// کد مطلب: ۱۶۶۶۶۵

صنعت جواهرات | رهبری صنعت جواهرات و سنگ های قیمتی

چه کسانی صنعت جواهرات و سنگ های قیمتی جهان را رهبری میکنند؟

چه کسانی صنعت جواهرات و سنگ های قیمتی جهان را رهبری میکنند؟
لینک کوتاه کپی شد

پس از دوران همه گیری کرونا ، گروه تازه ای از مدیران زن در حال تسلط بر دنیای جواهرات و سنگ های قیمتی میباشند ؛ اتفاقی که میتوانند نشاط و سرزندگی را به این صنعت مهم جهانی تزریق کنند.

به گزارش طلانیوز: صنعت گوهرسنگ و جواهرات شاهد تغییر مدیریتی است، با یک گروه تازه از بازیگران جوان‌تر ، اما به همان اندازه مصمم ، متعهد و بسیار توانا که نقش‌های رهبری کلیدی را در سازمان‌های تجاری به عهده می‌گیرند.

در سال های اخیر تعداد فزاینده ای از زنان در جایگاه رهبری صنعت طلا و جواهر قرار گرفته اند و نقشی محوری در تعیین سمت و سوی این صنعت ایفا می کنند. در این گزارش با مهم ترین رهبران جدید سازمان ها و انجمن های جواهرات و سنگ های قیمتی دنیا آشنا می شویم.

 

رهبری صنعت جواهرات

رئیس جدید شورای جهانی الماس کیست؟ فریل زروکی

در ماه مه 2023، فریل زروکی، معاون ارشد امور شرکتی گروه De Beers، زمام شورای جهانی الماس (WDC) را به جای ادوارد آسچر به عهده گرفت.

او سه سال به عنوان معاون شورای جهانی الماس (WDC) و تقریباً دو دهه به عنوان یک مدافع برجسته برای ارتقای استانداردها و پیشرفت در صنعت الماس در نقش های مختلف خود در De Beers بوده است.

او اولین زنی است که این شورا را رهبری می کند.

از مهمترین موارد در دستور کار او، اقدامات زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) در زنجیره تامین جواهرات است. تمرکز مداوم او بر وضعیت اسفبار معدنچیان صنعتگر و تاجران مستقل الماس قابل توجه است.

زروکی در بیانیه WDC گفت: "باور اساسی ما این است که باید تمام کارهای لازم را برای دفاع از یکپارچگی زنجیره تامین خود انجام دهیم و اطمینان حاصل کنیم که الماس های طبیعی پتانسیل خود را به عنوان عاملی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی پایدار در هر کجا که هستند برآورده می کنند. استخراج، بازیابی، پردازش یا معامله شده است."

عضویت در WDC در سال 2023 ، 62 درصد افزایش یافت که نشان از اهمیت این شورا در تجارت جهانی الماس است.

 

رهبری صنعت جواهرات

ملانی گرانت ، مدیر اجرایی شورای جواهرات مسئولانه

ملانی گرانت در ژانویه 2023 به شورای جواهرات مسئولانه (RJC) ملحق شد و پس از یک سال پر فراز و نشیب که شاهد مهاجرت اعضا - و رهبری آن - به دلیل عدم اقدام در مورد عضویت آلروسا پس از جنگ اوکراین بود، وظیفه عظیم اصلاح انجمن را بر عهده گرفت.

جولای گذشته، شورای جواهرات مسئولانه ، اولین ابزار ESG خود را راه اندازی کرد تا به اعضا کمک کند تا با توضیح چارچوب ها و استانداردهای گزارش ESG رایج در بازار جواهرات، دستور کار پایداری خود را تقویت کنند.

RJC اولین استاندارد خود را برای الماس های آزمایشگاهی در سال جاری پس از مشورت گسترده با این تجارت معرفی خواهد کرد.

گرانت همچنین از تنوع، گنجاندن، تاثیر آب و هوا بر زنجیره تامین و فناوری های جدید مانند هوش مصنوعی و بلاک چین به عنوان حوزه های فعلی تحقیقات RJC یاد می کند.

 

رهبری صنعت جواهرات

رئیس جدید انجمن بین المللی الماس آزمایشگاهی : جوآنا پارک

جوآنا پارک-تونکس ، که در ژانویه 2023 رئیس انجمن بین المللی الماس رشد یافته (IGDA) شد، نگاهی هموار به مسائل الماس تولید شده در آزمایشگاه (LGD) دارد. او چالش‌های این بخش در قیمت‌گذاری و پایداری را تصدیق می‌کند و در عین حال بر جایگاه واقعی آن در صنعت جواهرات تاکید می‌کند. بنابراین ریاست او بر سه چیز متمرکز است: روابط ، تحقیق و نمایندگی.

پارک-تونکس که برند جواهرات چلسی راکس را در سال 2018 تاسیس کرد، با توصیف الماس های مصنوعی به عنوان "محصول درخشش ساخته دست بشر"، معتقد است که انتشار دقیق، عادلانه و شفاف اطلاعات کلیدی برای ایجاد اعتبار بسیار مهم است.

در انجمن بین المللی الماس رشد یافته IGDA ، او با کنفدراسیون جهانی جواهرات (CIBJO) در توسعه استانداردهای صنعت، اصول عملیاتی و اصطلاحات مرتبط با الماس آزمایشگاهی همکاری کرده است و مسابقه طراحی جواهرات را راه اندازی کرده است.

Park-Tonks همچنین از داستان سرایی خلاقانه تر در مورد جواهرات آزمایشگاهی حمایت می کند و میگوید: " الماس بیانگر نهایی عشق است و ما باید این خلاقیت ، عشق و اشتیاق را در طرح‌های جدید جاری کنیم."

 

/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه