رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد؛

نتیجه جلسات در مهلت ۶ماهه اجرای سامانه جامع تجارت چه بود

نتیجه جلسات در مهلت 6ماهه اجرای سامانه جامع تجارت چه بود
لینک کوتاه کپی شد

رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد عنوان کرد: طی مهلت و معافیت 6 ماهه صنف طلا برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت چندین جلسه در استانداری یزد برگزار و با مسئولین و کارشناسان استان پیگیری ها و جمع بندی ها انجام و نتیجه این شد که سامانه جامع تجارت مشکلات زیادی دارد و به درد صنف طلا و جواهر نمی خورد.

به گزارش طلانیوز: محمد رضا نوری زاده، رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد بیان داشت: با توجه به اینکه بسیاری از همکاران در سامانه مودیان مالیاتی ثبت نام کرده اند امید می رود اجرای سامانه مودیان انجام  و سامانه جامع تجارت از صنف طلا کنار گذاشته شود.

وی افزود: به دلیل جابه جایی دولت در چند ماه گذشته برای رفع مشکلات سامانه با دولت نشستی برگزار نشده و فقط جلسات به صورت استانی برگزار شده است که با توجه به آغاز فعالیت کابینه دولت جدید ، پیگیری ها برای برگزاری نشستی با وزیر صنعت یا معاون وی در حال انجام است تا نتیجه بررسی مشکلات و ایرادات سامانه جامع تجارت به دولت جدید اعلام شود.

تعطیلی نیمی از صنف طلا با اجرای سامانه جامع تجارت

نوری زاده با بیان اینکه جابه جایی دولت باعث شد بسیاری از کارهای صنعت حل نشده باقی بماند که امید می رود با آغاز فعالیت دولت جدید مشکلات رفع شود تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر کارگاه های تولیدی صنعت طلا تعطیل و کارگران این کارگاه ها بیکار شده اند که اگر سامانه جامع تجارت در صنف طلا اجرا شود 50 درصد صنف طلا جمع می کنند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد با تاکید بر ضرورت تغییر دید دولت نسبت به صنعت طلا بیان داشت: امیدواریم دولت جدید صنف طلا را به رسمیت بشناسد و خوشبین هستیم که دولت جدید به حمایت صنعت طلا بیایید که در این صورت  قطعا صنف طلا هم در بسیاری از موارد می تواند کمک دولت جدید باشد.

کشورهای منطقه خواستار مصنوعات طلا و جواهر ایران

وی در بیان علت عقب ماندگی صنعت طلای ایران نسبت به ترکیه بیان داشت: در چندین سال گذشته دولت های پیشین در کشور دید بسیار بدی به صنعت طلا داشته اند در حالی که صنعت طلای ترکیه که تا  25 سال پیش حتی نحوه گردکردن النگو را نمی دانستند ظرف 25 سال گذشته با حمایت و نگاه مثبت دولت چنان رشدی داشته اند که چندین تن صادرات طلا دارند و مصنوعات کشور ترکیه وارد ایران می شود.

وی ادامه داد: صنعت طلا صنعتی است که کمترین میزان مصرف آب، بیشترین میزان اشتغال و ارزآوری را برای کشور خواهد داشت و حمایت چندانی از دولت نیاز ندارد و همین قدر که مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان رفع شود برای رشد صنعت کافی است.

نوری زاده تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل صنعت طلا، بحث تحریم است و کشور های اطراف ما علیرغم اینکه از نظر فرهنگی با ما متفاوت هستند ولی خواستار مصنوعات طلای ایران هستند ولی تحقق صادرات طلا نیازمند این است که دید دولتمردان به این صنعت تغییر کند.

قاچاق طلا از افغانستان به ایران

به گزارش سایت طلا گلدنیوز ، رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد با تاکید بر اینکه اگر دولت در بحث صادرات طلا ، این صنعت را حمایت کند صنعت بسیار رشد می کند بیان داشت: در حال حاضر به دلیل موانع صادرات طلا به کشور های همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس، از کشور افغانستان که هیچ نداردَ مصنوعات طلا وارد کشور می شود.

وی با اشاره به وجود توان و ظرفیت تولید طلا در کشور بیان داشت: صنایع دستی استان یزد  ثبت ملی شده است و استادکاران این استان با سرمایه نه چندان توانایی تولید مصنوعات زیادی را دارند و فقط انتظار می رود دولت موانع صادرات طلا به کشورهای حاشیه خلیج فارس  از جمله عراق را بردارد و این مسیر باز باشد.

برای ممنوعیت فروش طلای دست دوم به استان یزد ابلاغی نشده است

نوری زاده در ادامه در مورد ممنوعیت فروش طلای دست دوم بیان داشت: متاسفانه هنوز به استان یزد ابلاغی در این مورد نشده است و  مهمترین معضلاتی که اتحادیه یزد در مورد دست دوم فروشی طلا داشته است، فروش کارهای غیر استاندارد با عیار پایین است که متاسفانه  مصرف کننده بیشترین ضرر را می بیند.

وی با اشاره به اینکه اغلب کارهای دست دوم یا کد استاندارد ندارد یا عیار پایین دارند بیان داشت: در حال حاضر متاسفانه کارگاه های زیرزمینی بدون کد استاندارد مصنوعاتی تولید می کنند و فروشندگان طلای دست دوم  نیز در فروش این طلا ها فقط اجرت  را دریافت نمی کنند و 7 درصد سود و مالیات از مشتری دریافت می شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر یزد اذعان داشت: امید می رود با پیگیری اتاق اصناف ایران این معضل هم از صنف طلا حذف شود چرا که فروش طلای دست دوم تاثیر بسیار بدی بر تولید کارگاه های طلاسازی دارد.

 نوری زاده ابراز امیدواری کرد: این قانون تصویب و از طریق اتاق اصناف ایران ابلاغ شود و کد آیسیک آن باطل شود تا تولید کنندگان در حوزه تولید صنعت بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.

طلای دست دوم

منبع:گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه