// کد مطلب: ۱۷۰۶۴۸

آیا طلا شانس بیشتری برای صعود دارد؟

آیا طلا شانس بیشتری برای صعود دارد؟
لینک کوتاه کپی شد

در پی انتشار داده‌های تورم PCE آمریکا که نتوانست انتظارات را محقق کند، طلا (XAU/USD) در روز جمعه، در سطح 2.660 دلار در هر اونس تروی معامله شد.

به گزارش طلانیوز  به نقل از «اف‌ایکس استریت» در پی انتشار داده‌های تورم PCE آمریکا که نتوانست انتظارات را محقق کند، طلا (XAU/USD) در روز جمعه، در سطح 2.660 دلار در هر اونس تروی معامله شد.

روند کاهش تورم حاکی از آن است که فدرال رزرو به کاهش نرخ بهره با سرعت ثابتی ادامه خواهد داد که این امر برای طلا به عنوان دارایی بدون بهره، مثبت است.

بر اساس داده‌های دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده در روز جمعه، مخارج اصلی مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) در ماه آگوست، رشد 0.1 درصدی را نشان داد که از 0.2 درصد مورد انتظار و همچنین 0.2 درصد ماه جولای، کمتر است.

در مقیاس سالانه، PCE هسته 2.7% افزایش یافت که بالاتر از 2.6% ماه جولای و مطابق با برآوردها بود.

PCE سرفصل نیز در مقیاس ماه به ماه 0.1% افزایش یافت که کمتر از 0.2% قبلی و البته مطابق با برآوردها بود. PCE سرفصل سالانه نیز رشد 2.2% داشت که کمتر از 2.5% قبلی و 2.3% مورد انتظار بود.

گفتنی است قبل از انتشار این آمار و ارقام، طلا با کاهش مواجه شد و علت آن بود که تأثیر محرک‌های دولت چین، شروع به فروکش کرد و به نظر می‌رسید بانک‌های مرکزی در سطح جهان موضع میانه‌روتری را اتخاذ کرده‌اند.

طلا پس از ثبت رکوردهای جدید، از حرکت باز می‌ایستد

طلا پس از ثبت رکورد جدید در پایان هفته‌ی معاملاتی متوقف شد، زیرا به نظر می‌رسد اثر 1 تریلیون یوان محرک اضافی اعلام‌شده توسط دفتر سیاسی چین قیمت‌گذاری شده و بانک‌های مرکزی در سطح جهان تمایل به اتخاذ موضعی کمتر تندروانه دارند. در همین راستا، بانک مرکزی سریلانکا در جلسه‌ی خود نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و بانک ملی سوئیس (SNB) و بانک مکزیک (بانکسیکو) تنها 25 واحد در ثانیه نرخ بهره را کاهش دادند. در عین حال، نظرسنجی اخیر رویترز حاکی از آن بود که انتظار می‌رود بانک مرکزی هند (RBI) طی شش ماه آینده، نرخ بهره را به میزان متوسط ​​50 واحد در ثانیه کاهش دهد.

علاوه بر این، در پی انتشار داده‌های مثبت اقتصاد کلان ایالات متحده، از میزان انتظارات برای کاهش نیم درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست ماه نوامبر کاسته شد. مطالبات اولیه بیکاری ایالات متحده در هفته‌ی منتهی به 20 سپتامبر به 218 هزار کاهش یافت و برآورد نهایی رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه دوم نیز مطابق با برآوردهای قبلی در 3.0 درصد سالانه نسبتاً بدون تغییر باقی ماند.

علاوه بر این، سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده از برآوردها پیشی گرفت. ناگفته نماند که داده‌های کلی اخیر از ایالات متحده، یک فرود نرم برای اقتصاد را توصیف می‌‌کند که با شرط‌بندی‌های بازار برای تسهیل تهاجمی پولی مغایرت دارد.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، احتمال کاهش 50 واحدی نرخ بهره در نشست نوامبر فدرال رزرو از بیش از 60 درصد قبل از داده‌ها به 50 درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر، از آنجا که بعید به نظر می‌رسد ترس از امکان تبدیل درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله به یک حمله‌ی زمینی محقق شود، طلا ممکن است شاهد کاهش جریان‌های امن باشد. تنش‌ها همچنان بالاست و توافق آتش بس 21 روزه که توسط آمریکایی‌ها تنظیم شده بود، روز پنج‌شنبه رد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، شورشیان حوثی بر حملات خود برای کشتیرانی در دریای سرخ می‌افزایند که بنابر گزارش‌ها، طی این حملات، یک نفتکش زیر آب رفته و نابود شده است.

روز چهارشنبه، هرزی حلوی، رئیس نیروهای دفاعی اسرائیل به نیروهای خود برای حمله‌ی زمینی به لبنان آماده‌باش داد. اگر چنین تهاجمی رخ دهد، ریسک‌گریزی را بیشتر می‌کند و جریان‌های امن به فلز زرد را افزایش می‌دهد.

تجزیه و تحلیل تکنیکال: طلا از بالاترین رکورد جدید خود عقب نشینی می‌کند

طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح تاریخی 2685 دلار در روز پنج‌شنبه، عقب‌نشینی کرد. با این حال، فلز زرد به طور کلی همچنان در یک روند صعودی بر مبنای کوتاه، میان‌مدت و بلندمدت قرار دارد. از آنجایی که این یک اصل اساسی در تحلیل تکنیکال تلقی می‌شود که «روند دوست شماست»، شانس بیشتر برای فلز زرد، مثبت است.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه