اقتصاد|طلا

بی ثباتی بازار طلا در راه است!

بی ثباتی بازار طلا در راه است!
لینک کوتاه کپی شد

سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا و تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در این هفته هستند.تحلیلگران عقیده دارند اطلاعات بسیاری در این هفته منتشر می‌شود و رویدادهای بسیاری هم در راه است. بنابراین بازار طلا با بی‌ثباتی بیشتری مواجه خواهد بود.

به گزارش طلانیوز: قیمت طلا در روز جمعه به پایین‌ترین رقم طی سه سال و نیم گذشته رسید و روز گذشته افزایش یافت و به بالای 2300 دلار رسید. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا و تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در این هفته هستند.

شمش طلا

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 8 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2299 دلار رسید

تحلیلگران عقیده دارند اطلاعات بسیاری در این هفته منتشر می‌شود و رویدادهای بسیاری هم در راه است. بنابراین بازار طلا با بی‌ثباتی بیشتری مواجه خواهد بود.

گزارش تورمی شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه مه که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود، نقطه اصلی بعدی خواهد بود که انتظارات فدرال رزرو را افزایش می‌دهد. سیاست‌گذاران فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه خود در روز چهارشنبه، پیش‌بینی‌های اقتصادی و نرخ بهره خود را به روز خواهند کرد.

نظرسنجی فدرال رزرو نیویورک نشان داد که چشم‌انداز مردم آمریکا در مورد مسیر تورم آتی در ماه می متفاوت بود. پیش‌بینی‌های اقتصادی به روز شده مقامات فدرال رزرو در این هفته انتظار می‌رود کاهش کمتری نرخ بهره را نسبت به پیش‌بینی سیاست‌گذاران سه ماه پیش نشان دهد. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures اعلام کرده: «کاهش قیمت طلا در روز جمعه کمی بیش از اندازه بود، اما طی این هفته داده‌های اقتصادی زیادی منتشر و اتفاقات متعددی رخ خواهد داد؛ بنابراین نوسان‌ها و اتفاقات بیشتری در راه است.»

اطلاعات بهتر از حد انتظار بازار اشتغال آمریکا امید به کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را پایین آورد و باعث شد طلا حدود 83 دلار در هر اونس معادل 3.5 درصد در روز جمعه کاهش قیمت داشته باشد، یعنی بیشترین کاهش قیمت روزانه از نوامبر 2020. توقف خرید طلا توسط بانک مرکزی چین هم در این کاهش قیمت تاثیر داشت.

طبق گفته تحلیلگران، بانک مرکزی چین هیچگاه خریدار دائمی طلا نبوده است. همواره یک مرحله مشخص از خرید طلا همراه با چندین ماه توقف وجود داشته، اما اگر چین خرید طلا را از سرگیرد، قیمت طلا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت چون موضوع خرید طلا توسط چین یکی از تمرکزهای اصلی بازار است.

نقش‌آفرینان این صنعت در کنفرانسی در هفته جاری گفتند که چین، بزرگترین خریدار رسمی بخش طلا، انتظار می‌رود پس از کاهش قیمت‌ها نسبت به رکورد در ماه می، خرید شمش خود را از سر بگیرد.

از طرف دیگر، به نظر نمی‌رسد بانک مرکزی آمریکا سیاست‌های پولی خود را در اجلاس این هفته تغییر بدهد. تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر پیش بینی‌های اقتصادی سیاستگذاران و کنفرانس خبری جروم پاول رئیس فدرال رزرو پس از پایان اجلاس دو روزه این بانک است.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.97 درصد کاهش به 29 دلار و 29 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 1.23 درصدی 962 دلار و 72 سنت معامله می‌شود.

نظرسنجی هفتگی کیتکو از قیمت طلا نشان می‌دهد عمده کارشناسان وال‌استریت معتقدند قیمت فلز زرد در هفته معاملاتی آتی با کاهش همراه می‌شود.

منبع: سایت طلا

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه