خرید طلا | افزایش تقاضا خرید طلا

افزایش تقاضا برای خرید طلای خورده ریز در شهرستان رودسر

افزایش تقاضا برای خرید طلای خورده ریز در شهرستان رودسر
لینک کوتاه کپی شد

کاظم پور عنوان کرد: با افزایش قیمت طلا و افزایش اجرت های ساخت اکنون مردم به خرید طلاهای ریز رو آورده و تقاضا برای خرید طلای خرده ریز در شهرستان رودسر بسیار زیاد شده است در حالی که در گذشته مردم اغلب طلاها و سرویس های سنگین می خریدند.

به گزارش طلانیوز: سینا کاظم پور، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان رودسر بیان داشت:‌ در بین مصنوعات طلا خرید النگو در رودسر بیشتر از دیگر طلا و جواهرات است و متاسفانه فروش طلا نسبت به سال های قبل خیلی کاهش داشته و در برخی آمار کاهش حدود 40 درصدی خرید و فروش طلا نسبت به سال‌های اخیر اعلام شده است.

وی افزود:‌ فروش طلای دست دوم و شکسته باعث شده مردم رغبت چندانی به خرید طلای نو نداشته باشند که در این راستا اتحادیه طلا و جواهر رودسر تلاش دارد طلای شکسته و دست دوم را جمع آوری کند تا به فروش طلای نو رونق دهد.

کاظم پور اظهار داشت:‌ مردم رودسر اغلب کشاورز بوده و محصولات کشاورزی آنها اعم از چای، برنج، مرکبات و .. است که در زمان برداشت محصولات کشاورزی، بازار خرید و فروش طلا و جواهر رونق بیشتری دارد.

 

تمایل به دیدن طلا، عامل بی رونقی فروش اینترنتی در رودسر

وی در مورد رواج فروش اینترنتی طلا نیز بیان داشت خوشبختانه در شهرستان رودسر فروش اینترنتی طلا رونقی ندارد و مردم برای خرید طلا بیشتر تمایل به دیدن طلا از نزدیک دارند ادامه داد:‌ در شهر رودسر ۲۶ واحد طلافروشی ، 5 واحد تعمیرات طلا ، 10 واحد نقره فروشی فعالیت دارند و متاسفانه در شهرستان دیگر هیچ کارگاه تولیدی و آب شده فروشی طلا وجود ندارد.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان رودسر اظهار داشت: 17 واحد طلا فرروشی شهرستان رودسر در پاساژ پناهی در مرکز شهر خیابان امام خمینی قرار دارند و ما بقی نیز در سطح شهر و پاساژ های دیگر فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه اغلب طلای مورد نیاز شهرستان رودسر از بازار تهران تهیه می شود گفت:‌ در حال حاضر اکثر ویترین های طلا فروشی های رود سر آسانسوری شده است و اکثر مغازه ها از حالت قدیمی در امده است.

کاظم پور تصریح کرد:‌ در گذشته قیمت ها به صورت کاغذی به همکاران اعلام می شد، ولی اکنون همه مغازه ها مانیتور دارند و نرخ ها به صورت آنلاین اعلام می شود.

 

طلا فروشی شغلی پر رونق در اذهان مردم

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان رودسر در ادامه خاطر نشان کرد:‌ اولین طلا فروشی در شهرستان رودسر، در سال ۱۳۵۴ توسط آقای وجدانی تاسیس شده است و در طی این سال ها به دلیل اینکه در اذهان عمومی جا افتاده که طلا فروشی شغل پر رونقی است برخی افراد با 100 گرم تا 200 گرم سرمایه وارد این شغل شده اند و تعداد طلا فروشی ها در شهرستان رودسر نسبت به قبل افزایش داشته است.

وی ادامه داد:‌ در چند سال اخیر نیز شاهد ورود بانوان به صنف طلا و جواهر هستیم و در شهرستان رودسر نیز چند فروشنده خانم به صنف وارد شده و از این حیث که خانم ها در خرید طلا راحت تر هستند ورود بانوان به صنف مزیت دارد.

 

عمده مشتریان خرید طلا مردم بومی شهر هستند

کاظم پور خاطرنشان کرد: شهرستان رودسر از شهرهای بزرگ گیلان و در کنار دریای خزر و رشته کوه البرز قرار گرفته و همواره توریست زیادی به شهر می آید ولی متاسفانه توریست ها از بازار طلا و جواهر خرید چندانی ندارند و بیشتر فروش و مشتریان اصلی طلا در مغازه های طلا فروشی شهر به مردم بومی های منطقه اختصاص دارد.

وی اذعان داشت:‌ در حال حاضر امکانات و ظرفیت برای آموزش طلا فروشی و طلا سازی در شهرستان رود سر فراهم نیست و اغلب طلا فروشان برای آموزش این شغل نزد همکاران دیگر و شاگردی نزد پیشکسوتان این حرفه را آموخته اند ولی اکنون علاقمندان برای آموزش به گیلان می روند.

 

عدم توجه مسئولین به توسعه صنعت گردشگری در رودسر

کاظم پورادامه داد:‌ ساحل رودسر یکی از بزرگترین و پهن ترین نوارهای ساحلی کشور با ساحل ماسه ای بسیار زیبا و جذاب است که ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و جذب توریست دارد ولی متاسفانه مسولین شهرستان برای این مهم کاری نمی کنند در حالی که مسئولین مازندران برای جذب توریست برنامه ریزی و رسیدگی های لازم را انجام می دهند و به همبن جهت سرمایه گذار و توریست بیشتر به سمت شهرهای مازندران می رود.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان رودسر بیان داشت:‌ بازار طلا در شهرهای رشت و بندر انزلی نسبت به دیگر شهرهای استان گیلان قوی تر است و بقیه شهرستان ها مانند شهرهای لاهیجان و لنگر ود رودسر و … در یک سطح هستند.

 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر رودسر از صنف آرایشی و بهداشتی

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات اتحادیه طلا و جواهر شهرستان رودسر در شهریورماه سال گذشته برگزار شده است بیان داشت: ‌اتحادیه طلا و جواهر

رودسر به دلیل به حد نصاب نرسیدن با اتحادیه های لوازم آرایشی بهداشتی، کالای پزشکی، خشکشویی، طلا و جواهر ، نقره و بدلیجات، عینک و ساعت ادغام هستند.

کاظم پور خاطر نشان کرد:‌ در انتخابات دوره های گذشته ریاست اتحادیه از صنف طلا و جواهر بود ولی در انتخابات این دوره رئیس اتحادیه از صنف آرایشی بهداشتی است و فقط دو نفر از اعضای هیات رئیسه (انوری و کاظم پور) از صنف طلا و جواهر هستند.

وی بیان داشت:‌ اتحادیه شهرستان رودسر شامل شهرهای رحیم آباد، کلاچای، رودسر و چابکسر است و خوشبختانه اکنون نظم خاصی پیدا کرده و در بازرسی ها تا کنون مشکل خاصی وجود نداشته است.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان رودسر در ادامه با اشاره به تمایل مردم در سرمایه گذاری در بازار طلا بیان داشت : با توجه به اینکه در شهرستان زمین ارزانتر از 700 تا 800 میلیون تومان نیست، افرادی سرمایه هایی حدود 200 تا 300 میلیون تومان دارند برای اینکه از تورم عقب نیفتد سعی می کند پول خود را در بازار طلا و دلار سرمایه گذاری کند.

 

/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه