اقتصاد|طلا

پیش بینی قیمت طلای جهانی در هفته سوم خرداد

پیش بینی قیمت طلای جهانی در هفته سوم خرداد
لینک کوتاه کپی شد

در حالی که قیمت طلا توانست در نیمه اول هفته گذشته بالاتر رود، در روزهای این هفته عمدتاً با حرکت به سمت گزارش روز جمعه شاخص هزینه های مصرف شخصی (PCE) مشخص می‌شد، و سرمایه‌گذاران فلزات گرانبها به دنبال معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو برای سنجش مسیر احتمالی نرخ های سود و چشم انداز افزایش بیشتر طلا بودند.

به گزارش طلانیوز : پس از شروع معاملات هفته با قیمت 2,334 دلار در هر اونس، طلای نقدی توانست با تنها چند دلار پایین تر از 2,360 دلار در تعطیلات روز یادبود دوشنبه به بالاترین حد خود برسد، اما در جلسه عصر نتوانست بالای 2,350 دلار باقی بماند.

طلا

بازگشت بازارهای آمریکا صبح روز بعد شور و شوق جدیدی را برای این فلز گرانبها به همراه داشت و آن را تا ظهر سه شنبه به بالاترین سطح هفتگی 2361.45 دلار رساند. اما یک بار دیگر، گاوها (معامله گران با رویکرد افزایش قیمت) از نفس افتادند و معاملات یک شبه شاهد کاهش شدید قیمت بود که در اوایل صبح پنجشنبه شروع به کاهش پیوسته قیمت اونس طلا به پایین ترین سطح هفتگی جدید 2325.06 دلار کرد.

با این حال، این فلز گرانبها به شدت از این سطح جهش کرد و با شروع جلسه روز پنجشنبه آمریکای شمالی، طلا بار دیگر به 2350 دلار در هر اونس رسید. پس از آن انتظار برای گزارش صبح جمعه PCE آغاز شد، که درام جدیدی را به بازارهای فلزات گرانبها به ارمغان آورد و طلا را از 2344 دلار در هر اونس در نیم ساعت قبل از انتشار ساعت 8:30 صبح به بالاترین قیمت روزانه 2359.72 دلار در 15 دقیقه پس از آن رساند.

اما همانطور که در روزهای دوشنبه و سه شنبه اتفاق افتاد، گاوها بار دیگر فرسوده شدند و قیمت طلا کمی بعد از ساعت 15:00 به وقت شرق آمریکا به پایین ترین سطح هفتگی 2320.59 دلار در هر اونس رسید.

پیش بینی قیمت طلای جهانی

در آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، کارشناسان این صنعت و معامله گران خرده فروشی برای پیش بینی قیمت طلا بر چشم انداز کوتاه مدت تمرکز کرده اند ، در حالی که اکثریت انتظار افزایش قیمت را دارند، اما اقلیت های برابر موقعیت خنثی یا منفی دارند.

این هفته، 10 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند و اکثریت قاطع با شش کارشناس، که 60 درصد را نمایندگی می کنند، به اردوی صعودی بازگشتند و انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد. دو تحلیلگر، معادل 20 درصد، کاهش قیمت را پیش‌بینی کردند و همین تعداد، طلا را در طول هفته آینده روندی غیرقابل‌پیش‌بینی دانستند.

در همین حال، 222 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق ریخته شد که سرمایه گذاران مین استریت (Main Street) احساسات کارشناسان را در این هفته منعکس کردند. 128 تاجر خرده‌فروشی یا 58 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند. 53 نفر یا 24 درصد دیگر انتظار دارند که قیمت ها پایین تر باشد، در حالی که 41 پاسخ دهنده، که 18 درصد باقی مانده را نمایندگی می کنند، انتظار دارند قیمت ها در طول هفته آینده محدود باقی بمانند.

منبع: کیتکونیوز

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه