درخواست صنف طلا از دولت چهاردهم

دولت در فعالیت بخشهای خصوصی نقش نظارتی ایفا کند.

دولت در فعالیت بخشهای خصوصی نقش نظارتی ایفا کند.
لینک کوتاه کپی شد

نوری زاده اذعان داشت: یکی از درخواست های مهم صنف طلا از دولت آینده این است که دولت در فعالیت بخشهای خصوصی دخالت نکند و فقط نقش نظارتی خود را ایفا کند.

به گزارش طلانیوز: نوری زاده عنوان کرد: متاسفانه دولت ها قبل از انتخابات وعده و وعیدهای بسیار داده و حرف ها و شعارهایی می دهند ، که اکنون مهمترین خواسته صنف طلا از دولتی که در آینده روی کار می آید عمل به وعده ها و حرف های خود است.

محمد رضا نوری زاده، رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد بیان داشت:   مردم ایران در تمام برهه ها از جنگ، انقلاب، کرونا و .. پای نظام و انقلاب ایستاده است و دولت ها همیشه با حمایت مردم فعالیت کرده اند و اگر مردم از دولت ها حمایت نکنند هیچ دولتی نمی تواند کار کند لذا ضروری است دولت ها پس از روی کا ر آمدن هوای ملت را داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات اصناف به خصوص صنف زرگر وجود سامانه های متعدد است که برخی از مسئولین نیز مخالف اجرای این سامانه ها هستند.

طلا

راه اندازی سامانه تخصصی برای صنف طلا و جواهر

نوری زاده تصریح کرد: صنف طلا و جواهر مجدانه از دولت آینده می خواهد که  سامانه جامع تجارت را از صنعت طلا و جواهر حذف کند و یک سامانه تخصصی برای صنف زرگر طراحی و راه اندازی شود.

وی اظهار داشت: سامانه های فعلی مشکلات و ایرادات زیر ساختی دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد با تاکید بر اینکه تعدد سامانه ها اصناف را دچار دلسری می کند بیان داشت: یکی از خواسته های مهم صنف طلا این است که از کارشناسان ، خبرگان هر صنفی در تصویب قوانین در مجلس و تدوین لایحه های دولتی استفاده شود.

دولت در فعالیت بخش خصوصی دخالت نکند

نوری زاده اذعان داشت: یکی از درخواست های مهم صنف طلا از دولت آینده این است که دولت در فعالیت بخشهای خصوصی دخالت نکند و فقط نقش نظارتی خود را ایفا کند.

  وی ادامه داد: به طور مثال دولت با راه اندازی درگاه ملی مجوزهای کسب و کار سبب ایجاد مشکلاتی برای اصناف شده که در 6 ماهه آینده تبعات این سامانه مشخص خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد بیان داشت: دولت اگر می خواهد اشتغال ایجاد کند باید در بخش دولتی این اشتغال را ایجاد کند و کاری به بخش خصوصی نداشته باشد و اجازه بدهد بخش خصوصی فعالیت خود را انجام دهد.

حراج سکه و شمش طلا ، نوعی دخالت دولت در کار صنف طلا است

وی خاطر نشان کرد: همه تولید کنندگان صنف طلا در بخش تولید عاشق کار خود هستند و علیرغم موانع و مشکلاتی چون نبود تسهیلات، سختی ها و موانع موجود برای واردات ماشین آلات فعالیت می کنند ولی متاسفانه تصمیمات و اقدامات دولت مانند فروش سکه و شمش طلا که اکنون انجام می شود و هیچ تولید کننده ای خرید نمی کند نمونه دیگر از دخالت دولت در فعالیت بخش خصوصی است که بایستی جمع شود و اجازه داده شود بخش خصوصی فعالیت خود را انجام دهد و دولت فقط نظارت داشته باشد.

منبع:گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه