اقتصاد|سکه

۶نکته ی مهم در زمان خرید سکه

6نکته ی مهم در زمان خرید سکه
لینک کوتاه کپی شد

روشی که به هرکسی برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌کنیم، خرید سکه است. باید گفت که این روش بسیار سودده و کاربردی بوده و با کمک آن قادر هستید از تورم فرار کنید. در واقع زمانی که نسبت به خرید سکه اقدام می‌کنید باید نکات زیادی را نیز در نظر داشته باشید.

به گزارش طلانیوز: از پراهمیت‌ترین این نکات باید به وزن آن، عیار طلای به‌کاررفته، بررسی ظاهر، انتخاب زمان مناسب برای خرید اشاره کرد. ازطرف‌دیگر باید ببینید که چه فروشگاه معتبری مدل‌های مناسب از این محصول را به شما ارائه می‌دهد. ما را همراهی کنید تا در ادامه این مطلب نکاتی که برای این کار وجود دارند را به شما ارائه دهیم. در انتها بهترین فروشگاه را نیز برای خرید این نوع طلا به شما معرفی خواهیم کرد.

چه نکاتی را برای خرید سکه در نظر داشته باشیم؟

درنظر داشته باشید که خرید سکه نیازمند رعایت‌کردن نکات بسیار زیادی است. در واقع این کار اهمیت بالایی برای سرمایه‌گذاری داشته و به شما کمک می‌کند تا سود خوبی کسب کنید. پراهمیت‌ترین نکاتی که برای این کار وجود دارند را در بخش زیر به شما توضیح می‌دهیم.

به وزن سکه توجه ویژه داشته باشید

یکی از نکات مهم و اساسی که باید برای خرید این محصول در نظر داشته باشید، توجه به وزن آن است. وزن اهمیت زیادی برای خرید داشته و موجب می‌شود که قیمت تفاوت زیادی داشته باشد. در واقع هرکدام از مدل‌های این محصول در وزن‌های متفاوتی ارائه می‌شوند. با افزایش وزن علاوه‌بر بیشتر شدن طلای به‌کاررفته، از فلزات بیشتری نیز برای تکمیل‌کردن آن بهره می‌برند. وزنی که برای این محصول وجود دارد معمولا از 50 سوت بوده و حتی تا 8گرم نیز ضرب می‌شود.

سکه-طلانیوز

عیار، مهم‌ترین عامل برای خرید سکه است

مورد دیگری که باید برای خرید این محصول در نظر داشته باشید، عیار آن است. عیار طلای به‌کاررفته در این محصول اهمیت بالایی داشته بیشترین تاثیر را در قیمت دارد. معمولا کمتر مدل‌هایی از این محصول که توسط بانک مرکزی ضرب می‌شوند از طلای 24 عیار استفاده می‌کنند.

دلیل این موضوع قیمت بسیار بالا و استحکام کم آن است. سکه بهارآزادی که در مراکز مختلفی به‌فروش می‌رسد، از طلا 21.6 عیار استفاده می‌کند؛ اما خلاف این مورد، اکثر مدل‌های این محصول با استفاده از طلای 18 عیار به تولید می‌رسند.

ظاهر سکه را قبل از خرید ارزیابی کنید

اگر می‌خواهید مهم‌ترین نکته را برای خرید این محصول بدانید، قطعا بررسی ظاهر آن پراهمیت‌ترین مورد خواهد بود. باید گفت که ظاهر این محصول در قیمت آن تاثیر زیادی دارد. ازطرف‌دیگر با ارزیابی ظاهر آن قادر هستید که به اصالت آن نیز پی ببرید.

اگر مدلی دارای زردی بیش از اندازه در رنگ خود بود، باید به اصالت آن شک داشته باشید. کنگره‌های دور این محصول و جزئیاتی که در مرکز آن وجود دارند باید بادقت و نظم خاصی ضرب شده باشند. همچنین چک کنید که وکیوم آن نیز اطلاعات کامل و دقیقی را در اختیار شما قرار دهد.

سال ضرب سکه در ارزش آن تاثیر گذار است

مورد دیگری که باید دررابطه‌با خرید این محصول در نظر داشته باشید، سال ساخت آن است. این موضوع پر از اهمیت بوده و علاوه‌بر تاثیر در قیمت، در نحوه فروش آن نیز مؤثر است. همان‌طور که می‌دانید سکه‌های قدیمی عمر بالایی داشته و طرح آن‌ها قدیمی شده است.

ازطرف‌دیگر افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری سراغ خرید مدل‌های جدید و تازه ضرب شده می‌روند. به همین دلیل است که سال ضرب تاثیر مستقیم در قیمت داشته و هرچه محصول جدیدتر باشد، ارزش بالاتری برای خرید دارد.

سکه‌های جدید برای سرمایه‌گذاری بهتر هستند

برای این‌‌که بتوانید بهترین نتیجه را از سرمایه‌گذاری روی سکه داشته باشید، بهتر است سراغ خرید مدل‌های جدید آن بروید. با خرید مواردی که به‌تازگی ضرب شده‌اند، قطعا ارزش بیشتری از پول خود را حفظ کرده‌اید. مدل‌های تازه ضرب شده علاوه‌بر داشتن قیمت باارزش‌تر، مشتریان بیشتری نیز دارند. البته اگر می‌خواهید محصولات خریداری شده را به‌عنوان کلکسیون نگهداری کنید، سال ضرب در آن تاثیری نداشته و سکه‌های قدیمی مانند پهلوی یا اوایل انقلاب را می‌توانید تهیه کنید.

بهترین زمان را برای خرید سکه انتخاب کنید

افرادی که به‌ دنبال سرمایه‌گذاری روی سکه هستند، باید زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کنند. در برخی از ایام مانند پایان سال، تقاضا برای خرید این محصول بیشتر شده و قطعا قیمت آن نیز بالا می‌رود. باید با ارزیابی وضعیت بازار، زمان مناسب مناسبی را برای این کار انتخاب کنید.

به‌طور مثال، اگر بازار این محصول دچار رکود یا ثبات شده، بهترین اقدام خریدن است. هرچقدر که می‌توانید از این محصول را بخرید و سرمایه‌گذاری کنید. در شرایطی مانند انتخابات ریاست‌جمهوری و رویدادهای سیاسی معمولا ارزش این محصول بالا بوده و زمان خوبی برای فروش است.

خرید انواع سکه با قیمت عالی

اگر به‌ دنبال قیمتی عالی برای خرید سکه هستید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا بروید. دیجی‌کالا را باید مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین مرکز ارائه‌دهنده این محصول دانست که قیمت مناسبی برای محصولات خود در نظر می‌گیرد. همچنین تحویل محصولات سریع بوده و از متخصصان مطمئن برای این کار کمک گرفته است.

نکته مهمی که دررابطه‌با خرید از دیجی‌کالا وجود دارد این است که این فروشگاه ضمانت‌های معتبری را برای اصالت محصولات فروخته شده به شما ارائه می‌کند. به همین دلیل قادر هستید با خیال راحت هرچیزی که می‌خواهید را از این فروشگاه تهیه کرده و نگران این نباشید که محصول مورد نظر در آن وجود ندارد.

جمع‌بندی

سرمایه‌گذاری روی سکه روشی عالی است که هر کسی توانایی انجام آن را دارد. با خرید مدل‌های جدید و تازه ضرب شده این محصول می‌توانید آن را نگه داشته و پس ‌از چند سال با سود خوبی به‌فروش برسانید. البته سرمایه‌گذاری روی این محصول در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر نیز انجام می‌شود.

به‌هرحال شما باید بهترین زمان را برای این کار انتخاب کنید تا بیشترین فرصت را برای کسب سود داشته باشید. همچنین باید به‌ظاهر و وزن آن توجه داشته و قبل ‌از خرید نیز به اصالت آن پی ببرید. نکاتی که در این مطلب ذکر شدند شما را برای خرید این محصول باارزش کمک می‌کنند. برای خرید آن می‌توانید به دیجی‌کالا رفته و در تنوع بالا هرچیزی که می‌خواهید سفارش دهید.

 

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه