خرید طلا | طلافروشی در یزد | طافروشی در مهریز | خرید طلا در مهریز

۵۰ درصد مهریزی ها از بازار طلا یزد خرید می کنند

50 درصد مهریزی ها از بازار طلا یزد خرید می کنند
لینک کوتاه کپی شد

زارع عنوان کرد: در گذشته که بازار مهریز رونق چندانی نداشت همه مردم مهریز تمام مایحتاج و خرید های خود را از یزد انجام می دادند ولی اکنون نیز به دلیل نزدیکی به یزد 50 درصد مردم طلای خود را از یزد می خرند.

به گزارش طلانیوز: محمود زارع بیدکی، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر و آرایشگران و آینه شمعدان و عینک شهرستان مهریز بیان داشت: اگر همه مشتریان از طلا فروشی های مهریز خرید کنند بازار طلا شهرستان مهریز غوغا می شود.

وی افزود: در گذشته به دلیل اینکه ارتباط مردم شهرستان مهریز بیشتر با مرکز استان بود و  یزد در فاصله 30 کیلومتری مهریز قرار داشت عمده خریدهای مراسم عروسی نیز از ید انجام می شد ولی اکنون که تمام ملزومات برگزاری مراسم عروسی از آینه شمعدان، کت و شلوار، ساعت و طلا در مهریز راه اندازی شده است 50 درصد عروس دامادها خرید خود را از همان بازار مهریز انجام می دهند.

 

طلا دوستی مردم باعث رونق بازار طلا و جواهر مهریز

زارع دوره رونق بازار طلای مهریز را مربوط به سال های 74 و 75 دانست و بیان داشت:‌ مردم شهرستان مهریز علاقه زیادی به طلا دارند و اغلب طلای زینتی را به عنوان پس انداز و پشتوانه زندگی می خرند.

وی با بیان اینکه در مهریز شغل طلا فروشی سود خوبی دارد گفت:‌ با توجه به اینکه مردم مهریز بسیار طلا دوست هستند اغلب اوقات بازار طلا مهریز رونق داشته و  تنها در دو ماه رمضان و صفر میزان خرید کاهش می یابد و در نزدیکی اعیاد و نوروز و مناسبتهای روز مادر و زن بازار رونق بیشتری می یابد.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر شهرستان مهریز ادامه داد:‌ در حال حاضر افرادی که سرمایه اندک 100 تا 200 میلیون تومانی دارند برای سرمایه گذاری به سمت خرید طلای آب شده می روند و افراد دارای سرمایه بیشتر جهت سرمایه گذاری ملک و زمین می خرند و  در این شرایط خرید و فروش طلای ساخته در مهریز  فرق چندانی نکرده و بهتر شده که کمتر نشده است.

زارع تصریح کرد: اغلب طلای ویترین های طلا فروشان مهریز از یزد تهیه می شود و مردم مهریز به دلیل علاقه زیاد به طلا تمایل به خرید همه نوع طلا دارند ولی بیشتر النگو، گردنبند و مدال خرید می کنند.

 

بی اعتمادی و ترس از خرید غیر حضوری طلا

وی در ادامه در مورد فروش آنلاین طلا در مهریز بیان داشت: فروش آنلاین طلا در شهرستان مهریز  بسیار کم است و اغلب طلا فروشان در فضای مجازی  برای خود سایت و کانال راه اندازی نموده و تبلیغات می کنند ولی  میزان خرید و فروش آنلاین بسیار کم است چرا که مردم به دلیل اینکه اعتماد به خرید آنلاین ندارند از خرید طلای غیر حضوری می ترسند.

زارع در ادامه بیان داشت: هنر و میل به طلا در مردم منطقه یزد ذاتی است و اجداد مردمان این منطقه علاقه زیادی به طلا داشته و سازندگان  و طلا سازان به نامی داشته و هنر صنعت طلا  به صورت  استاد و شاگردی به نسل های بعدی  منتقل شده است و هنر صنعت طلا در ذات مردم است.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر شهرستان مهریز بیان داشت‌ کهنه فروشی و فروش طلای دست دوم  یکی از تخلفاتی است که به تازگی در مهریز مشاهده شده و با توجه به ممنوع بودن این مهم با دادستانی و فرمانداری جلساتی برگزار شد تا جلوی این کار گرفته شود.

 

بلا تکلیفی اتحادیه طلا و جواهر مهریز

وی در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت هیات مدیره قبلی اتحادیه دوماه است که تمام شده و با توجه به قانون ممنوعیت حضور در انتخابات بیش از دو دوره تعداد شرکت کنندگان در انتخابات اتحادیه به حد نصاب نرسیده است و مقرر شده است که اتحادیه طلا و جواهر و آرایشگران و آینه شمعدان و عینک شهرستان مهریز با اتحادیه لوازم خانگی ادغام شود که انتخابات این اتحادیه نیز 20 روز دیگر برگزار می شود.

زارع خاطر نشان کرد: به دلیل کوچک بودن شهرستان و کم بودن تعداد اعضای اتحادیه طلا،  اتحادیه طلا و جواهر شهرستان مهریز با اتحادیه آرایشگران مردانه و زنانه، ساعت ، عینک، آینه شمعدان ادغام شده بود.

وی ادامه داد: تاریخ تاسیس اتحادیه شهرستان مهریز  به دهه 60 برمی گردد و قبل از انقلاب در مهریز فقط یک طلا فروشی بوده و  بعد از انقلاب از سال 65 به بعد چند طلا فروشی در شهر تاسیس شد.

 

مهریز شهر باغ های بزرگ و ییلاق های خنک

زارع در ادامه با بیان اینکه مهریز از شهر های تاریخی ایران است که از شهرهای یزد ، اردکان، میبد سر سبزتر و دارای آب و هوای بهتری است بیان داشت:‌ متاسفانه مهریز از حیث توریست و گردشگر خارجی تعداد کمی دارد و بیشتر خرید توریست های خارجی از  یزد است  و تاثیری در بازار طلا مهریز ندارد.

وی  با بیان اینکه بوم گردی مهریز هم رونقی ندارد است ادامه داد:  باغ پهلوان پور مهریز از باغ های بزرگ است که ثبت جهانی شده است و مناطق ییلاقی ده بالا تفت،  مشاد، بنادک سادات، بید سوخته از زیباترین و خنک ترین ییلاق های یزد است که در هوای گرم تابستان شب های بسیار خنک دارد.

 

/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه