اقتصاد|طلا

رالی رکورد طلا

رالی رکورد طلا
لینک کوتاه کپی شد

تاجران و کارشناسان صنعت اظهار کردند که رالی رکورد طلا، نشانه‌هایی از تداوم در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ را نشان می‌دهد، اگر چه ۳۰۰۰ دلار آمریکا در هر اونس دور از دسترس به نظر می‌رسد.

به گزارش طلانیوز: قیمت طلای جهانی در معاملات امروز تغییر چندانی نداشت و همچنان بالای 2300 دلار می باشد. همانطور که انتظار می رفت، فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر در محدوده 5.25٪ تا 5.50٪ باقی گذاشت.

فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه نرخ بهره را ثابت نگه داشت، در حالی که سیاست‌گذاران اعلام کردند که انتظار دارند تنها یک بار در سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش دهند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

شمش-طلانیوز

در حالی که فدرال رزرو همچنان به کاهش انتظارات کاهش نرخ بهره خود ادامه می دهد، بازار طلا برای حفظ قیمت 2350 دلار در هر اونس تلاش می کند. پیش‌بینی‌های اقتصادی به‌روز نشان می‌دهد که بانک مرکزی امسال شاهد یک کاهش نرخ بهره خواهد بود .

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس مطبوعاتی خود به بازارها اطمینان دهد که اگرچه آخرین داده های بانک مرکزی نشان می دهد پیش بینی های تورم در حال افزایش است و تعداد کاهش نرخ های مورد انتظار کاهش می یابد، سیاست های این کمیته همچنان متمایل است به سمت تسهیل با این حال، او همچنین پیشنهاد کرد که مردم به این ایده عادت می‌کنند که نرخ‌های بهره به سطح قبل از همه‌گیری بازنخواهند گشت و این نشان می‌دهد که فدرال رزرو ممکن است بازارها را برای نرخ خنثی بالاتر آماده کند.

قیمت طلا در طول کنفرانس مطبوعاتی پاول روند کاهشی داشت و قیمت طلا از 2332 دلار و 34 سنت در زمانی که شروع به صحبت کرد به 2317 دلار و 29 سنت کاهش پیدا کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 5 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2318 دلار رسید.

دلار آمریکا ۰.۱ درصد تقویت شد و باعث شد شمش با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا نیز افزایش یافت.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اظهار کرد چشم‌انداز تورم فدرال رزرو، یک پیش بینی نسبتا محافظه کارانه است که ممکن است با داده‌های آینده قابل اثبات نباشد و قابل تجدید نظر باشد. پاول افزود داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده تورم بهتر از حد انتظار چیزی است که مقامات از آن استقبال می‌کنند. شاخص کل قیمت مصرف‌کننده در ماه مه به صورت ماهانه ثابت بود و کمتر از انتظار برای افزایش ۰.۱ درصدی بود.

تاجران و کارشناسان صنعت اظهار کردند که رالی رکورد طلا، نشانه‌هایی از تداوم در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ را نشان می‌دهد، اگر چه ۳۰۰۰ دلار آمریکا در هر اونس دور از دسترس به نظر می‌رسد.

بر اساس گزارش رویترز، تورم مصرف‌کننده چین در ماه مه ثابت ماند در حالی که روند نزولی قیمت تولیدکننده کاهش یافت، اما روند زیربنایی نشان می‌دهد که پکن باید اقدامات بیشتری برای حمایت از تقاضای ضعیف داخلی و بهبود اقتصادی نابرابر انجام دهد. چین بزرگترین خریدار بخش رسمی طلاست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۲.۶ درصد کاهش به ۲۸.۹۴ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۱.۶ درصد کاهش به ۹۵۰.۵۰ دلار رسید و پالادیوم یک درصد کاهش یافت و به ۸۹۷.۲۵ دلار رسید.

اگرچه فدرال رزرو تنها یک کاهش نرخ در سال جاری را اعلام کرده است، برخی از اقتصاددانان خاطرنشان می کنند که این یک تماس نزدیک است زیرا از هر 19 بانک مرکزی هشت بانک مرکزی همچنان شاهد دو کاهش نرخ هستند.

اشورث، اقتصاددان ارشد گفت که همه چیز به سلامت اقتصاد بستگی دارد. «به طور کلی، هیچ چیزی در اینجا وجود ندارد که کاهش نرخ بهره را در سپتامبر رد کند. همه چیز به داده های دریافتی بستگی دارد. اگر رشد اشتغال دوباره پایین بیاید و داده‌های قیمت در ماه می شروع یک روند کاهش تورم مجدد باشد، همانطور که ما انتظار داریم، دو کاهش نرخ در سال جاری همچنان محتمل‌ترین نتیجه است.

اگرچه فدرال رزرو همچنان می تواند یک یا دو بار در سال جاری نرخ بهره را کاهش دهد، اما همچنان نشان می دهد که هنوز برای تعدیل سیاست پولی خود عجله ندارد.

با این حال، تحلیلگران خاطرنشان می کنند که علیرغم عدم تمایل ایالات متحده برای کاهش نرخ بهره، بازار طلا با شروع کاهش نرخ های جهانی به خوبی حمایت می شود.

سیاست های پولی متفاوت در بازار جهانی توسط بانک کانادا و بانک مرکزی اروپا هدایت می شود که هر دو به دلیل کاهش فشارهای تورمی در اقتصاد مربوطه خود، نرخ بهره را کاهش داده اند.

تحلیلگران گفته اند که در حالی که فدرال رزرو مهم ترین محرک برای طلا باقی مانده است، این واقعیت که نرخ های جهانی به اوج خود رسیده اند باید تا حدودی از این فلز گرانبها حمایت کند.

علیرغم موضع فدرال رزرو برای حفظ نرخ ها در سطوح محدود کننده، طلا حمایت بحرانی را در 2300 دلار در هر اونس حفظ کرده است.

بر اساس آخرین اظهارنظرهای بانک کانادا و بوندس بانک آلمان، یکی از اعضای بانک مرکزی اروپا، سرمایه گذاران می توانند انتظار داشته باشند که شاهد واگرایی بیشتر در سیاست های پولی جهانی باشند که می تواند از قیمت طلا حمایت کند.

منبع:سایت طلا

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه