تحولات مرکز علمی کاربردی اتحادیه طلا و جواهر تهران

تجربیات بزرگان صنف طلا در مسیر دانشگاه

تجربیات بزرگان صنف طلا در مسیر دانشگاه
لینک کوتاه کپی شد

رئیس مرکز علمی کاربردی اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد: یکی از برنامه های در دست اجرای مرکز علمی کاربردی اتحادیه طلا و جواهر تهران روشمند کردن دانسته های بزرگان و فعالان صنف طلا و جواهر است که حدود 7 ماه است روی محتوای این برنامه کار می شود.

به گزارش طلانیوز: نسترن علئی، رئیس مرکز علمی کاربردی اتحادیه طلا و جواهر تهران در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ ها، ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان بیان داشت: تلاش بر این است که در این دوره ها از روش هایی که در دنیا برای حل چالش ها استفاده می شود بهره برده شود.

طلا -طلانیوز

وی با بیان اینکه شالوده مدیریت تصمیم گیری است و پایه تصمیم گیری داده و اطلاعات است و عصر جدید و تکنولوژی فوران اطلاعات را به ما تحمیل کرده است تصریح کرد: دانشگاه سعی کرده در این مدت با رویکرد پیش نگر که با شناخت درست کسب و کار حاصل می شود و با استفاده از ابزار های روز دنیا، روشمند کردن علم و تجربه  بزرگان صنفی  را در دستور کار قرار دهد تا بزرگان بتوانند از این علم و تجربه در راستای درست و با هزینه و زمان کمتری استفاده کنند و تصمیمات بهینه تری برای کسب و کار خود بگیرند.

علئی با بیان اینکه صنعت طلا و جواهر سال گذشته التهابات بسیار بالایی را تجربه کرد که کم سابقه بود اظهار داشت: همه در صنایع مختلف پذیرفته اند که اکنون زمان در آرامش کار کردن و آهسته پیش رفتن تمام شده و چالش ها به این مسائل ختم نمی شود و قطعا چالش های بزرگتری وجود خواهد داشت و به همین جهت برگزاری دوره های آموزشی روشمند کردن تجربیات، ضروری است.

بازنگری دروس دانشگاهی متناسب با نیاز بازار طلا

وی در ادامه با اشاره به تغییرات مدیریتی مرکز علمی کاربردی اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان داشت: با توجه به اینکه یک سری زیرساختهای دانشگاه نیاز به اصلاح داشت و یک سری دروس نیاز به بازنگری داشت و باید دانشگاه هم به لحاظ آموزشی و هم به لحاظ تعامل کمی به صنعت نزدیک تر می شد، برنامه ریزی آن انجام شد و گروه های مختلف نیازهای متناسب به بازار را بررسی کردند  تا فارغ التحصیلان دانشی را یاد بگیرند که بازار به آن نیاز دارد.

رئیس مرکز علمی کاربردی اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال 90 و 91 و زمان تاسیس دانشگاه تدوین شده بودند ولی اکنون با  تغییر تکنولوژی نیاز و سلیقه بازار و الزامات محیط کسب و کار طلا و جواهر تغییر کرده و دانشجویان دانشگاه باید برای رویایی با این تغییرات ایجاد شده آماده باشند.

تجهیز کارگاه های تخصصی مرکز علمی کاربردی اتحادیه طلا

وی ادامه داد: به همین منظور 7 کارگاه تخصصی این مرکز، مربوط به زنجیره تولید و توزیع طلا و جواهرات به تجهیزات روز تجهیز شده اند و محیط کار واقعی برای دانشجویان شبیه سازی شده تا هنگام ورود به کارگاه بتوانند به درستی کار کنند.

علئی بیان داشت: در این مدت مرکز چندین رویداد دانشجویی برگزار کرده که مهمترین آن استارت آپ ایونت اسفندماه سال گذشته بود که در مدت کمتر از یک ماه 35 طرح  و ایده به این استارت آپ ارسال و داوری شد و نفرات اول تا سوم برای تولیدات خود اسپانسر(حامی) پیدا کردند.  

تلاش برای پیوند صنعت طلا با صنایع دیگر

 وی با بیان اینکه دانشجویان در این مرکز، آداب و اصول این صنعت را یاد گرفته و آماده ورود به بازار کار هستند اذعان داشت: مرکز علمی کاربردی اتحادیه طلا و جواهر تهران یک دانشگاه صنفی است که قرار است، نیروی انسانی برای صنف تربیت کند و علاوه بر این مهم ، یکسال است که آموزش مدیران و بزرگان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس مرکز علمی کاربردی اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در این مرکز ، تلاش بر این است که صنعت طلا و جواهر را به صنایع دیگر پیوند دهیم گفت: این اتفاق خوبی است که این صنعت می تواند گریزی به صنایع دیگر بزند و نقش موثری ایفا کند لذا در این راستا درخواستی برای معرفی نیروی ساخت و ریخته گری به یک سریال در شهرک سینمایی داشته ایم.

منبع:گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه