قیمت طلا و سکه/

قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ آذر ۱۴۰۲

قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ آذر ۱۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد

قیمت طلا و سکه امروز نوساناتی دارد؛ طلا کاهشی و سکه تمام افزایشی است. برخی قطعات سکه اما تغییری نسبت به آخرین نرخ دیروز نداشتند. دلار و انس نیز امروز صعودی بودند.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از تجارت‌نیوز، امروز یکشنبه 12 آذر، تا لحظه تنظیم این خبر طلا و سکه نوساناتی را تجربه کردند. قیمت طلا نسبت به ظهر دیروز تقریبا ثابت و نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، کاهشی است. قیمت سکه تمام اما روند افزایشی دارند؛ هر چند سکه بهار آزادی نسبت به ظهر دیروز کاهش قیمت را تجربه کرده است. نیم سکه و ربع سکه نیز نسبت به آخرین نرخ دیروز ثبات قیمت دارند اما در مقایسه با ظهر دیروز کاهشی هستند. 

قیمت دلار در کانال 50 هزار تومان اندکی افزایش قیمت را تجربه کرده است. انس نیز با وجود تعطیلی بازارهای جهانی در برخی منابع روند افزایشی دارد و با 1.57 رشد به 2,072.13 رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود 9 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و 516 هزار و 900 تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات طلای 18 عیار، حدود دو میلیون و 516 هزار تومان قیمت داشت.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و 29 میلیون و 646 هزار تومان است؛ حدود 100 هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته. دیروز سکه در همین ساعات، 29 میلیون و 497 هزار تومان معامله می‌شد.

 

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با حدود 104 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود 26 میلیون و 103 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود 26 میلیون و 108 هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 100 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 13 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی اما با حدود 103 هزار تومان افزایش، امروز به حدود یک میلیون و 465 هزار تومان رسیده است.

 

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 15 میلیون و 550 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیم سکه 15 میلیون و 600 هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه نیز با حدود 22 هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و 213 هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 550 هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات ربع سکه 10 میلیون و 600 هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود 11 هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و 379 هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و 900 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز با حدود چهار هزار تومان کاهش، دو میلیون و 864 هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود هشت هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 935 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا 10 میلیون و 865 هزار تومان داد و ستد می‌شد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

این روزها تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز، قیمت طلا و سکه نیز تغییراتی را تجربه می‌کنند و گاهی مسیر آنها نیز از یکدیگر جدا می‌شود. انس نیز این رزوها روند افزایشی دارد و البته بازار طلای ایران منتظر بازگشایی بازارهای جهانی در صبح روز دوشنبه هستند.

در این رابطه، سجاد بوربور کارشناس اقتصادی درباره روند قیمت انس جهانی طلا به تجارت‌نیوز گفت: «اقتصاد آمریکا  به جایی رسیده که توان تحمل نرخ بهره بالاتر را ندارد. متغیرهایی نظیر GDP، تولید ناخالص داخلی آمریکا که شدت رشد آنها منفی شده و فروش خانه‌های دست دوم و سایر متغیرها نشان از رکود اقتصادی آمریکا دارد.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۱۲ همه چیز در دنیا چند برابر شده اما طلا تغییر قیمتی خاصی نداشته است،‌ گفت: «نمی‌دانیم بازی بعدی که با سیاست‌های انبساطی آمریکا شروع شود به طلا می‌رسد یا نه، یا طلا می‌تواند امید‌وارکننده‌تر از کریپتو باشد یا نه؛ این تقاضا است که روند را مشخص می‌کند.» (برای اطلاعات بیشتر پیش بینی قیمت طلا و سکه 12 اذر ۱۴۰۲ را بخوانید.)

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه