اتحادیه طلا | اتحادیه طلا خلخال | مشکلات اتحادیه طلای خلخال

مشکل اساسی اتحادیه طلای خلخال با اتاق اصناف چیست؟

مشکل اساسی اتحادیه طلای خلخال با اتاق اصناف چیست؟
لینک کوتاه کپی شد

رییس اتحادیه طلا و جواهر، ساعت نقره و لوازم آرایشی بهداشتی و خرازی، اسباب بازی فروشی شهرستان خلخال عنوان کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل صنف طلا و جواهر اختلاف با اتاق اصناف است که متاسفانه با توجه به اینکه اتحادیه ماده 38 اعمال کرده و بیرون آمده ولی اتاق اصناف هزینه های بازرسی را تحمیل می کنند.

به گزارش طلانیوز: مرتضی نعمتی، رییس اتحادیه طلا و جواهر، ساعت نقره و لوازم آرایشی بهداشتی و خرازی، اسباب بازی فروشی شهرستان خلخال بیان داشت: یکی دیگر از مشکلاتی که اتحادیه با اتاق اصناف دارد در مورد آموزش است که اتحادیه برنامه دارد خودش با همکاری بسیج آموزش ها را برگزار کند ولی اتاق اصناف اجبار دارد که آنها آموزش را برگزار کنند.

وی افزود: در حال حاضر آموزش های حوزه طلا و جواهر توسط فنی و حرفه انجام می شود که متاسفانه فنی حرفه ای به بحث آموزش تخصصی طلا چندان اهمیتی نمی دهند و آزمون خاصی جهت قبولی برگزار نمی کنند و صرفا با یک آموزش و نمره مدرک می دهند.

 

دست دوم فروشی طلا اجحاف در حق مردم است

نعمتی تصریح کرد: فروش طلای دست دوم و کهنه یکی دیگر از مشکلاتی است که صنف طلا را در شهرستان خلخال آزار می دهد و متاسفانه برخی با فروش طلای دست دوم، آشغال به مردم می فروشند که این اجحاف در حق مردم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان خلخال 30 واحد طلافروشی فعالیت دارند بیان داشت: بازار طلا فروشان خلخال در خیابان اصلی شهر قرار دارد.

بهترین دوره رونق طلا در شهرستان خلخال به دهه 70 برمی گردد.

 

گیلانی ها مشتریان تابستانی طلافروشی های خلخال

نعمتی در ادامه با بیان اینکه گردشگران اهوازی و ماهشهری به دلیل خنکی هوای شهرستان خلخال اغلب مسافرت های ده روزه به خلخال دارند بیان داشت: بیشتر فروش طلا فروشان در تابستان، از خرید گردشگران استان همجوار گیلان است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان خلخال بیشتر بانوان النگو خرید می کنند اظهار داشت: سابقه اولین طلا فروشی در خلخال به دهه 40 برمی گردد و اولین طلا فروشی در شهرستان خلخال را رحیم منتظری تاسیس کرد.

وی بیان داشت: اغلب ساکنان شهر خلخال کارمند نشین هستند و وضعیت اقتصادی آنها ضعیف است و متاسفانه کارخانه صنعتی خاصی در شهرستان خلخال وجود ندارد و مهم‌ترین صنایع شهرستان خلخال صنایع دستی آن اعم از جاجیم و گلیم است.

انتخابات هیات مدیره فعلی اتحادیه یک سال پیش برگزار شده و تنها دو عضو هیات مدیره(رئیس و نایب رییس اول اتحادیه) از صنف طلا هستند بیان داشت: هیات مدیره فعلی در ابتدای فعالیت خود چندین جلسه برای رفع مشکلات مالیاتی صنف با مسئولین برگزار کرده است.

 

کم بودن تخلف در صنف طلا خلال

نعمتی ادامه داد: در شهرستان خلخال معمولا تخلفی در صنف طلا انجام نمی شود و کسی خلاف نمی کند و در صورت تخلف نیز به دلیل کوچک بودن شهرستان، کار به تعزیرات نمی کشد و پادرمیانی اتحادیه و ریش سفیدی بزرگان صنف، اختلاف حل می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه خلخال شهرستان کوهستانی دارای مناطق و جاذبه های طبیعی بسیار زیادی از جمله جاده جنگلی بیلدیر، جاده اسالم خلخال، چشمه ازناو، پل معلق پیرتقی و جاده پونل به خلخال و .. است بیان داشت: زبان مردم خلخال ترکی آذربایجانی است ولی زبان تاتی در بخش هایی از شهرستان رواج دارد و بخش مرکزی شهرستان خلخال کرد زبان هستند.

 

/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه