// کد مطلب: ۱۶۷۵۳۲

اقتصاد|طلای جهانی

معرفی منطقه آزاد تجارت طلا و جواهرات دبی

معرفی منطقه آزاد تجارت طلا و جواهرات دبی
لینک کوتاه کپی شد

مرکز چند کالای دبی The Dubai Multi Commodities Center (DMCC) بزرگترین و شناخته شده ترین منطقه تجارت آزاد در امارات است. این مرکز به عنوان یکی از بزرگترین قطب های تجارت طلا در جهان ، عامل اصلی شهرت بین المللی دبی به عنوان "شهر طلا" است.

به گزارش طلانیوز: مرکز چند کالای دبی (DMCC) به موتور محرک تجارت جهانی معروف است.این مرکز که مقر آن در دبی است، مرکز تجاری پیشرو در جهان و یک مرکز بین المللی برای تجارت، بازرگانی و نوآوری است.

DMCC که در سال 2002 با مأموریت ایجاد دبی به عنوان دروازه تجارت کالا و تجارت کالا به خاورمیانه و فراتر از آن تأسیس شد، از آن زمان به یکی از مهم ترین محرک های اقتصادی آن تبدیل شده است .

منطقه آزاد شماره یک جهان در بلندترین برج تجاری خاورمیانه

این مرکز با عضویت بیش از 24000 شرکت در بخش های متنوع، امروزه 11 درصد از کل سرمایه گذاری مستقیم خارجی دبی و 7 درصد از تولید ناخالص داخلی را تامین می کند.

 DMCC همچنین یکی از پویاترین و هیجان‌انگیزترین مقاصد شهر است، که برج‌های دریاچه‌های جمیرا لیکس و بالای شهر دبی را در کلاس جهانی توسعه می‌دهند، که مجموعا بیش از 100.000 متخصص، ساکن و بازدیدکننده را در خود جای می‌دهند.

  مرکز چند کالای دبی برای 9 سال متوالی به عنوان منطقه آزاد شماره یک روی کره زمین انتخاب شده است.

محل استقرار این مرکز در نواحی نمادین آن یعنی برج‌های دریاچه‌های جمیرا (JLT) است. مقر جدید DMCC به عنوان بلندترین برج تجاری در خاورمیانه شناخته شده است.

مدیر مرکز چند کالای دبی (DMCC) کیست؟

احمد بن سلیم ، رئیس اجرایی و مدیر اجرایی DMCC است. احمد بن سلیم مغز متفکر رشد و توسعه این مرکز محسوب میشود چراکه رشد آن را از زمان راه اندازی آن با 28 شرکت عضو در سال 2003 به منطقه آزاد پیشرو در جهان در سال 2023 با بیش از 24000 شرکت عضو از 180 کشور جهان، با استخدام بیش از 80،000 نفر هدایت کرده است.

DMCC با وظیفه افزایش جریان تجارت کالا از طریق دبی، تعدادی از محصولات و خدمات با ارزش افزوده را تحت رهبری آقای بن سلیم به بازار معرفی کرده است. در سال 2023، DMCC توسط مجله Financial Times fDi، برای نهمین سال متوالی به عنوان "منطقه آزاد جهانی سال" انتخاب شد.

آقای بن سلیم بر رشد تصاعدی توسعه اصلی منطقه آزاد DMCC در جمیرا لیکس تاورز (JLT)، یک جامعه تجاری و مسکونی 200 هکتاری در دبی با بیش از 100.000 نفر که در 87 برج زندگی و کار می کنند، نظارت کرد.

تجارت طلا در مرکز چند کالای دبی (DMCC)

موقعیت DMCC به عنوان یکی از بزرگترین قطب های تجارت طلا در جهان، شهرت بین المللی دبی به عنوان "شهر طلا" را تقویت می کند، به طوری که امارت 25 درصد تجارت جهانی این فلز را به خود اختصاص می دهد - که اکثریت آن از طریق DMCC جریان دارد.

DMCC دارای زیرساخت‌های استثنایی است، از طاق‌های فلزات گرانبهای به‌روز و سفارشی گرفته تا شبکه‌های متراکم پالایشگاهی و کارگاه های تولید جواهرات. محصولات منحصر به فردی از جمله سکه های شمش امارات متحده عربی و بورس طلا و کالا دبی (DGCX) ، به عنوان بزرگترین بورس اوراق بهادار در خاورمیانه از ابتکارات این مرکز محسوب میشود.

بورس الماس دبی Dubai Diamond Exchange launch و همچنین آکادمی طراحی جواهرات دوبی Dubai Design Academy (DDA) زیر مجموعه این مرکز محسوب میشوند.

منطقه آزاد تجارت دبی چه نقشی در صنعت طلا دارد؟

DMCC یک اکوسیستم جامع برای مشاغل فلزات گرانبها فراهم می کند تا عملیات خود را از دبی توسعه دهند. این کار را با ارائه امکانات و خدمات سفارشی و همچنین مجوزهای تجاری اختصاصی و فضای اداری انجام می دهد. همچنین زنجیره های مختلف این صنعت را از طریق رویدادهایی مانند کنفرانس فلزات گرانبها دبی به هم متصل می کند.

طلا

منبع: گلدنیوز

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه