کشور ارزان برای خرید طلا | خرید طلا ارزان

۵ کشور ارزان برای خرید طلا در سال ۲۰۲۴

5 کشور ارزان برای خرید طلا در سال 2024
لینک کوتاه کپی شد

در سال 2024 کشورهای سوئیس ، هنگ کنگ ، عربستان ، مکزیک و دبی به ترتیب ارزان ترین کشورها برای خرید طلا هستند. دسترسی آسان به طلا ، مالیات و هزینه های کمتر ، بازار رقابتی و شهرت زیاد به این 5 کشور کمک می کند تا قیمت طلاهای خود را پایین نگه دارند.

به گزارش طلانیوز: در سال 2024 تغییر چندانی در جدول ارزان ترین کشورهای جهان برای خرید طلا اتفاق نیافتاده است . در حال حاضر کشورهای سوئیس ، هنگ کنگ ، عربستان ، مکزیک و دبی ارزان ترین کشورها برای خرید طلا هستند.

 

طلا در کدام کشورهای جهان ارزان تر است ؟

در حال حاضر و به گزارش سایت فوربس ، هنگ کنگ و دبی ، به عنوان ارزان ترین کشورها برای خرید طلا ، محبوبیت خاصی در بین مصرف کنندگان طلا و جواهرات دارند ؛ هرچند که بر اساس آخرین نرخ ها در سال 2024 کشور سوئیس و سپس هنگ کنگ ارزان ترین کشورها برای خرید طلا هستند.

طبق گزارش سایت طلای هندوستان ، قیمت یک گرم طلای 24k در هنگ کنگ، تا 4 مارس 2024، 5418.70 روپیه بوده است. در دبی، قیمت برای همین وزن طلا حدود 5524.70 روپیه است.

سوئیس، مکزیک و عربستان سعودی نیز به فرآیند ارزان قیمت طلا معروف هستند. قیمت یک گرم طلای 24 عیار در سوئیس 5400.20 روپیه است. در عربستان سعودی، INR 5,420.50 و در مکزیک، INR 5،436.90 است.

 

چرا طلا در دبی و هنگ کنگ ارزان است؟

به طور کلی دلایل اصلی ارزان بودن طلا در کشورهایی مثل امارات و هنگ کنگ مواردی همچون : دسترسی آسان به طلا ، مالیات و هزینه های کمتر ، بازار رقابتی و شهرت زیاد است که به این کشورها کمک می کند تا قیمت های خود را پایین نگه دارند.

جدول مقایسه ارزان ترین کشورها برای خرید طلا

کشورهای زیر از ارزان ترین کشورهای دنیا برای خرید طلا هستند. قیمت هر گرم طلای 24 عیار مطابق با قیمت های سایت goldpricesindia.com در تاریخ 4 مارس 2024 ارائه شده است. همچنین دلایل ارزان بودن طلا در این کشورها نیز ذکر شده است.

 

نام کشور

قیمت هر گرم طلای 24 عیار / روپیه

دلیل ارزان بودن طلا

سوئیس

 

5400.20

● سطح بالای رقابت در بین فروشندگان

● ثبات اقتصادی

● خدمات بانکی قوی

● مقررات سختگیرانه

 

هنگ کنگ

5418.70

● این کشور یک مرکز تجاری جهانی است

● قیمت گذاری رقابتی

● نزدیکی به منطقه تولید طلا

● مزایای مالیاتی

● مقررات سختگیرانه

 

عربستان سعودی

5420.50

● اگر خلوص طلا 99 درصد یا بیشتر باشد از مالیات بر ارزش افزوده معاف است

● فراوانی طلا

 

مکزیک

5436.90

● سیاست مالیاتی سودمند

● بازار رقابتی

 

دوبی

5524.70

● مرکز تجارت جهانی

● سیاست مالیاتی مطلوب

● اقدامات کنترل کیفیت سختگیرانه

● قیمت گذاری رقابتی

 

 

نحوه خرید طلای جهانی

در بازارهای جهانی شما میتوانید به 3 شیوه طلا بخرید.

برخی افراد ترجیح میدهند به خاطر مسائل مربوط به امنیت ، سهام طلا بخرند اما برخی از مردم ترجیح میدهند طلای فیزیکی یا شمش طلا خریداری کنند. البته آنها که به زیبایی اهمیت میدهند به دنبال خرید جواهرات طلا هستند.

هرکدام از این سه روش مزایا و معایبی دارد که در ذیل آنها را بررسی میکنیم.

خرید سهام طلا ، شمش طلا یا جواهرات طلا ، مقرون به صرفه است؟

با توجه به اینکه سهام طلا ابزاری مرتبط با بازار است ، بنابراین نوسانات بیشتری نسبت به شمش یا جواهرات دارد. اگر شرکت معدن ورشکست شود، ممکن است ضرر کنید. با این حال، سهام امن تر است و به بیمه ای که طلا فیزیکی ممکن است نیاز داشته باشد، نیاز ندارد.

قیمت جواهرات در مقایسه با شمش بالاتر است زیرا شما برای هنر و صنایع دستی هزینه ای به قیمت طلا پرداخت می کنید. برای شمش، قیمت نقدی و حق بیمه اندکی را می پردازید. همچنین، خلوص شمش بالاتر از جواهرات است، اگرچه قیمت آن کمتر است. بنابراین، برای اهداف سرمایه گذاری، مردم شمش را به جواهرات ترجیح می دهند.

با این حال، برای افرادی که به دنبال زیبایی شناسی یا لذت شخصی از طلا و همچنین سرمایه گذاری هستند، جواهرات گزینه مورد علاقه تری است. در اینجا به خاطر داشته باشید که ارزش فروش مجدد جواهرات کمتر است زیرا در هنگام فروش فقط ارزش طلا در نظر گرفته می شود و نه ساخت و ساز.

 

 

/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه