طلای دست دوم | فروش طلای دست دوم

فروش طلا در مرند تخلف است ؟

فروش طلا در مرند تخلف است ؟
لینک کوتاه کپی شد

قدمت طلافروشی در شهرستان مرند به بیش از نیم قرن میرسد که همین موضوع یکی از دلایل استحکام پایه های این صنف در شهرستان است.

به گزارش طلانیوز: در این گزارش یادداشت سیروس حدادی رئیس اتحادیه طلا و‌جواهر و سکه شهرستان مرند که برای گلدنیوز ارسال کرده اند را تقدیم حضورتون می کنیم :

 شهرستان مرند واقع در آذربایجان شرقی و حدود 60 کیلومتری مرکز استان ، نزدیک به 100 واحد با جواز کسب طلا ،جواهر ،سکه و آبشده فروشی دارد .

همچنین این شهرستان دارای  3 مرکز ذوب و ری گیری طلا و  یک آموزشگاه و آزمایشگاه گوهر شناسی و طلاسازی میباشد.

اتحادیه طلاو جواهر شهرستان مرند یکی از منظم ترین اتحادیه ها از هر لحاظ در سطح کشور میباشد که دلایل آن را شرح خواهیم داد.

قدمت طلافروشی در شهرستان مرند به بیش از نیم قرن میرسد که همین موضوع یکی از دلایل استحکام پایه های این صنف در شهرستان است.

سالهاست اعضای این اتحادیه ساعت کاری  مشخص و منظمی دارند و شروع و پایان ساعت کاری بر اساس مصوبه هیئت مدیره اعلام و رعایت میشود.

علاوه بر اینکه روزهای جمعه کلیه طلافروشی های سطح شهر تعطیل هستند در ابتدای هر سال نیز تقویم تعطیلات سالانه تهیه و منتشر میشود. همچنین اخیرا با نظر هیئت مدیره و موافقت اکثریت اعضا، پنج شنبه ها پایان ساعت کاری 15 اعلام شده که همه اعضا ملزم به رعایت شروع و پایان ساعت کاری در تمام روزهای هفته و تعطیلات اعلامی هستند.

از  دیگر  مشخصه های این صنف در شهرستان مرند میتوان به تابلو های آنلاین اعلام قیمت اشاره کرد که تمامی طلافروشان مجهز به تابلو هستند که در مقابل دید مشتری نصب شده و این امر نظم خاصی به طلافروشی های شهر داده است.

یکی دیگر‌ از‌ شاخصه های این شهرستان در صنف فروش طلا و‌ جواهر ممنوعیت فروش طلای بدون اجرت و یا همان طلای کهنه و دست دوم میباشد و با تدابیر اخذ شده به شدت با متخلفین برخورد و نظارت شدیدی در این خصوص اعمال میشود.

همچنین با توجه به متمرکز بودن طلافروشان در یک محدوده ی خاص ، سالهاست با هزینه ی اعضا ، نگهبانان زبده و مسلح استخدام و با هماهنگی پلیس پیشگیری در این محدوده به خدمت گمارده شده اند تا طلافروشان و مشتریان احساس امنیت بیشتری داشته باشند.

کالیبر بودن ترازو و استاندارد بودن طلای ویترین و فاکتور نویسی صحیح از جمله مواردی است که همواره از طرف هیئت مدیره  تاکید و بر آن نظارت میشود.

لازم به ذکر است که عدم رعایت موارد ذکر شده از قبیل ساعت کاری و باز بودن مغازه در روز تعطیل و یا فروش طلای دست دوم تخلف محسوب شده و شامل جرایم مختلف از تذکر تا پلمپ مغازه به مدت دو هفته میشود که  توسط مراجع ذیربط اعمال میشود.

در پایان لازم است اعلام کنیم اعضای اتحادیه طلا و جواهر شهرستان مرند مانند یک‌خانوا‌ه در کنار هم برای حفظ، رشد و اعتلای جایگاه خاص این صنف ، نهایت تلاششان را میکنند و امید است با توجه به رکود بازار و از طرفی پیشرفت چشمگیر صنعت طلاسازی در کشور، بدعت بسیار غلط کهنه فروشی و طلای بدون اجرت که ضربه ی مهلکی بر صنعت طلاسازی و در کنار آن بنکداری و خرده فروشی طلا وارد کرده از سراسر کشور جمع شود.

 

/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه