مالیات | مالیات طلافروشان

مالیات های غیر قانونی و سنگین باعث تعطیلی طلافروشی های کنگاور

مالیات های غیر قانونی و سنگین باعث تعطیلی طلافروشی های کنگاور
لینک کوتاه کپی شد

اصلانی عنوان کرد: دریافت غیر قانونی مالیات بر ارزش افزوده سال 1400 و محاسبه مالیات های سنگین برای صنف طلا و جواهر باعث تعطیلی تعدادی از طلافروشی های قدیمی کنگاور شده است.

به گزارش طلانیوز: اصلانی، رئیس اتحادیه  لوازم خانگی و طلا و جواهر شهرستان کنگاور بیان داشت:‌ سال گذشته 3 واحد طلا فروشی قدیمی شهر کنگاور که سابقه 40 سال فعالیت در بازار طلا و جواهر را داشتند به دلیل محاسبه و وصول مالیات های زیاد اداره دارایی تعطیل شدند.

وی افزود: متاسفانه امروزه  محاسبه و وصول مالیات های سنگین از اصناف  باعث شده کمر بازار بشکند که در این راستا اتحادیه کنگاور نشستی با حضور نماینده مجلس، مدیر کل دارایی، جمعی از مسئولین و مغازه داران طلافروش کنگاور برگزار کرد و با توجه به اینکه دریافت مالیات بر ارزش افزوده غیر قانونی است خواستار اصلاح قانون و تدوین قانون سنجیده در این زمینه شدند که قرار شد این اصلاحات انجام شود.

برای پیگیری مشکل مالیات گروهی متشکل از 144 نفر از مسئولین اتحادیه های سراسر کشور تشکیل شده و این مهم را پیگیری می کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان کنگاور اظهار داشت: طلافروشی های کنگاور در مرکز شهر و خیابان امام خمینی (ره) و راسته بازار متمرکز هستند.

 

بازار خراب طلا و کاهش عروسی ها

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مردم توان خرید طلا ندارند و فروش طلا و جواهر نه تنها در کنگاور که در شهرهای همدان و کرمانشاه نیز که در 85 کیلومتری همدان قرار گرفته اند بازار خوبی ندارد بیان داشت: در گذشته عروس و دامادها طلای زیادی می خریدند ولی اکنون اصلا ازدواج و عروسی وجود ندارد.

 

از بین رفتن  رسم خرید طلای مثقالی

اصلانی تصریح کرد: در گذشته بازار خوب بود و خرید و فروش طلا رونق داشت ولی در 2 تا 3 سال اخیر متاسفانه بازار طلا به شدت افت کرده و مردم بیشتر تمایل به خرید طلاهای ریز و طلاهای با وزن سبک و طلاهای یک گرمی  هستند در حالی که در گذشته خرید طلا به صورت مثقالی انجام می شد.

وی گفت: متاسفانه طلا فروشی چندان درآمدی ندارد و در سال های اخیر به خاطر نوسانات طلا و بورس برخی از طلا فروشی های کنگاور با ضررهای میلیاردی زمین خوردند.

اصلانی در مورد فروش آنلاین طلا در کنگاور گفت:  با توجه به اینکه فروش طلای آنلاین مشکلات خاص و تخلفات زیادی دارد اتحادیه مخالف آن است ولی طلا فروشی های دارای جواز کسب می توانند در فضای مجازی فعالیت داشته باشند.

وی برگزاری دوره های آموزشی طلا و جواهر با همکاری اتحادیه همدان و زیر نظر فنی حرفه ای، دیجیتالی شدن اعلام نرخ لحظه ای طلا در همه مغازه های طلا فروشی کنگاور را از اقدامات اتحادیه طلا و جواهر عنوان کرد و بیان داشت: اتحادیه طلا و جواهر کنگاور به دلیل به حد نصاب نرسیدن با اتحادیه های لوازم خانگی، فرش و پشتی، پارچه فروشی ادغام شده است و با عنوان «اتحادیه صنف لوازم خانگی و طلا و جواهر» فعالیت دارد که نایب رییس اول اتحادیه از صنف فرش و پشتی ، نائب رئیس دوم از صنف پارچه فروش و خزانه دار و دبیر اتحادیه از صنف لوازم خانگی و بارس نیز از صنف پارچه فروش است.

 در شهرستان کنگاور تعدادی از بانوان به عنوان مباشر وارد صنف طلا و جواهر شده و فعالیت صنفی دارند.

اصلانی با بیان اینکه 50 درصد مردم کنگاور روستایی و 50درصد شهری هستند بیان داشت:‌ کنگاور قطب کشاورزی و قطب کامیون داری قوی دارد و شهرک صنعتی کنگاور به لحاظ حرفه میکانیکی حرف اول را میزند.

معبد آناهیتا ظرفیت مغفول مانده کنگاور برای تولید درآمد

وی بیان داشت:‌ بنای تاریخی معبد آناهیتا در شهر کنگاور بزرگترین بنای سنگی عظیم در ایران بعد از تخت جمشید است که به لحاظ گردشگری اهمیت زیادی برای کنگاور دارد و اسم آناهیتا و پلاک و توگردنی نام آناهیتا مختص کنگاور است که سازندگان کنگاوری این پلاک ها را با دستگاه های برش لیزری تولید می کنند.

اصلانی اظهار داشت:‌ حجم فعلی حضور گردشگران تناسبی با آثار تاریخی و طبیعی شهر کنگاور ندارد و به دلیل کم کاری برخی مسئولین بسیاری از آثار کنگاور از جمله معبد آناهیتا ناشناخته است که با توجه به اینکه جذب گردشگر باعث افزایش درآمد بیشتر مردم منطقه می شود مسئولین باید امکانات لازم را جهت حضور گردشگران مهیا کند و اماکن اقامتی و هتل هایی را برای ماندگاری بیشتر گردشگران در شهر فراهم کند تا اقتصاد شهر رونق یابد.

وی خاطر نشان کرد:‌ مسئولین شهرداری و میراث فرهنگی بایستی جهت رونق و توسعه گردشگری شهر و جذب گردشگر  از ظرفیت کنگاور خاستگاه تمدن هفت هزار ساله آریایی برای درآمد زایی استفاده کنند تا شهر توریست پذیر باشد و با داشتن  هتل های اقامتی گردشگری در شهر توسعه یابد و  منبع درآمدی برای  مردم باشد.

 

شهرت ساز سازی کنگاور

اصلانی نداشتن هتل و اماکن اقامتی را از جمله کمبودهای شهر دانست که حتی برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی و طلا و جواهر مانعی است و اگر این ظرفیت و زمینه فراهم شود می توان از ظرفیت برگزاری نمایشگاه ها نیز در شهر بهره برد.

رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی و طلا و جواهر شهرستان کنگاور اظهار داشت:‌ قبل از انقلاب حجم توریست هایی خارجی که با کنگاور می آمدند زیاد بود و  همچنین گردشگران آمریکایی برای بازدید این بنای تاریخی به کنگاور می آمدند و در محوطه معبد حفاری های زیادی انجام می دادند ولی متاسفانه امروز به این معبد و شهر کنگاور بها داده نمی شود و توریست چندانی به شهر نمی آید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روستای فش کنگاور در زمینه ساخت سازهای زهی و سنتی شهرت دارد ولی شهر کنگاور به لحاظ مراکز فرهنگی و تفریحی مانند سینما نیز دچار فقر است و مسئولین شهر بایستی در زمینه توسعه شهر اقداماتی انجام دهند.


/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه