قیمت دلار

چرا دلار ارزان شد؟

چرا دلار ارزان شد؟
لینک کوتاه کپی شد

قیمت دلار امروز با گپ مثبت بازگشایی شد و تا ساعتی پیش به کانال 53 هزار تومان ورود کرده بود. با این حال از بعد از ظهر امروز، قیمت دلار در روندی نزولی قرار گرفته و حالا در نیمه بالایی کانال 52 هزار تومانی ایستاده است. کامبیز افسری، کارشناس و فعال بازار ارز در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز، به بررسی این موضوع پرداخته است.

قیمت دلار امروز در مرز 53 هزار تومان بازگشایی شد. قیمت دلار در معاملات نقدی بازار فردوسی تا ظهر امروز به کانال 53 هزار تومانی ورود کرده و در حال افزایش بود. با این حال این روند از بعد از ظهر امروز تغییر کرد و دلار نزولی شد تا دوباره به کانال 52 هزار تومانی بازگشت.

کامبیز افسری، کارشناس بازار ارز در این باره به تجارت‌نیوز گفت: «قیمت دلار تا ظهر امروز در برخی معاملات نقدی بازار تا 53 هزار و 600 تومان هم بالا رفته بود اما از ظهر امروز که مصاحبه رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر عرضه شمش طلا در روز چهارشنبه، منتشر شد، قیمت‌ها کاهش یافت.»

وی افزود: «محمدرضا فرزین در این اظهارات اعلام کرده است که بانک مرکزی از روز چهارشنبه، عرضه شمش طلا در مرکز مبادله را آغاز خواهد کرد. به احتمال زیاد بانک مرکزی عرضه و فروش سکه‌های جدید امامی بدون تاریخ را از همین روز آغاز خواهد کرد. این اخبار، تاثیر خود را در بازار گذاشت و قیمت‌ها را کاهشی کرد.»

 

ریزش دلار ادامه دارد؟

اما آیا ریزش دلار ادامه دارد؟ افسری در پاسخ به این سوال تجارت‌نیوز گفت: «روند قیمت دلار به این بستگی دارد که تا روز چهارشنبه چه اتفاقی رخ دهد. بانک مرکزی شوک خبری را به بازار وارد کرده است. حالا باید ببینیم تا چهارشنبه چه اتفاقی رخ می‌دهد و این عرضه‌ها و فروش‌ها به چه شکلی خواهد بود.»

این کارشناس بازارهای مالی اظهار کرد: «باید مشخص شود که شمش را به چه صورت عرضه خواهند کرد. صادرکننده‌ها چگونه خواهند فروخت و خریداران عمده چگونه آن را در مرکز مبادله از صادرکنندگان می‌خرند. این رویکرد هنوز اندکی مبهم است.»

افسری افزود: «در مورد سکه هم همین روند صادق است. باید دید که بانک مرکزی تمایل دارد سکه را با چه مکانیزمی عرضه کند و خریداران چه واکنشی نشان خواهند داد.»

وی بیان کرد: «واقعیت این است که اثر شوک خبری به بازار وارد شده و مباید منتظر ماند و دید تا روز چهارشنبه چه اتفاقی در بازار رخ می‌دهد.»

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه