بازار طلا | بازار طلا در آباده

کسادی بازار طلا در آباده!

کسادی بازار طلا در آباده!
لینک کوتاه کپی شد

نائب رئیس اتحادیه صنف طلافروشان، ساعت و عینک شهرستان آباده عنوان کرد: بازار فروش طلا در شهرستان آباده بالا نیست و به نسبت شهرهای ابرقو و مرودشت و شیراز در استان فارس کمتر است.

به گزارش طلانیوز: محمد رضا براتی، نائب رئیس اتحادیه صنف طلافروشان، ساعت و عینک شهرستان آباده بیان داشت: شهرستان آباده به عنوان شهر جهانی منبت کاری ثبت جهانی شده است و استقبال گردشگران خارجی و صادرات این صنعت رونق خوبی داشت ولی متاسفانه در 2 الی 3 سال اخیر صادرات منبت و ورودی گردشگران خارجی به آباده کاهش یافته است.

 

ضعف اقتصاد صنایع دستی و گردشگری در آباده

وی با تاکید بر ضرورت حمایت مسئولان برای تقویت صنعت گردشگری و رونق هنر منبت گفت: گردشگری و صنایع دستی آورده مالی خوبی برای مردم آباده نداشته اقتصاد مردم شهرستان آباده ضعیف است.

 شهرستا ن آباده در مسیر اصفهان و شیراز قرار گرفته و اماکن گردشگری زیادی از جمله منطقه گردشگری خسرو و شیرین، عمارت کلاه فرنگی، کاخ بهرام سورمق، کاروانسرای ایزدخواست و .. را دارد که ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت گردشگری است.

وی اظهار داشت: علاوه بر صنایع دستی منبت و خاتم کاری، محصولاتی چون نان محلی، سفید آب و انگور شهرستان آباده به عنوان سوغات این شهر شهرت دارد.

 

نبود بنکداری و کارگاه تولید طلا به دلیل کسادی بازار

نائب رئیس اتحادیه صنف طلا، ساعت و عینک شهرستان آباده بیان داشت: در حال حاضر اغلب واحد های طلافروشی شهرستان آباده در پاساژ آباده، خیابان امام خمینی و بازار کهنه آباده متمرکز هستند.

وی با بیان اینکه در آباده هیچ بنکدار، کارگاه تولیدی طلا و آب شده فروشی فعالیت ندارد گفت: اگر بازار خرید و فروش طلا در آباده رونق داشت رسته های آب شده فروشی و بنکداری هم در شهر فعال بودند.

 

حضور موفق بانوان به صنف طلا در شهرستان آباده

براتی در ادامه با بیان اینکه اغلب مشتریان طلا فروشی های آباده قشر بانوان و قشر متوسط شهر هستند بیان داشت: حضور بانوان در صنف طلا شهرستان آباده موفق بوده و در حال حاضر 3 نفر از بانوان شهر به صنف طلا وارد شده و یکی از واحدهای تعمیرات و آبکاری شهرستان توسط یکی از بانوان اداره می شود و نائب رئیس اتحادیه فعلی نیز از بانوان فعال در رسته طلا فروشی است.

اعضای فعلی اتحادیه طلا شهرستان آباده آقایان داریوش نعمت الهی (رئیس اتحادیه)، محد رضا براتی( نائب رئیس اول) خانم محمودی (نائب رئیس اتحادیه)، حسین نعمت الهی (خزانه دار)، جواد براتی (بازرس) ملک زاده (دبیر) هستند که انتخابات هیات مدیره جدید اتحادیه دو ماه آینده برگزار می شود.

براتی با بیان اینکه عمده طلای مورد نیاز شهرستان آباده از شیراز، اصفهان، یزد و قم تامین می شود بیان داشت: اولین طلا فروشی در شهرستان آباده 45 تا 50 سال پیش تاسیس شده و اتحادیه طلا فروشان نیز بعد از انقلاب و در اواخر دهه 60 تاسیس شده است.

وی در مورد سبک و سلیقه خرید طلا درشهرستان آباده گفت: خرید مصنوع النگو در طلافروشی های شهر بیشتر رونق دارد و عمده رونق بازار و فروش طلا فروشان همزمان با اعیاد و مناسبت های روز مادر و زمان برداشت محصولات کشاورزی به خصوص برداشت زرد آلو در اطراف ابرقو است.

 

/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه