اقتصاد|ارز

تشکیل کمیته اصلاح ارز ترجیحی در دولت

تشکیل کمیته اصلاح ارز ترجیحی در دولت
لینک کوتاه کپی شد

معاون اول رئیس جمهور گفت: هر گونه تصمیم‌گیری و اقدام درباره تخصیص ارز ترجیحی و یا صرفه‌جویی حاصل از کاهش مصارف ارز ترجیحی باید با حداقل آثار تورمی و در راستای حمایت از اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه از درآمدهای حاصله از این منابع باشد

به گزارش طلانیوز: راهکارهای کاهش سقف مصارف ارز ترجیحی مهم‌ترین موضوعی بود که در جلسه کارگروه تخصیص ارز کالاهای اساسی دارو و تجهیزات پزشکی مورد بحث قرار گرفت.

محمدرضا عارف که ریاست جلسه را بر عهده داشت با اشاره به الزامات اصلاح ارز ترجیحی بیان کرد: هر گونه تصمیم‌گیری و اقدام درباره تخصیص ارز ترجیحی و یا صرفه‌جویی حاصل از کاهش مصارف ارز ترجیحی باید با حداقل آثار تورمی و در راستای حمایت از اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه از درآمدهای حاصله از این منابع باشد. معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: راهبرد دولت چهاردهم حمایت از تولید، ‌ کاهش تورم و جلوگیری از افزایش قیمت در کالاهای اساسی است.

تشکیل کمیته اصلاح ارز ترجیحی از دستورات مهم دیگر این جلسه بود. معاون اول رئیس جمهور در این جلسه که با حضور وزرای جهاد کشاورزی، اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رؤسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، سخنگوی دولت و مسئولان وزارتخانه و دستگاه‌های مربوطه تشکیل شد، دستور داد کمیته‌ای مشتمل بر رؤسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، ‌ وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود و راهکارهای کاهش سقف مصارف ارز ترجیحی برای طرح در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تدوین شود.

عارف تأکید کرد: تصمیم‌گیری درباره تخصیص ارز دارو و تجهیزات مصرف پزشکی به دلیل اهمیت این بخش در سلامت آحاد جامعه باید با بررسی تمامی جوانب و ابعاد انجام شود و دولت چهاردهم بر لزوم تخصیص به موقع و به اندازه ارز مورد نیاز داروسازان و واردکنندگان تجهیزات مصرفی پزشکی دقت نظر و حساسیت دارد.

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی نیز با اشاره به وظایف و عملکرد کارگروه تخصیص ارز کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی درباره چگونگی اجرای تبصره ۴ قانون بودجه و تشکیل این کارگروه برای نظارت و سیاست‌گذاری فرآیند تخصیص و توزیع ارز ترجیحی کالاهای اساسی، ‌ دارو و تجهیزات پزشکی، در گزارشی به بررسی سیاست‌های پیشنهادی، راهکارها و پیامدهای کاهش سقف مصارف ارز ترجیحی در بودجه کل کشور پرداخت.

دلار و سکه

منبع:اقتصادآنلاین

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه