اقتصاد|طلا

تقاضای صنف طلا از دولت چهاردهم

تقاضای صنف طلا از دولت چهاردهم
لینک کوتاه کپی شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد: در زمان تصویب قوانین تخصصی حوزه صنعت طلا، متاسفانه از نظرات کارشناسی اتحادیه و متخصصین حوزه صنعت طلا مشاوره گرفته نمی شود و عجولانه و بدون کارشناسی یک سری قوانین و سامانه هایی برای اجرا در صنعت طلا تصویب شده است که این روند باید در دولت جدید اصلاح گردد.

به گزارش طلانیوز

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، نقره و جواهر و سکه تهران بیان داشت: یکی از ضعف هایی که در دوره های قبلی مجلس و دولت وجود داشت این بود که در زمان تصویب قوانین تخصصی حوزه صنعت طلا، متاسفانه از نظرات کارشناسی اتحادیه و متخصصین حوزه صنعت طلا مشاوره گرفته نمی شد و عجولانه و بدون کارشناسی یک سری قوانین و سامانه هایی برای اجرا در صنعت طلا تصویب شده است.

از جمله این قوانین ، تجربه تلخ قانون مالیات بر ارزش افزوده و سامانه جامع تجارت است که با پیشکسوتان ، نخبگان و اعضای اتحادیه صنف طلا هیچگونه مشاوره تخصصی نشده است.

وی افزود: در زمان اجرای این قوانین غیر کارشناسی نیز بدون اینکه زیرساختها و بسترهای آموزشی برای اجرا آماده شود، اجرای قوانین الزام می شود. خواسته صنف طلا از دولت جدید این است با یک رویکرد جدید به اصناف و صنعت طلا نگاه کند و قبل از ارائه لوایح مرتبط با صنف طلا به مجلس از مشاوره های تخصصی و فنی صنف کمک بگیرد تا در زمان اجرا ، صنعت طلا کمتر درگیر شود.

نامه های اعتراضی بدون پاسخ برای اصلاح ضرایب مالیاتی طلافروشان

بذر افشان با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات صنف طلا اعمال ضرایب مالیاتی به صورت سلیقه ای و صدور برگه های تشخیص است اظهار داشت: در حال حاضر ضرایب مالیاتی در حوزه صنعت طلا، با توجه به افزایش قیمت طلا و سکه همخوانی ندارد و ضرایب برای زمانی است که طلا گرمی ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

وی گفت: به منظور کاهش ضرایب مالیاتی و با توجه به جلسه با دکتر سبحانیان، سه نامه پیاپی در ماه های دی ، اسفند و اردیبهشت ارسال شده است ولی متاسفانه تاکنون اتفاقی نیفتاده است.

ایشان ادامه داد: از دولت جدید و سازمان امور مالیاتی و وزیر اقتصاد و دارایی در خواست می شود، نسبت به حوزه اصناف و ضرایب مالیاتی صنف طلا و صدور برگه های تشخیص که دور از اصناف و سلیقه ای اعمال و باعث می شود همکاران صنف طلا نسبت به ادامه فعالیت اقتصادی خود دلسرد شوند نگاه دلسوزانه و کارشناسی داشته باشند.

طلا

درخواست وام های کم بهره برای توسعه صنعت طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان داشت: متاسفانه در ۲۰ سال گذشته هیچگونه تسهیلاتی توسط بانک ها به حوزه صنعت طلا تخصیص داده نشده و به جای آن فشارهای مالیاتی و قوانین دست و پاگیر تحمیل شده است.

بذر افشان بیان داشت: از دولت جدید تقاضا می شود نسبت به تخصیص وام های کم بهره به واحد های تولیدی صنف طلا به منظور تامین مواد اولیه و ماشین آلات اقدامات شایسته ای انجام شود.درخواست ما این است که با توجه به افزایش قیمت ماشین آلات و مواد اولیه و ابزار آلات در دولت جدید تسهیلات ویژه با بهره کم به واحد های تولیدی تخصیص داده شود تا هزینه تولید کاهش یابد.

منبع: اتحادیه طلا و جواهر تهران

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه