فروش طلای دست دوم | خرید طلای دست دوم | متخلفان فروش طلای دست دوم

عدم جلوگیری از فروش طلای دست دوم مشکل اساسی صنف طلا در رامسر به دلیل نبود قانون

عدم جلوگیری از فروش طلای دست دوم مشکل اساسی صنف طلا در رامسر به دلیل نبود قانون
لینک کوتاه کپی شد

مهرور عنوان کرد: نبود قانون برای جلوگیری از فروش طلای دست دوم و مستعمل مشکل اساسی صنف طلا در شهرستان رامسر است.

به گزارش طلانیوز: حسین مهرور، رئیس اتحادیه طلا و جواهر  ساعت و لوازم طبی و آرایشی و بهداشتی شهرستان رامسر بیان داشت: رواج فروش طلای مستعمل باعث کاهش رونق کار سازندگان و تولید کنندگان طلا و موجب بیکار شدن کارگران کارگاه های تولیدی می شود.

وی افزود: اگر مسئولین جلوی فروش طلای دست دوم را بگیرند و با وضع قانونی فروش طلای مستعمل را ممنوع کنند در بازار تولید طلا و جواهر رونق حاصل می شود.

مهرور با تاکید بر اینکه درصدی شدن اجرت ها و تعیین مالیات های سنگین برای صنف طلا نیز موجب مشکلات زیادی برای صنف شده است تصریح کرد: رواج سکه های تقلبی در بازار نیز از دیگر مشکلات صنف است.

وی با بیان اینکه اغلب طلا فروشان رامسر در بازار سنتی رامسر و پاساژ آرامش متمرکز شده اند تصریح کرد: در شهرستان رامسر فروش اینترنتی طلا چندان رونی ندارد و عمده طلای مورد نیاز طلا فروشان از تهران و اصفهان خریداری می شود.

مهرور در ادامه با اشاره به ورود برخی از جوانان  جویای شغل به صنف طلا و جواهر و اضافه شدن تعداد  طلا فروشی های رامسر در چند سال اخیر گفت: در گذشته آموزش طلا فروشی سینه به سینه و به صورت استاد و شاگردی صورت می گرفت ولی اکنون لازمه دریافت مجوز طلافروشی گذراندن دوره های آموزشی تخصصی و داشتن مدرک است.

 

خرید زیورآلات قشر مرفه رامسر از تهران و کشورهای خارجی 

وی در بیان نوع سبک و سلیقه خرید طلا در رامسر گفت: اغلب بانوان رامسر تمایل به خرید النگو، پلاک و طلا های خرده ریز دارند و بیشتر خریداران طلا در رامسر از قشر متوسط مردم بومی و محلی شهر هستند و اقشار مرفه طلا و زیورآلات خود را اغلب از شهر تهران و یا خارج از کشور تهیه می کنند.

مهرور با بیان اینکه شهرستان رامسر دارای ساحلی زیبا با مناظر کوهستانی و جنگلی است و لقب عروس شهرهای ایران را دارد بیان داشت: شهرستان رامسر علیرغم نداشتن زیر ساخت هایی چون هتل ها و مسافرخانه های متعدد، نداشتن آب آشامیدنی مناسب و ..  سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر است که برای رونق بازارو تشویق توریست ها به خرید از بازار باید ظرفیت های لازم فراهم شود.

 رامسر جاذبه‌های گردشگری بسیاری از جمله روستای جواهرده ، تله کابین، پلاژ ساحلی شهرداری، گردشگاه بلوار معلم (بلوار کازینو قدیم)، کاخ شاه، هتل رامسر را دارد و اغلب مردمان رامسر کاسب، کارگر و کارمند هستند و متاسفانه به دلیل بالارفتن قیمت زمین، کاشت چای و برنج و پرتغال و پیشه کشاورزی از بین رفته است.

مهرور با اشاره به اینکه به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد فروشندگان طلا در رامسر برای تشکیل اتحادیه، صنف عینک، لوازم آرایشی و بهداشتی و ساعت نیز زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر رامسر است گفت: اتخابات دور جدید هیات مدیره اتحادیه در اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

 

حضور بی تجربه ها به اتحادیه پیامدهایی برای صنف طلا به دنبال دارد

وی ادامه داد: در حال حاضر آقایان سهیل بنی هاشمیان، رضا افتری، سعید ابراهیمیان، تالشی، بنی هاشمیان (از صنف ساعت ) اعضای فعلی هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر شهرستان رامسر هستند که با توجه به قانون جدید ممنوعیت عضویت بیش از دو دوره در هیات مدیره با تجربه های صنف امکان حضور در اتحادیه را نخواهند داشت و متاسفانه جوانان تازه کار که تجربه و تخصصی چندانی از طلا ندارد وارد اتحادیه می شوند که مشکلاتی را برای صنف به دنبال خواهد داشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان رامسر با بیان اینکه در سال های اخیر با گران شدن طلا و افزایش تورم و رکورد در بازار طلا درآمد طلا فروشی ها مانند گذشته زیاد نیست و فقط کفاف هزینه های زندگی را می دهد گفت: صنف طلا و جواهر رامسر در برگزاری مراسم ها و مناسبت ها مشارکت داشته و در دوران کرونا با همکاری اعضا 73 میلیون تومان برای خرید مخزن ذخیره ساز اکسیژن جمع آوری شد.

 

/منیع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه