فروش طلای دست دوم | خرید طلای دست دوم | متخلفان فروش طلای دست دوم

هشدار برای فروشندگان طلای دست دوم | با متخلفان فروش طلای دست دوم در بهشهر برخورد جدی می شود

هشدار برای فروشندگان طلای دست دوم | با متخلفان فروش طلای دست دوم در بهشهر برخورد جدی می شود
لینک کوتاه کپی شد

مطلبی عنوان کرد: خرید و فروش طلای مستعمل که در بسیاری از شهر های کشور رواج دارد در شهرستان بهشهر به طور جدی در برابر این کار ایستادگی شده و با متختلفان به طور جدی برخورد می شود.

به گزارش طلانیوز: محمد مهدی مطلبی، رئیس اتحادیه طلاسازان و جواهرفروشان شهرستان بهشهر بیان داشت: فروش طلای دست دوم به چرخه تولید طلا آسیب می زند چون طلای دست دوم باید آب شده و دوباره به چرخه تولید بازگردد ولی متاسفانه طلای دست دوم را به صورت طلای بدون اجرت دوباره می فروشند که از فروش طلای دست دوم در بهشهر جلوگیری شده و اتحادیه  مجوز دست دوم فروشی داده نشده است.

مطلبی تصریح کرد: طلافروشی های شهرستان بهشهر در خیابان امام خمینی(ره) و خیابان هفتم تیر و در پاساژ های همین مسیر فعالیت دارند و اغلب طلای مورد نیاز طلا فروشی ها از بازار تهران تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه  قدمت اولین طلا فروشی در بهشهر به 43 سال پیش برمی گردد و مرحوم محمد والاتبار از قدیمی ترین طلا فروشان شهر در زمان قدیم  بوده است بیان داشت: آقایان احمد پروانیا، شعبانعلی پروانیا، سعید سهرابی  و پدرش محمد سهرابی ، موسی سهرابی، حمید نادعلی زاده، محمد تقی رضایی،  غلامرضا اسلامی،  مجید و حمید زیاری، مصطفی اکبری، جواد محمد پور، حاج حسین محمدی، جعفر حسین زاده، حجت حسین پور، عادل ملک محمدی، مجتبی فرهمند، از جمله طلافروشان بهشهر با بیش از 10 سال سابقه هستند.

  اتحادیه طلا و جواهر بهشهر در دهه 60 افتتاح شده است و آخرین دوره انتخابات هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر شهرستان بهشهر در شهریور 1400 برگزار شد و آقایان محمد مهدی مطلبی (رئیس اتحادیه)، حسن کرمی (نایب رییس اول)، مصفی اکبری (نایب رییس دوم)، امید علی زاده (دبیر)، شیر علی محمدی (جباری خزانه دار) و مجید باقری (بازرس) انتخاب شدند.

وی گفت: در گذشته تعداد واحد های طلا فروشی بهشهر 35  واحد بود که حدود 7 تا 8 سال است که تعداد جواز ها افزایش یافته است.

 

صدور مجوز در درگاه ملی مجوز ها سلب اختیار از اتحادیه ها

مطلبی اضافه کرد: با برداشته شدن محدودیت ها و راه اندازی درگاه ملی مجوز های کشور و ثبت درخواست و صدور مجوز به صورت غیر حضوری بدون اطلاع اتحادیه در سامانه ثبت نام و جواز کسب دریافت می کند که این امر باعث شده اختیار از اتحادیه صنفی گرفته شده است و افرادی که حتی سر رشته ای از  شغل طلافروشی ندارند با سرمایه ای اندک مغازه ای تاسیس می کنند و جز خراب کردن بازار کار دیگری صورت نمی گیرد.

 

دیگر خبری از خرید طلا در روز زن نیست / برای روز زن هم طلا نمی خرند

رئیس اتحادیه طلاسازان و جواهرفروشان شهرستان بهشهر با بیان اینکه اغلب مردم شهرستان بهشهر کشاورز و کارگر هستند و بازار در زمان کار کشاورزان کساد و بی رونق است و همزمان با برداشت محصول وضع بازار طلا بهتر می شود بیان داشت: سالهای قبل در مناسبت روز زن فروش طلا فروشی ها خیلی بالا بود ولی اکنون دیگر در روز زن خبری از خرید طلا نیست و به دلیل بالابودن قیمت طلا حتی برای هدیه هم سکه پارسیان می گیرند.

وی تصریح کرد: به خاطر بالارفتن قیمت طلا، قدرت خرید مردم کاهش یافته و بیشتر در مغازه های طلا فروشی بهشهر کارهای ظریف و دستبند های مهره و چرم به فروش می رسد.

این مصاحبه ادامه دارد…..

 

/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه