بازار طلا | طلافروشان | سرمایه طلافروشان

ورود تحصیلکرده های بیکار به بازار طلا!

ورود تحصیلکرده های بیکار به بازار طلا!
لینک کوتاه کپی شد

سرمست با بیان اینکه در دو سال اخیر 20 واحد طلا فروشی به مجموع طلا فروشی های بناب اضافه شده است عنوان کرد: نبود کار و استخدام های دولتی باعث شده افراد تحصیلکرده پس از تحمل بیکاری مجبور به ورود بازار کسب و کار و راه اندازی مغازه و کسب شوند.

به گزارش طلانیوز: رامین سرمست ، رئیس اتحادیه طلا و جواهر و نقره و ساعت شهرستان بناب بیان داشت: بر اساس آیین نامه اتحادیه طلا و جواهر شهرستان بناب برای ورود به صنف طلا و جواهر ابتدا بایستی افراد دو سال شاگردی کنند و موفق به گذراندن امتحان کمیسیون فنی اتحادیه شوند.

سرمست افزود: طلای مورد نیاز شهر اغلب از تهران و تبریز توسط کیفی ها تامین می شود و خرید النگو و گردنبند در بناب رونق بیشتری دارد.


طلافروشان کارمندان دارایی

وی در تشریح مشکلات صنف طلا و جواهر شهرستان بناب بیان داشت: مالیات مشکل اصلی صنف طلا و جواهر است و تصویب و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در دهه گذشته باعث شده بود که طلافروشان  به کارمندان دارایی تبدیل شوند و مالیات را از مشتریان می گرفتند و به اداره دارایی پرداخت می کردند و  اکنون  نیز محاسبه مالیات بر اساس تراکنش دستگاه کارتخوان از معضلات جدید است.

سرمست گفت: الزام به ثبت نام و ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت نیز یکی از مشکلات تازه صنف طلا و جواهر است که متاسفانه دولت با اجرای این سامانه منفعت های طلا فروشان را رصد می کند و کاری به ضرر های طلا فروشان ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان بناب دوره رونق طلا فروشی را 25 سال پیش عنوان کرد و بیان داشت: در آن زمان قدرت خرید مردم بیشتر بود و مالیات ستانی به این سنگینی نبود.

 

ضرورت تغییر و تحول در رویکرد اتاق اصناف قصرشیرین

حل مشکلات مالیاتی اولویت اتحادیه

سرمست در ادامه با بیان اینکه اتحادیه طلا و جواهر شهرستان بناب در سال 1368 تاسیس شده است گفت انتخابات هیات مدیره فعلی اتحادیه دو سال پیش برگزار شده و در این مدت جلساتی را  با مدیر کل دارایی برای حل مشکلات مالیاتی طلافروشان که مهم ترین چالش صنف می باشد، برگزار کرده است.

وی  نصب شیشه های ضد گلوله برای مغازه های طلا فروشی، صدور کارت تردد برای کیفی ها ، یکسان سازی نرخ طلا و اعلام نرخ بر روی تابلو های قیمت گذاری، صدور مجوز و پروانه کسب برای واحدهای فاقد مجوز، هماهنگی برای حضور دو نگهبان مسلح در بازار، جک دار شدن صندوق ویترین ها و.. را از جمله اقدامات اتحادیه طلا و جواهر شهرستان بناب برشمرد.

 آقایان شهرام پور رضا (نائب رئیس اول)، جواد عباسی (نایب رئیس دوم) احمد مسگری(دبیر)، بهمن حضرتی( بازرس) و بهنام شجاعی (خزانه دار) اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر شهرستان بناب هستند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان بناب ادامه داد: سابقه تاسیس اولین طلا فروشی در این شهرستان به دهه 50 برمی گردد و آقایان کلاهیان، سبزعلی،یزدانیان، مسگری، رسولی از پیشکسوتان صنف طلا و جواهر بناب هستند.

وی وضعیت بازار بناب را با توجه به اینکه مرکز خرید شهرهای اطراف است نسبتا خوب عنوان کرد و بیان داشت: شهرهایی چون تبریز، مراغه، میانه  نسبت به بناب بازار طلا و جواهر پر رونق تری دارند.

 

رونق صادرات کشمش طلایی بناب

سرمست با بیان اینکه اغلب مردم شهرستان بناب کشاورز و کارخانه دار و قشر کارگر هستند بیان داشت:  بناب از شهرهای تولیدکننده های انگور و کشمش طلایی است که بیش از 30 کارخانه تولید کشمش در این شهر وجود دارد و کشمش تولیدی این شهرستان به کلیه نقاط جهان، آمریکای جنوبی، اروپا، روسیه، کشور های عربی و… صادر می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان بناب یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد کشور است و مجتمع فولاد صنعت بناب در آن قرار گرفته خاطر نشان کرد: خشک شدن تالاب قره قشلاق  و خشک شدن دریاچه ارومیه در سال های اخیر پیامدهای ناگواری از جمله خشک شدن باغات انگور و از بین رفتن کشاورزی ها داشته است و با کاهش توریست صنعت توریسم این منطقه را دچار مشکل کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان بناب ادامه داد: کاهش توریست باعث کاهش رونق بازار شده است که برای افزایش حضور گردشگران به شهر باید زیرساخت و ظرفیت گردشگری در شهرستان فراهم شود.

 

/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه