پیش بینی قیمت طلا و سکه

پیش بینی قیمت طلا و سکه شنبه ۲ دی ماه

پیش بینی قیمت طلا و سکه شنبه 2 دی ماه
لینک کوتاه کپی شد

قیمت طلا و سکه با اینکه هفته پایانی آذر را با کاهش بازدهی به پایان رساند، اما در سه ماهه پاییز امسال بازار طلا رشد بازدهی داشت. در شرایطی که نوسانات قیمت دلار محدود است، می‌توان گفت رشد قیمت طلای جهانی عامل اصلی افزایش قیمت در بازار طلای داخلی است.

بازدهی بازارهای مالی در هفته پایانی پاییز منفی شد. بازار طلا نیز از این افت ارزش جا نماند و فریز قیمت دلار اثر رشد طلای جهانی بر بازار داخلی طلا را خنثی کرد. در آخرین روز هفته اخیر قیمت طلا و سکه رشد محدودی داشت. سکه امامی که روز چهارشنبه در کانال ۲۸ و ۲۹ میلیونی سرگردان بود به کانال بالاتر راه یافت و سایر قطعات سکه نیز افزایش قیمت ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی داشتند.

 

تقاضای ژانویه بی‌اثر شد

با وجودی که پیش از این کارشناسان اقتصادی تقاضای ژانویه را عاملی برای رشد قیمت‌ها در بازارهای مالی می‌دانستند، اما ارزپاشی سیاست‌گذار این فرصت را برای افزایشی‌های بازار فراهم نیاورد و بازار طلا نیز در روندی خنثی و با بازدهی منفی به کار خود پایان داد. 

 

۳ پیش بینی از قیمت طلا و سکه / تقاضا در بازار افزایش می‌یابد؟

برای هفته نخست زمستان نیز برخی کارشناسان اقتصادی احتمال برگشت قیمت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی و کاهش این اسکناس تا قیمت‌های ۴۷ و ۴۸ هزار تومانی را می‌دهند. هر چند این پیش‌بینی کوتاه‌مدت است و بعد از آن احتمال جامپ قیمت دلار بالاست اما این موضوع می‌تواند روند بازار طلا را نیز کاهشی کند. 

تحلیلگران بازار ارز محدوده ۲۷ تا ۲۷ میلیون و ۵۰۰ تومانی را منطقه مساعد تصمیم‌گیری و ورود به بازار طلا می‌دانند. آنها می‌گویند این محدوده سودهای شیرینی را در بلندمدت برای خریداران به همراه خواهد داشت. گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۲۰۴۲ دلاری در حال معامله است.

 

سکه امامی در کانال ۲۹ میلیونی تثبیت شد

روز گذشته ۳۰ آذر ۱۴۰۲ سکه امامی با قیمت ۲۹ میلیون و ۲۴۹ هزار تومان معامله است. سکه‌ بهار در آخرین معامله دیروز با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان معامله شد. 

روز گذشته قیمت نیم‌سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد و رشد ۵۰ هزار تومانی داشت. ربع سکه نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی روی رقم پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی ایستاد و رشد ۵۰ هزار تومانی داشت.

روز پنجشنبه قیمت طلا نیز افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رقم ۱۰ میلیون ۶۷۲ هزار تومانی معامله شد و رشد ۴۰ هزار تومانی داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار افزایش ۱۳هزار تومانی داشت و با رقم دو میلیون و ۴۶۳ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به 2 میلیون و ۴۳۰هزار تومان رسید.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه