اقتصاد|طلا

بازارها منتظر یک محرک برای تکان دادن طلا هستند

بازارها منتظر یک محرک برای تکان دادن طلا هستند
لینک کوتاه کپی شد

تحلیلگران عقیده دارند بازارها منتظر یک محرک برای تکان دادن طلا هستند. برای مثال اگر خرده فروشی در آمریکا کاهش یافته باشد، طلا می‌تواند به رکورد 2350 دلار برسد.

به گزارش طلانیوز: قیمت طلا امروز به دنبال کاهش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته است. شرکت‌کنندگان بازار منتظر اطلاعات و اظهار نظرهای مقامات فدرال رزرو آمریکا برای مشخص شدن مسیر کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور هستند.

طلا هفته معاملاتی را به آرامی آغاز کرده است. قیمت لحظه‌ای طلا فعالیت خود را با قیمت 2334 دلار به ازای هر اونس آغاز کرد و پس از آن به 2315 دلار سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت روز فلز زرد بود. سپس قیمت طلا تا حدودی توانست بازیابی شود و آخرین‌بار در سطح 2320 دلار معامله شده است.

طلا-طلانیوز

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 2 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2320 دلار رسید

کارشناسان شرکت آلمانی هرائوس اعلام کرده‌اند با وجود اینکه بانک مرکزی آمریکا بار دیگر یک رویکرد سختگیرانه در پیش گرفته است، قیمت‌های طلا با رشد همراه شده‌اند.

سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا کاهش یافته و طلا را و خرید طلا را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرده است. شاخص دلار هم تغییری نداشته است.

تحلیلگران عقیده دارند بازارها منتظر یک محرک برای تکان دادن طلا هستند. برای مثال اگر خرده فروشی در آمریکا کاهش یافته باشد، طلا می‌تواند به رکورد 2350 دلار برسد.

اطلاعات خرده فروشی در آمریکا امروز منتشر می‌شود. اطلاعات مربوط به تقاضای بیمه بیکاری در روز پنجشنبه و شاخص مدیران خرید در روز جمعه اعلام خواهد شد.

پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، روز دوشنبه گفت در صورتی که پیش‌بینی اقتصادی او عملی شود، فدرال رزرو می تواند یک بار در سال جاری نرخ بهره خود را کاهش دهد. نرخ‌های پایین تر نیز باعث جذابیت بیشتر طلای بدون بازده می‌شود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، قرار است شهادت ۶ ماهه خود را در مورد سیاست پولی در ۹ جولای درکمیته بانکی سنا ارائه کند.

تعدادی از مقامات فدرال رزرو آمریکا قرار است امروز سخنرانی داشته باشند، از جمله رئیس فدرال رزرو شیکاگو و ریچموند.

تاجران 76 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه نوامبر پایین بیاید. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.56 درصد افزایش به 29 دلار و 56 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.52 درصدی 977 دلار و 65 سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران در جدیدترین گزارش خود درباره فلزات گرانبها خاطرنشان کردند که قیمت طلا علیرغم خصومت مجدد فدرال رزرو افزایش یافته است.

در حال حاضر، اعضای کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در مورد اینکه آیا از یک یا دو کاهش نرخ بهره در سال جاری حمایت کنند، همچنان اختلاف نظر دارند. تحلیل‌گران شرکت یادشده همچنین اشاره کردند که بازار سوآپ همچنان احتمال ۴۲ درصدی را برای کاهش نیم درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌کند. قیمت طلا نیز همچنان در حال تثبیت افزایش‌های خود است و حمایت در حدود ۲۲۸۰ دلار به ازای هر اونس، همچنان پابرجا است.

این تحلیل‌گران همچنین خاطرنشان کردند که رویدادهای آب‌وهوایی شدید بر تولید طلای استرالیا در سه‌ماهه نخست 2024 تأثیر گذاشته است. آن‌ها نوشتند: «طوفان‌ها و باران‌های شدید که منجر به سیل شد، باعث کاهش تولید طلا در استرالیا از ۷۷ تن در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳ به ۷۰ تن در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ شده است. استرالیا در سال ۲۰۲۳ دومین تولیدکننده بزرگ طلا در جهان پس از چین بوده است.»

منبع: سایت طلا

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه