اتحادیه طلا | اتحادیه طلا جویبار

دغدغه اصلی صنف طلای جویبار چیست؟

دغدغه اصلی صنف طلای جویبار چیست؟
لینک کوتاه کپی شد

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر و عکاس و خدمات رایانه و زرگران شهرستان جویبار:جدا کردن صنف طلا و تشکیل اتحادیه تخصصی طلا با زیر مجموعه های همگن مانند رسته های آب شده فروشی، نقره فروشی، ساعت فروشی از برنامه های صنف است.

به گزارش طلانیوز: مهدی جوانیان جویباری، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر و عکاس و خدمات رایانه و زرگران شهرستان جویبار بیان داشت: با توجه به اینکه قیمت طلا از سال 90 افزایش داشته در برابر افزایش قیمت زمین تفاوت چندانی نداشته ولی سود ساخت و ساز از طلا بیشتر بوده است.

وی افزود: سال های 88 تا 94 همزمان با گران شدن قیمت طلا و رجوع مردم به خرید طلا با توجه روند افزایشی قیمت طلا، دوران رونق فروش طلا در جویبار بود.

جوانیان تصریح کرد: در سالهای اخیر به دلیل رواج فروش طلای دست دوم تعداد طلا فروشی های جویبار از 18 واحد به 30 واحد افزایش یافته است که اغلب با انگیزه فروش طلای دست دوم و کم اجرت به صنف وارد شدند ولی اتحادیه با نامه نگاری ها و پیگیری ها جلوی فروش طلای دست دوم در جویبار را گرفته است

وی اظهار داشت: علیرغم ممانعت هایی که از فروش طلای دست دوم در جویبار شده است متاسفانه برخی همکاران همچنان در خفا این کار را انجام می دهند که متاسفانه این معضل گریبانگیر صنف طلا شده است.

 

خروج از اتحادیه ای که هیچ ربطی به صنف طلا ندارد، آرزوی زرگران جویبار

جوانیان یکی از دغدغه های مهم صنف طلا در جویبار را زیر مجموعه بودن طلافروشان در اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر و موبایل و خدمات رایانه ای است که جدا کردن صنف طلا و تشکیل اتحادیه تخصصی طلا با زیر مجموعه های همگن مانند رسته های آب شده فروشی، نقره فروشی، ساعت فروشی از برنامه های صنف است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر و عکاس و خدمات رایانه و زرگران شهرستان جویبار بیان داشت: در حال حاضر در جویبار 30 واحد طلا فروشی وجود دارد که تلاش بر این است با زیر مجموعه قرار گرفتن مشاغل همگن به 50 واحد برسد تا بتواند اتحادیه ای مستقل و پا برجا تشکیل دهد و از زیر مجموعه بودن مشاغلی که ربطی به صنف ندارد خارج شود.

وی با تاکید بر اینکه شغل طلا فروشی یک شغل تخصصی و پر خطر است و بایستی اتحادیه مستقل داشته باشد بیان داشت: در راستای رفع این دغدغه زرگران جویباری تا کنون جلساتی با فرمانداری، سازمان صمت، نیروی انتظامی برگزار شده و قول های مساعدی برای انجام این مهم داده شده که امید می رود برای پیشرفت صنف طلا در جویبار این مهم محقق شود.

جوانیان با اشاره به اینکه در انتخابات این دوره اتحادیه فعلی که صنف طلا زیر مجموعه آن است بعد از گذشت سالها یک نفر از صنف طلا ریاست را برعهده دارد گفت: آقایان نجاتی از صنف موبایل(نائب رئیس اول)، مطیعی از صنف عکاسی (نائب رئیس دوم) و حق پرست از صنف خدمات رایانه (دبیر) است.

وی سابقه تاسیس اتحادیه زرگران جویبار را مربوط به سال 84 دانست و بیان داشت: اولین طلا فروشی در سال های 59 و 60 در جویبار تاسیس شده و آقایان رمضانی، سورچی، حسن پور و جوانیان از طلا فروشان قدیمی و پیشکسوت جویبار هستند.

 

بانوان میانسال عمده خریداران طلا در جویبار

جوانیان در ادامه با بیان اینکه طلا بیشترین فروش طلا در جویبار همزمان با برداشت شالی در ماه های شهریور و مهر است بیان داشت: با توجه به اینکه اغلب ساکنان جویبار شغل کشاورزی داشته و برنج و مرکبات عمده محصول این شهرستان است، بانوان جویباری بعد از برداشت محصولات کشاورزی عمده خریداران طلا فروشی های جویبار هستند و با توجه به اینکه بیشتر خریداران بانوان میانسال هستند، بیشتر تمایل به خرید النگو دارند.

وی اذعان داشت: عمده طلای شهرستان توسط کیفی های شهرهای تهران و اصفهان تامین می شود و خوشبختانه با توجه به ممانعت هایی که از فروش اینترنتی طلا شده است در شهرستان فروش اینترنتی طلا نیست و به دلیل اینکه تعداد اعضا صنف کم است و شهر کوچک بوده و همه همدیگر را می شناسند از حیث تخلفات صنفی مشکل چندانی وجود ندارد.

جوانیان تصریح کرد: شهرستان جویبار در مسیر توریستان نیست و اغلب مسافران مشهد از این شهر عبور می کنند که البته حضور گردشگران در جویبار برای صنف طلا سودی ندارد.

 

حباب سکه از بین نمی رود و بیشتر هم خواهد شد

وی در مورد حباب سکه با تاکید بر اینکه حباب سکه از بین نمی رود چون خودمان آن را ایجاد کرده ایم گفت: وقتی قیمت سکه های زیر سال 86 به قیمت طلای آب شده خرید و فروش می شود و قیمت سکه های 86 به قیمت روز سکه خرید و فروش می شود این امر حباب ایجاد می کند.

جوانیان معتقد است با توجه به اینکه قیمت طلا تا گرمی 3 میلیون 300 افزایش داشته و سپس به 2 میلیون 300 هزار تومان کاهش یافته، قیمت سکه نیز از قیمت فعلی باید بالاتر باشد.

 

/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه