تولید کنندگان طلا | تولید کنندگان طلای ایران

کشورهای خارجی برای تولید کنندگان طلای ایران فرش قرمز پهن کردند

کشورهای خارجی برای تولید کنندگان طلای ایران  فرش قرمز پهن کردند
لینک کوتاه کپی شد

نادربذرافشان عنوان کرد: برخی کشورها با فراهم کردن شرایط تولید و ارتقاء صنعت طلا و تخصیص تسهیلات و پهن کردن فرش قرمز برای تولیدکنندگان طلا باعث جذب تولیدکنندگان صنعت طلا و جواهر کشور شده اند.

به گزارش طلانیوز: نادر بذر افشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران  با تاکید بر اینکه  مالیات های سنگین و غیر کارشناسی در سال های گذشته باعث شده واحدهای تولید ی و توزیعی ما به سمت تعطیلی و حتی خروج از  صنعت طلا و جواهر بروند و بخشی از تولید کنندگان نیز به کشورهای خارجی  مهاجرت کنند بیان داشت: برخی کشورها نیز با فراهم کردن شرایط تولید و ارتقاء صنعت طلا و تخصیص تسهیلات و پهن کردن فرش قرمز برای تولید کنندگان طلا باعث جذب تولید کنندگان صنعت طلا و جواهر کشور شده اند.

بذر افشان ادامه داد: اگر مالیاتها برای صنف طلا و جواهر همینگنه غیرکارشناسی و سنگین محاسبه شود، در دراز مدت به صنعت آسیب خواهد زد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره و سکه تهران  افزود: در حال حاضر 1500 واحد تولیدی در تهران وجود دارد که در هر کدام 5 تا 10 کارگر مشغول کار هستند که با سخت شدن شرایط تولید در این صنعت 10 هزار نفر دچار آسیب خواهند شد.

 

صنعت طلا منتظر نگاه دلسوزانه دولت و مسئولین

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره و سکه تهران اظهار داشت:  از مسئولین انتظار می رود که نگاه کارشناسی و دلسوزانه به صنعت طلا داشته باشند چرا که این صنعت دارای قدمت دیرینه در کشور و دنیا است و می طلبد خانه ملت و دولت نگاه ویژه ای به این صنعت داشته باشد.

وی گفت: صنعت طلا صنعتی است که  ارزآوری خوبی دارد و به ازای هر یک کیلو گرم صادرات طلا 100 گرم طلا بابت هزینه های تولید به کشور  برگشت خواهد داشت، لذا از مسئولین انتظار می رود مشکلات سر راه صادرات طلا را بردارند تا در آینده شاهد دگرگونی در تولید و صنعت طلا و جواهر باشیم.


ضرورت تخصیص تسهیلات به بخش تولید صنعت طلا و جواهر

بذر افشان در ادامه با بیان اینکه متاسفانه طی سال های گذشته به صنعت طلا هیچ تسهیلاتی داده نشده و صنعت طلا در بخش تولید دچار آسیب شده است گفت: در حال حاضر واحدهای تولیدی به لحاظ مکان و شرایط تولید در وضعیت خوبی قرار ندارند و اکثرا مکان های واحدهای تولیدی  اجاره ای است و 80 درصد تولیدی ها با حداقل امکانات و شرایط خاص تولید خود را انجام می دهند.

وی اظهار داشت:  با توجه به اینکه تنها 70 درصد ماشین آلات تولید طلا به به صورت داخلی تولید شده و 20 تا 30 درصد ماشین آلات روز باید به صورت واردات به کشور وارد شود، اگر بانک ها شرایط و تسهیلات را به گونه ای برای تولید کنندگان  مهیا کند تا این ماشین آلات را تهیه کنند  قطعا تولید صنعت طلا رونق می گیرد و واحدهای تولیدی کمتر دچار آسیب می شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره و سکه تهران خاطر نشان کرد: رکود و کاهش تقاضا در چند ماه اخیر باعث شده تولیدی ها در پرداخت هزینه های عادی خود دچار آسیب شوند، لذا اگر دولت مقداری از طلاهایی که در دست مردم است را جمع آوری می کرد تا در چرخه تولید قرار گیرد شرایط تولید طلا به سبب تامین مواد اولیه مهیا می شد.

 

طلاهای ذخیره شده در خانه های مردم می تواند چرخه تولید طلا را رونق دهد

وی گفت:‌ اگر بانکها شرایط را فراهم کنند تا مردم به بانکها اعتماد کنند و طلاهای خود را در اختیار بانک ها قرار دهند و طلا ها در چرخه تولید طلا قرار گیرد، ضمن حفظ سرمایه مردم و استفاده از سود طلا، مشکل تامین مواد اولیه و ماشین آلات واحد های تولیدی هم رفع می شود.

بذر افشان تصریح کرد:‌ در صنعت طلا برخی مردم به طلا به عنوان پشتوانه امن و پس انداز در شرایط بحرانی زندگی  نگاه می کنند ولی در 10 سال گذشته نگاه مردم نسبت به سرمایه گذاری در این صنعت تغییر کرده است.

بذر افشان ادامه داد:  بازارهای لحظه ای و احساسی باعث می شود که مردم به دنبال حفظ ارزش پول باشند و افرادی که وارد بازارهای غیر بانکی (طلا و سکه خودرو ارز مسکن ) می شوند شرایط خاص خود را داشته و باید طاقت و ریسک پذیری نسبت به سرمایه گذاری در این بازارها را داشته باشند و دقت کنند که برای سرمایه گذاری در این بازارها در زمان اوج قیمت یا کاهش وارد این بازارها نشوند.

 

ماندگاری رکود و کاهش تقاضا در بازار طلا، تا پایان ماه صفر

بذرافشان عنوان کرد: تا پایان ماه صفر رکود و کاهش تقاضای خرید طلا همچنان در بازار باقی خواهد ماند و امیدواریم با پایان یافتن ماه صفر مبادلات طلا بیشتر و رونق به صنعت طلا و جواهر برگردد.

ایشان ادامه داد: در هفته آینده چون همچنان در ماه صفر  قرار داریم و روند تقاضای خرید طلا همچنان کاهشی خواهد بود و با توجه به اینکه قیمت ها به ثبات نسبی خوبی رسیده اند، مردم برای خرید سکه، طلا و مصنوعات منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند.

وی افزود: در هفته پیش رو با توجه به اینکه افزایش 17 دلاری انس جهانی  بازار داخلی را تحت تاثیر قرار نداد و اخبار سیاسی پیوستن ایران به بریکس شرایط را بهتر کرد و به دلیل قرار گرفتن در ماه صفر و حاکم بودن کاهش تقاضا پیش بینی می شود بازار طلا هیچ نوسان کاهشی یا افزایشی نداشته و ممکن است فقط 1 تا سه درصد نوسان در بازار ایجاد شود.

بذر افشان با بیان اینکه در دهه گذشته جایگاه تولید طلا در کشور ارتقاء یافته و باعث شده که صادرات خوبی به کشورهای آسیایی و اروپایی داشته باشیم تصریح کرد: این  پتانسیل در صنعت طلا  و جواهر کشور وجود دارد  ولی مشکلاتی هم برای صادرات وجود دارد که ضروری است رفع شود.

 

اگر مردم در مبادلات ریسک کمتری داشته باشند قطعا کمتر متضرر می شوند

وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که بازار سکه و طلا در دراز مدت جز سرمایه گذاری های امن است و به مردم  توصیه می شود در زمان هایی مثل اکنون که بازار طلا مدتی است کاهش 8 تا 9 درصدی داشته و با توجه به پیش بینی ها کاهش و افزایش خاصی پیش بینی نمی شود و شرایط برای سرمایه گذاری در صنعت طلا بسیار خوب است به سمت سرمایه گذاری در بازار طلا بروند.

بذر افشان با اشاره به اینکه در سال های اخیر شرایط اقتصادی و نوسانات باعث شده که مردم ریسک هایی داشته و از سرمایه گذاری در بازارها دچار ضررهایی شوند  تصریح کرد:  همکاران  طلا فروش نیز در نوسانات افزایشی و کاهشی بازار طلا  دچار آسیب می شوند به طوری که مثلا طلایی را به قیمت پایین می فروشند و ناگهان نوسانات موجب افزایش  قیمت طلا می شود لذا اگر مردم جامعه و همکاران در مبادلات خود ریسک کمتری کنند و شرایط افزایش قیمت ورود به بازار ها نداشته باشند قطعا دچار آسیب کمتری می شوند.

 

آسیب های برگزار نشدن انخابات صنفی در برخی از شهرستان ها

وی در مورد تشکیل نشدن برخی اتحادیه های در شهرها و عدم مشارکت اعضا برای انتخابات گفت:  نبود اتحادیه در شهرها در دراز مدت به صنف آسیب می زند و باید اعضای صنف تلاش کنند شرایط را طوری فراهم کنند که انتخابات در زمان خود انجام شود، چراکه حضور هیات مدیره جدید در شرایط اقتصادی صنعت تاثیر گذار است.

 

/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه