اقتصادی|طلا

پیش بینی وضعیت طلا

پیش بینی وضعیت طلا
لینک کوتاه کپی شد

البته ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و بی‌ثباتی‌های سیاسی در اروپا مانع کاهش بیش از حد قیمت طلا شده و تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن را بالا می‌برد.

به گزارش طلانیوز: قیمت طلا در معاملات امروز کاهشی شد.

اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه توسط فدرال رزرو آمریکا در آخرین اجلاس این بانک در ماه ژوئن قیمت طلا را پایین آورد است.

واردات شمش-طلانیوز

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 14 دلار کاهش به 2318 دلار رسید

این هفته، 13 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و پس از عملکرد این هفته، آنها به طور قابل توجهی نسبت به چشم انداز کوتاه مدت این فلز گرانبها خوش بین بودند. هشت کارشناس که 62 درصد هستند، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که تنها دو تحلیلگر، یا 15 درصد، کاهش قیمت را پیش بینی کردند.

سیاستگذاران آمریکا که در ماه مارس پیش‌بینی می‌کردند فدرال رزرو نرخ بهره را سه بار در سال جاری میلادی کاهش دهد، حالا این تعداد را تا یک بار پایین آورده‌اند. این شرایط از افزایش نرخ سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا حمایت کرده و باعث بالا رفتن ارزش دلار می‌شود. ارزش دلار در روز جمعه به بالاترین سطح از ماه مه رسید و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرد.

البته ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و بی‌ثباتی‌های سیاسی در اروپا مانع کاهش بیش از حد قیمت طلا شده و تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن را بالا می‌برد.

برخی تحلیلگران عقیده دارند پایین آمدن قیمت‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده در آمریکا حاکی از کاهش تورم در این کشور است و می‌تواند امید به دو بار کاهش نرخ بهره در 2024 در ماه‌های سپتامبر و دسامبر را افزایش دهد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

با وجود آرام شدن تورم در آمریکا، نظرسنجی دانشگاه میشیگان نشان داد خوش‌بینی مصرف‌کنندگان در این کشور نسبت به شرایط اقتصاد در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح طی 7 ماه گذشته رسیده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.70 درصد کاهش به 29 دلار و 27 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.81 درصدی 953 دلار و 52 سنت معامله می‌شود.

واگرایی جدید بین پیش بینی نرخ بهره فدرال رزرو و انتظارات بازار می تواند در کوتاه مدت باعث ایجاد نوسان در بازار طلا شود. با این حال، برخی از تحلیلگران خاطرنشان می کنند که با ادامه تثبیت فلز گرانبها، توجه به سطوح فنی مهم تر خواهد بود.

جیمز استنلی، استراتژیست ارشد بازار گفت که چشم انداز بنیادی، تحت سلطه عدم اطمینان ژئوپلیتیک و افزایش سطح بدهی، همچنان از طلا حمایت می کند . با این حال، او اضافه کرد که چشم انداز فنی کوتاه مدت کمی متزلزل تر است.

منبع: سایت طلا

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه