// کد مطلب: ۱۵۷۳۵۰

مالیات | پرداخت مالیات | مالیات طلافروشان

آیا مالیات موجب بیچارگی صنف طلا شده است؟

آیا مالیات موجب بیچارگی صنف طلا شده است؟
لینک کوتاه کپی شد

عباس پور عنوان کرد: مالیات صنف طلا را بیچاره کرده و باعث شده زندگی سخت و فروش و درآمد کسبه طلافروش کم شود.

به گزارش طلانیوز: عباس عباس پور رودسری، رئیس اتحادیه طلا و جواهر، ساعت و عینک شهرستان چالوس بیان داشت: 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده  باعث شد که مردم به خاطر ضرر 9 درصدی در فروش طلا، کمتر طلا خرید و فروش کنند و سرمایه خود را در بازارهای غیر طلا سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: مالیات باعث شده بر فرض مثال فروش ماهیانه 500 گرم طلا به ماهیانه 100 گرم کاهش یابد.

عباس پور تصریح کرد: در حال حاضر 80 واحد طلا فروشی، یک واحد آب شده فروشی، 15 واحد تعمیرات طلا در شهرستان چالوس فعالیت دارند که روی به روز نیز بر تعداد این واحد ها اضافه می شود و با راه اندازی درگاه ملی صدور مجوز به راحتی افراد می توانند اقدام به دریافت مجوز و تاسیس طلا فروشی کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته تعداد طلا فروشی های چالوس به تعداد انگشتان دست بود ولی اکنون تعداد طلافروشان شهرستان چالوس به نسبت جمعیت آن بیشتر است بیان داشت: شهرستان چالوس از نظر تعداد زرگری بعد از شهرهای ساری، بابل، آمل قرار دارد.

 

ورود بی تجربه ها به صنف طلا به خاطر چشم و هم چشمی

رییس اتحادیه طلا و جواهر، ساعت و عینک شهرستان چالوس با بیان اینکه با تسهیل در صدور مجوز ها متاسفانه برخی افراد به خاطر چشم و هم چشمی و بدون آموزش و تجربه در طلا فروشی وارد این صنف شده اند بیان داشت: اغلب طلا فروشی های فعال در شهرستان چالوس در مرکز شهر و پاساژهای ملت و پاساژ ردایی متمرکز هستند.

وی ادامه داد: کیفی ها از همه شهرها برای طلافروشان چالوس طلا می آورند ولی اتحادیه نظارت زیادی بر طلای کیفی ها داشته و طلا ها را به لحاظ عیار و داشتن کد استاندارد کنترل می کند .

عباس پور در مورد سبک و سلیقه خرید طلا در شهرستان چالوس اظهار داشت: امروزه قدرت خرید مردم بسیار کاهش یافته و اغلب بانوان به دنبال خرید النگوهای نمادار با اجرت ساخت کم هستند. و به دلیل نوسان قیمت طلا و مالیات بر ارزش افزوده و اجرت های بالا مردم به سمت خرید طلای دست دوم رفته اند.

 

ضرورت توجه به توسعه صنعت توریست در چالوس

رییس اتحادیه طلا و جواهر، ساعت و عینک شهرستان چالوس تصریح کرد: 30 سال پیش صنعت و اقتصاد شهرستان چالوس بسته به کشاورزی بود ولی اکنون با از بین رفتن کشاورزی اقتصاد شهر وابسته به صنعت توریسم و گردشگری است و با افزایش توریست بازار رونق خواهد داشت.

وی گفت: در دهه های اخیر تعداد گردشگران افزایش داشته و حتی در چند سال اخیر نیز حضور توریست ها و گردشگران عرب به چالوس افزایش داشته ولی متاسفانه به دلیل اینکه چالوس در سه راهی قرار گرفته از حضور توریست سود چندانی عایدی طلا فروشان نمی شود.

عباس پور ادامه داد: فروش طلا به توریست مستلزم این است که توریست در شهر بماند و از مغازه ها و بازار شهر دیدن و خرید کند ولی متاسفانه شهرستان چالوس فاقد ظرفیت های لازم برای جذب و ماندگار کردن گردشگران در شهر است و حتی پارکینگ و جای پارک برای توقف ماشین در شهر وجود ندارد.

 

/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه