بازار طلای هند؛

آثار مثبت کاهش تعرفه واردات طلا به هند

آثار مثبت کاهش تعرفه واردات طلا به هند
لینک کوتاه کپی شد

کاهش 9درصدی تعرفه واردات طلا به هند باعث شد قیمت طلای داخلی در این کشور ، علیرغم افزایش قیمت بین المللی طلا ، 6 درصد کاهش پیدا کند؛ همچنین از زمان کاهش عوارض ، علاقه زیادی برای خرید از سوی خرده فروشان جواهرات و همچنین مصرف کنندگان وجود داشته است.

به گزارش طلانیوز: کاهش 9درصدی تعرفه واردات طلا در هند باعث شد قیمت طلای داخلی در این کشور 6 درصد کاهش پیدا کند. طبق گزارش ها، این کاهش تعرفه واردات تقاضای مصرف کننده را در آستانه فصل جشن افزایش داده است و به نوبه خود، قیمت طلای داخلی را به بالاترین سطح نسبت به قیمت زمین در هند پس از پنج ماه تخفیف سوق داده است.

پیش‌بینی می‌شود اقدامات سیاست حامی طلا اعلام شده در بودجه هند تأثیر مثبتی بر بازار داخلی طلا داشته باشد و احتمالاً تقاضای طلا را پر کند. انتظار داریم این تغییرات در مجموع 50 تن یا بیشتر به تقاضای طلا در نیمه دوم 2024 اضافه کند.

کاهش تعرفه واردات باعث کاهش قیمت طلای داخلی در هند شد

علیرغم افزایش قیمت بین المللی طلا، قیمت طلای داخلی به دلیل کاهش قابل توجه 9 درصدی حقوق ورودی اعلام شده در بودجه اتحادیه کاهش یافته است. کاهش عوارض، هزینه ساخت طلا را کاهش داده و منجر به کاهش 6 درصدی در قیمت داخلی شده است.

با این حال، حتی با این کاهش اخیر، قیمت طلای داخلی 10 درصد بر اساس سالانه افزایش یافته است. این را می توان به قدرت قیمت جهانی (افزایش 18 درصدی y-t-d) در بحبوحه خریدهای قوی بانک مرکزی، افزایش ریسک های ژئوپلیتیکی و تشدید انتظارات از چرخش سیاست پولی از سوی فدرال رزرو ایالات متحده نسبت داد.

تقاضا برای خرید جواهرات در هند افزایش یافته

کاهش قابل توجه تعرفه واردات طلا و در نتیجه کاهش قیمت سربار طلا تحریک کننده تقاضای طلا در کشور هند بوده است. گزارش ها حاکی از آن است که از زمان کاهش عوارض، علاقه زیادی برای خرید از سوی خرده فروشان جواهرات و همچنین مصرف کنندگان وجود داشته است.

در نمایشگاه بین‌المللی جواهرات هند که اخیراً به پایان رسیده است، 3 تولیدکنندگان خاطرنشان کردند که افزایش قابل توجهی در رزرو سفارش از خرده‌فروشان وجود داشته است که در حال آماده‌سازی برای فصل جشن و عروسی هستند که تا دسامبر ادامه دارد. در برخی موارد، این سفارشات به سطوحی رسیده است که در چند سال گذشته دیده نشده است. علاوه بر این، روند خرید شمش و سکه همچنان قوی است که توسط مصرف کنندگان و همچنین جواهراتی که از قیمت های حمایتی طلا برای ذخیره برای تولیدات آینده سرمایه گذاری می کنند، حمایت می شود.

مدل اقتصادسنجی ما نشان می‌دهد که تقاضای مصرف‌کننده هند - مجموع تقاضای جواهرات و شمش و سکه - می‌تواند 50 تن یا بیشتر در نیمه دوم سال 2024 اضافه شود.

در ماه جولای، واردات طلا به 3.1 میلیارد دلار رسید که روند ثابت سه ماهه گذشته را حفظ کرد. بین آوریل و ژوئیه، واردات به طور متوسط ​​​​3.2 میلیارد دلار بود که حجم آن بین 43 تا 47 تن در این دوره بود. صورتحساب واردات طلا برای جولای 2024 نسبت به سال قبل 11 درصد کمتر بود و برآوردهای ما حاکی از کاهش 26 درصدی در حجم (حدود 47 تن) بود.

خرید طلای هند پس از ترکیه (45 تن) در رتبه دوم قرار دارد.

طلا

منبع: گلدنیوز

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه