طلافروشی | میزان طلای موجود در رباط کریم

مجموع طلای کل طلا فروشی های رباط کریم بیشتر از ۱۰۰ کیلو گرم نیست

مجموع طلای کل طلا فروشی های رباط کریم بیشتر از 100 کیلو گرم نیست
لینک کوتاه کپی شد

ایزدی عنوان کرد: به دلیل رکود و کاهش خرید و فروش طلا و کسادی بازار وضعیت بازار طلا چندان رونقی نداشته و به طور کل مجموع طلای کل طلا فروشی های رباط کریم بیشتر از 100 کیلو گرم نیست.

به گزارش طلانیوز: امیر مهدی ایزدی، رئیس اتحادیه صنف طلافروشان و عکاسان و رئیس اتاق اصناف شهرستان رباط کریم بیان داشت:‌ شهرستان رباط کریم صنعتی ترین شهر استان تهران است و به دلیل صنعتی بودن  قیمت املاک آن رشد چشمگیری نداشته و جمعیت کارگر نشین در آن زیاد است و به همین دلیل قشر ضعیفی در این شهر زندگی می کنند.

وی افزود: شهرستان رباط کریم شامل  سه بخش شهر رباط کریم، شهر جدید پرند و نسیم شهر است که در مجموع در این سه بخش از شهرستان 85 واحد طلافروشی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در شهر جدید پرند یک واحد تولید شمش 24 عیار فعالیت دارد گفت: تمامی طلا فروشان شهر رباط کریم در چهارراه مصلی متمرکز شده اند و اغلب طلای مورد نیاز خود را از بازار تهران به صورت مستقیم تهیه می کنند.

رئیس اتحادیه صنف طلافروشان و عکاسان شهرستان رباط کریم ادامه داد: با توجه به اینکه در گذشته 70 درصد  قشر بومی شهر رباط کریم  معلم بودند و با افزایش حضور کارگران در شهر،  جمعیت بومی رباط کریم در جمعیت غیر بومی حل شده است ولی همچنین به دلیل حقوق بگیر بودن اغلب مردمان شهر در روز های اول هر ماه و اعیاد بازار طلا و جواهر رونق دارد.

رئیس اتحادیه صنف طلافروشان و عکاسان شهرستان رباط کریم خاطر نشان کرد: مردم شهر رباط کریم قشر ضعیفی هستند که متاسفانه با افزایش قیمت طلا و تورم  این قشر فرهنگی شهر فقط می تواند معیشت خود را تامین کند و پولی نمی ماند که خرید طلا و پس انداز داشته باشد.

الزام به استفاده از سامانه مها مشکل طلافروشان رباط کریم

ایزدی در بیان مشکلات صنف طلا و جواهر شهرستان رباط کریم گفت: الزام واحد های طلا فروشی به استفاده از «طرح مها» از مشکلاتی است که صنف طلا ظرف 4 تا 5 سال درگیر آن بود و اماکن در صورت عدم استفاده از طرح مها مجوز کسب صادر نمی کرد که خوشبختانه این مشکل دو ماهی است برطرف شده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان رباط کریم با تاکید بر اینکه رباط کریم معضلاتی دارد که در کشور حل شده است بیان داشت: ضرورت دریافت تاییدیه سلامت برای دریافت پروانه کسب از دیگر مشکلات اصناف است که بنا به قانون نظام صنفی تایید وزارت بهداشت کافی است ولی متاسفانه دفاتر سلامت با دریافت هزینه هایی از کاسبان تاییدیه صادر می کنند که حتی بازدیدهای این دفاتر نیز بی فایده است.

 افزایش مالیات  در رباط کریم مشکل

وی محاسبه و وصول مالیات های سنگین و افزایش قیمت مالیات ها به گونه ای که مالیات 2 میلیون تومانی 20 میلیون تومان شده است را از دیگر مشکلات صنف طلا و جواهر عنوان کرد و بیان داشت: رباط کریم شرایط خاصی دارد و به دلیل این مهم عوارض های دریافتی هم تناسب نداشته و به طور مثال عوارض کسب و پیشه برای یک مغازه 3 میلیون محاسبه می شود در صورتی که عوارض تابلو 100 میلیون تومان محاسبه می شود.

ایزدی با اشاره به اینکه  قدمت رباط کریم به بیش از 4 هزار سال قبل برمی گردد و دارای دو کاروانسرای قدیمی است بیان داشت: شهرهای جدید پرند و شهر فرودگاهی امام خمینی دارای هتل هایی برای اسکان مسافران و توریست های این شهر است.

قیت نجومی املاک تجاری در پرند

وی خاطرنشان کرد: شهر جدید پرند پایتخت مسکن ملی ایران است که برای برداشت بار از روی تهران احداث شده و ظرف 4 تا 5 سالی که از احداث آن می گذرد 400 هزار نفر جمعیت در آن ساکن شده اند و قیمت اجاره و خرید املاک تجاری در پرند بسیار زیاد است و قیمت پیش فروش واحدهای تجاری  و فروش واحد های تجاری متری 1 تا 1.5 میلیارد تومان است.

 

/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه