ضعف اطلاع رسانی در نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان

غیبت ۲۰ساله صنف طلا در زمان تدوین قوانین

غیبت 20ساله صنف طلا در زمان تدوین قوانین
لینک کوتاه کپی شد

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد: به جرات در 20 سال گذشته عدم حضور کارشناسانه صنف طلا و جواهر در تدوین قوانین یکی از مشکلات اصلی این صنعت بوده است و متاسفانه صنف طلا جایی که باید حضور میداشته و نقطه نظرات کارشناسی را اعلام می کرده است، نبوده و در نبود صنف طلا تصمیمات تبدیل به قانون شده است.

به گزارش طلانیوز: عباد محمد ولی ، دبیر اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در حاشیه نمایشگاه طلاوجواهراصفهان بیان داشت: متاسفانه جایی که باید صنف طلا حضور قوی داشته باشد نیست و این مهم  به دلیل نبود یک محوریت بین تشکل ها در سراسر کشور اتفاق افتاده است.

rozhin-berlian

وی افزود: متاسفانه صنف طلا معمولا با چندین سال تاخیر اقدام میکند و زمانی که قانون به اجرا درمی آید صنف طلا تازه متوجه می شود که جاهایی از قانون ایراد دارد و برای صنف مشکل ایجاد می کند.

صنف طلا به دلیل کم کاری ها نتوانسته حق خود را بگیرد

 دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه صنف طلا به دلیل این کم کاری ها حق خود را نگرفته است گفت: بایستی با ورود به این حوزه و گفتن مشکلات این کم کاری ها جبران شود.

محمدولی اذعان داشت: در جلسات متعددی که در یک ماهه اخیر در مورد سامانه جامع تجارت با مسئولین برگزار شده همه باور قلبی داشته اند که باید مشکلات و ابهامات صنف طلا از بین برود.

ساماندهی کارگاه های تولیدی طلا و جواهر تهران

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ساماندهی و تجمیع کارگاه های طلا و جواهر منطقه درخونگاه بیان داشت: نگاه اتحادیه بیشتر بر این است که ساماندهی کارگاه ها در قالب مجتمع های تولیدی و دارای استانداردهای بین المللی انجام شود.

محمدولی گفت: این برنامه بلند مدت است و برای برنامه کوتاه مدت باید با کمک دستگاه هایی چون محیط زیست و شهرداری اسباب و شرایط کار برای ادامه فعالیت این کارگاه ها فراهم شود.

وی تصریح کرد: روند ساماندهی واحدهای تولیدی در اتحادیه  طلا و جواهر تهران در قالب یک کارگروه پیش می رود و بستر کار آماده می شود تا ظرف دو سال آینده در این خصوص اقداماتی انجام شود.

ضعف اطلاع رسانی در نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان

به گزارش سایت طلا گلدنیوز ، محمد ولی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری هفدهمین نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان انتظارات صنف طلا را برآورده نکرد بیان داشت: در چند سال گذشته یک رکود اقتصادی در صنف طلا وجود داشته که این رکود در نمایشگاه ها نیز حس می شد که امید می رود با تدبیری که متولیان در مباحثی چون تسهیل کسب و کار و قوانین دارند بار دیگر امید و اشتیاق در کارگاه ها دیده شود و هجدهمین نمایشگاه  طلا و جواهر اصفهان سال آینده با قدرت بیشتری برگزار شود.

وی بیان داشت: با توجه به تعطیلی بازار در مورد اعتراض به سامانه های جامع تجارت، باید در مورد برگزاری نمایشگاه  اطلاع رسانی های بیشتری انجام می شد.

دبیر اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر ضمن تشکر از اتحادیه طلاوجواهر اصفهان بابت برگزاری نمایشگاه گفت: اعتقاد من این است که برگزاری نمایشگاه ها حتی با یک نسبت پایین بهتر از برگزار نشدن نمایشگاه است به همین دلیل باید از برگزارکنندگان تشکر کرد.

 

منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه