ 5 سال پیش اتحادیه طلای کاشمر به دلیل کم بودن تعداد اعضا و ضعف مالی اعضا منحل و با اتحادیه لوازم خانگی ادغام شد.

به گزارش طلانیوز: جلالی ، کارشناس صنف طلا در اتحادیه لوازم خانگی، موبایل و زرگری کاشمر  بیان داشت: در راستای چابک سازی امور اداری و کاهش هزینه های دولت برخی اتحادیه های صنفی با هم ادغام شدند که اتحادیه طلا وجواهر و ساعت و بدلیجات شهرستان کاشمر در  زیر مجموعه اتحادیه لوازم خانگی قرار گرفت.

وی افزود:  در حال حاضر حدود 10 صنف اعم از تعمیرات موبایل و سمساری  نیز در این اتحادیه ادغام شده و یک اتحادیه 900 نفری تحت عنوان اتحادیه لوازم خانگی، موبایل، زرگری و .. کاشمر  تشکیل شده است و وظیفه رسیدگی به شکایات و پیگیری ابلاغیه های صنف بر عهده کارشناس صنف قرار دارد.

جلالی با بیان اینکه به دلیل نبود اتحادیه صنعت طلا و جواهر  در این شهرستان رونقی ندارد گفت: از سال 97 به عنوان کارشناس رسمی دادگستری و کارشناس صنف طلا وظیفه پیگیری شکایات و نامه ها بر عهده وی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 53 واحد طلافروشی، 10 واحد تعمیرات وساخت سفارشی طلا وجواهر، 25 واحد صنفی  نقره و بدلیجات در کاشمر فعالیت می کنند و حدود 90درصد طلای کاشمر از شهر مشهد تامین می شودو  10 درصد باقی نیز از تهران تامین می شود.

جلالی تصریح کرد: بازار طلا فروشان شهرستالن کاشمر  در ابتدای خیابان 17 شهریور قرار دارد واغلب طلا فروشان کاشمر در این خیابان مغازه دارند و حدود 12 مغازه طلا فروشی نیز در پاساژ معمار فعالیت می کنند.

 

امنیت زنان النگو به دست در خیابان های کاشمر

وی با بیان اینکه اغلب بانوان کاشمر تمایل به خرید النگو و انگشتر  از این جهت که بیشتر به چشم می آیند و دیده می شوند دارند گفت: با توجه به اینکه شهرستان کاشمر از لحاظ امنیت در وضعیت مناسبی قرار دارد، می توان این موضوع را در خیابان های شهر به عینه مشاهده کرد که اغلب بانوان کاشمری 7 تا 8 النگو بزرگ در دست دارند.

جلالی گفت: بعد از النگو و انگشتر گوشواره فروش بیشتری داشته و بانوان کاشمر کمتر سرویس طلا خریداری می کنند

 

چرخش چرخ بازار کاشمر با اقتصاد روستایی

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان کاشمر از توابع استان خراسان رضوی است و اغلب مردم آن از قشر مذهبی بوده و چرخ بازار در کاشمر با اقتصاد روستایی می چرخد و در فصل زراعت روستاییان بازار کاشمر رونق دارد گفت: اقتصاد و معیشت مردم کاشمر وابستگی 70 درصدی به  کشاورزی دارد و در ماه های مرداد و شهریور همزمان با فصل برداشت محصولات کشاورزی بازار نیز رونق دارد.

جلالی تصریح کرد:  عمده محصولات کشاورزی کاشمر کشمش، پسته و زعفران است و کشمش سبز قلمی کاشمر به عنوان بهترین نوع کشمش سبز  ایران صادرات دارد و 70درصد کشمش سبز قلمی کاشمر به کشور پاکستان و 30درصد آن به دبی ارسال می شود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل تحریم ها  کشمش سبز کاشمر با مارک افغانستان به دبی صادر می شود.

 

کشمش سبز کاشمر عامل رونق بازار طلا  

جلالی در ادامه با تاکید بر اینکه رونق کشاورزی و فروش بهتر محصولات کشاورزی اعم از کشمش سبز باعث رونق بازار طلا می شودبیان داشت: وقتی مردم از لحاظ مالی وضعیتا خوبی داشته باشند بعد از تامین معیشت و نیازهای اولیه خود رو به خرید تجملات و پس انداز می آورندو به همین جهت بازار طلا رونق می گیرد.

وی خاطر نشان کرد:  طبق روند طبیعی مردم ایران که وقتی کالایی گران می شود بیشتر برای خرید آن اقدام می کنند در مواقعی که بازار رو به رشد است و قیمت طلا رو به گران شدن می کند مردم بیشتر طلا می خرندو وقتی ارزان می شود کمتر رو به خرید می آورند.

 

قدمت 90ساله جواهری عربی خوان ها و پسران در کاشمر

جلالی با اشاره به برگزاری دوره های طلا سازی در  فنی و حرفه ای کاشمر اذعان داشت: شغل طلا فروشی در کاشمر خانوادگی بوده و  از پدر به پسر رسیده است و  جواهری عربی خوان و پسران مدعی 90 سال قدمت در این شهرستان است و پدر عربی خوان ها صاحب  اولین طلا فروشی کاشمر بوده است و خاندان اخروی و سیادتی نیز قدمت 50 ساله در صنف طلا و جواهر کاشمر داشته و خانواده منظم ها نیز 25 سال است در این صنف فعالیت دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه در کاشمر نیز اغلب مغازه های طلا فروشی فروشنده خانم دارند و  پروانه کسب طلا فروشی برای بانوان صادر شده است گفت: در کاشمر خرید اینترنتی به دلیل اینکه قوانین محکمی برای فروش آنلاین وجود ندارد چندان رونق نداشته و خریداران جرات نمی کنندکه اینترنتی خرید طلا داشته باشند.

جلالی با بیان اینکه فرش از صنایع دستی مهم کاشمر است که بازار تجاری داشته و زمانی با فرش تبریز رقابت می کرد اظهار داشت: در گذشته 20 درصد جامعه روستایی کاشمر فرش باف بوده اند و در خانه نیمی از اهالی روستاهای کاشمر قالی بافی انجام می شد.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه