اقتصادی|طلا

قیمت جهانی طلا امروز ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

قیمت جهانی طلا امروز ۳۰ شهریور 1403
لینک کوتاه کپی شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۲۵۹۲ دلار و ۷ سنت رسید.

به گزارش طلانیوز:  قیمت طلا در روز پنجشنبه به دنبال کاهش قابل توجه نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بیش از یک درصد افزایش یافت.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.21 درصد افزایش به 2592 دلار و 7 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.09 درصدی به 2617 دلار رسیده است.

قیمت طلا در روز چهارشنبه پس از آنکه فدرال رزرو نرخ بهره را 50 واحد تا محدوده 4.75 و 5 درصد پایین آورد، به رکورد 2599 دلار و 92 سنت رسید.

سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا همچنین پیش‌بینی کردند نرخ بهره 0.5 درصد دیگر تا پایان سال جاری میلادی، 1 درصد در سال آینده و 0.5 درصد در 2026 کاهش یابد.

طبق گفته تحلیلگران، مخاطرات ژئوپلیتیکی در شرایطی که آمریکا با کسری تجاری، نرخ پایین سود اوراق قرضه و ضعف دلار دست و پنجه نرم می‌کند، قیمت طلا را بالا خواهد برد.

تسهیل سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی دنیا به همراه خرید بالای طلا توسط این بانک‌ها و نگرانی‌های ژئوپلیتیکی بارها قیمت این فلز گرانبها را در سال جاری میلادی به رکوردهای جدیدی رسانده است.

از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های سیاسی و اقتصادی یاد می‌شود و  پایین آمدن نرخ بهره همواره به نفع آن بوده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.23 درصد کاهش به 31 دلار و 35 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.14 درصدی 989 دلار و 50 سنت معامله می‌شود.

طلای ترکیه

منبع : تسنیم

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه