اقتصاد|بازارطلا

بازار طلا در رکود به سر می‌برد

بازار طلا در رکود به سر می‌برد
لینک کوتاه کپی شد

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران توضیح می‌دهد: بازار طلا در شرایط رکودی به سر می‌برد و از تعداد خریدار کاسته شده است. نوسانات قیمت طلا و سکه تاثیر چندانی بر میزان تقاضا ندارد. متاسفانه واحدهای تولیدی طلا دچار آسیب‌های مالی جدی شده‌اند.

به گزارش طلانیوز : قیمت طلا و سکه هفتمین روز از خرداد ۱۴۰۳ را با بازدهی مثبت در تمام قطعات و وزن‌ها به پایان رساند. اگرچه قیمت طلا و اعضای خانواده سکه در دو روز ابتدایی هفته جاری نوسان چشمگیری تجربه نکردند ولی روز گذشته قیمت طلا در بازار داخلی پس از بازگشایی بازارهای جهانی بر مدار انس طلا چرخید و آرایش صعودی به خود گرفت. در سومین روز معاملاتی هفته جاری دلار در بازار غیررسمی روندی خنثی و شرایط متعادل را تجربه کرد ولی آرامش بازار دلار هم تأثیری بر قیمت طلا نداشت تا سکه تمام در کانال ۴۰ میلیون تومان پیشروی کند.

طلا و سکه-طلانیوز

سکه تمام در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۴۰ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان در بازار خریدوفروش می‌شود که نسبت به روز یکشنبه حدود ۲۹۰ هزار تومان رشد داشته است. نیم سکه با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله می‌شود و ربع سکه و سکه یک گرمی هر دو با رشد ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب در ایستگاه ۱۵ میلیون تومان و شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار دارند. نرخ هر مثقال طلای ۱۸ عیار حدود ۲۳۰ هزار تومان بالا رفت و با قیمت ۱۴ میلیون و ۴۸۲ هزار تومان در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با صعود ۵۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۴۵ هزار تومانی ایستاد و هر گرم طلای دست دوم نیز سه میلیون و ۲۹۶ هزار تومان قیمت دارد. اکنون انس طلا روی رقم ۲۳۵۶ دلاری قرار گرفته است.

بازار طلا چشم انتظار انتخابات

معامله‌گران نوسانات فعلی بازار طلا را طبیعی می‌دانند، به اعتقاد آن‌ها بسیاری از فعالان بازار دست از معامله کشیده‌اند و در انتظار انتخابات ریاست‌جمهوری در تیرماه سال جاری هستند. شماری از طلافروشان نیز بازار طلا را رکودی می‌دانند و عامل اصلی این رکود را افت تقاضا عنوان می‌کنند. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره میزان تقاضا در بازار طلا به خبرنگار ایراسین می‌گوید: افت و خیز قیمت طلا و سکه تأثیر چندانی بر میزان تقاضا ندارد و تنها گاهی در پی صعودی شدن قیمت‌ها در بازار تقاضا به میزان جزئی بالا می‌رود که این میزان نیز اثری بر کسب‌وکار فعالان این صنف ایفا نمی‌کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به وضعیت نابه‌سامان کارگاه‌های تولیدی طلا کشور توضیح می‌دهد: اکنون بازار طلا در شرایط رکودی قرار دارد و از تعداد خریدار کاسته شده است. متأسفانه واحدهای تولیدی و توزیعی ما به ویژه واحدهای تولیدی دچار آسیب‌های مالی جدی شده‌اند.

منبع: ایراسین

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه