// کد مطلب: ۱۶۴۱۱۴

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شفادارو خبر داد:

۱۶ پروژه مهم دارویی در مجموعه شفادارو به بهره برداری می رسد/ افزایش محصولات دارویی و صادرات به کشورهای همسایه

16 پروژه مهم دارویی در مجموعه شفادارو به بهره برداری می رسد/ افزایش محصولات دارویی و صادرات به کشورهای همسایه
لینک کوتاه کپی شد

16 پروژه مهم دارویی با پیشرفت بالای 85 درصد در راستای تعریف خط تولیدهای جدید و افزایش کیفیت تولیدات در مجموعه شفادارو به بهره برداری رسد.

       به گزارش طلانیوز از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری شفادارو دکتر کاظم پور مدیر عامل شرکت، در جلسه ارائه گزارش عملکرد 9 ماهه منتهی به آذرماه 1402 مورخه 15 بهمن در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اهمیت صنعت دارو در سطح دنیا اظهار داشت: صنعت دارو در دنیا جزو صنایع استراتژیک و هایتک می باشد و به لحاظ اینکه در پیشگیری از امراض، درمان بیماری ها و سلامتی مردم ارتباط مستقیمی دارد بسیار حایز اهمیت می باشد و سعی کردیم با توجه به منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 1402 مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» گام های مهم و موثری به لحاظ کمّی و کیفی در راستای تولید دارو و ارائه آن در سطح کشور برداریم که با توجه به ارزیابی مثبت از فروش و سود در شرکت های گروه توانستیم به این مهم دست یابیم.

       دکتر کاظم پور اهم فعالیت های شرکت سرمایه گذاری شفادارو را پروژه های آتی شرکت های تابعه شامل عرضه شرکت داروسازی راموفارمین و فرآیندشیمی حکیم، اصلاح ساختار مالی شرکت های تابعه از طریق افزایش سرمایه، پیگیری پیشرفت پروژه های شرکت های تابعه جهت افزایش تولید و تولید محصولات جدید اعلام کرد.

      وی با اشاره به سود تجمیعی شرکت های تابعه در 9 ماهه منتهی به آذرماه 1402 افزود: فروش خالص 9 ماهه مجموعه شفادارو اعم از تولید و توزیع از مبلغ 101.819 میلیارد ریال در سال 1401 به مبلغ 148.112 میلیارد ریال در سال 1402 که افزایش 45 درصدی داشته و سود خالص مجموعه از مبلغ 17.214 میلیارد ریال در سال 1401 به مبلغ 17.963 میلیارد ریال در سال 1402 که افزایش 4 درصدی یافته است.

       دکترکاظم پور تصریح کرد: خلاصه عملکرد کل شرکت های تولیدی شفادارو در مقایسه با بودجه سال 1402 به ترتیب؛ فروش خالص 89% ، سود ناخالص 89% ، سود عملیاتی 88% و سود خالص را 63% ارزیابی کرد که صورت تجمیعی شرکت های گروه شفادارو به لحاظ درصد پوشش بودجه لحاظ شده است. وی همچنین از رشد 52 درصدی فروش شرکت های تابعه شفادرو در سال 1402 خبر داد.

 

       مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شفادارو از پیشرفت قابل ملاحظه پروژه های مجموعه شفادارو خبر داد و گفت: در حال حاضر 16 پروژه مهم با پیشرفت بالای 85 درصد در حال تکمیل و راه اندازی است که از این تعداد، 5 پروژه در داروسازی دانا، 4 پروژه در داروسازی جابرابن حیان،6 پروژه در داروسازی کیمیدارو، 3 پروژه در داروسازی اسوه، 1 پروژه در داروسازی راموفارمین و 2 پروژه در شرکت پخش رازی در مراحل تکمیل و راه اندازی است که این پروژه¬های در خصوص بازسازی، افزایش ظرفیت و اصلاح واحدهای تولیدی، اصلاحات GMP و تفکیک خطوط ویال، پروژه تولید اسپرهای تنفسی DPI، رفع نواقص و بالابردن کیفیت تولید، احداث خط تولید سافت ژل هازارد، پروژه پوکه کپسول، پروژه آزمایشگاه میکروبیولوژی، خط تولید آمپول و آمپول پریفیلد، تولید مکمل گامی و همچنین احداث مراکز توزیع جدید جهت در شهرهای بندرعباس و شهر الشتر و چندین پروژه دیگر در مجموعه شفادارو می باشد که تعداد قابل توجهی از این پروژه ها در سال 1402 به بهره برداری می رسند.

        دکتر کاظم پور در ادمه از رونمایی 58 محصول جدید در مجموعه شفادارو خبر داد و گفت: این محصولات در شرکت کیمیدارو تولید خواهد شد که 15 محصول آن جزو داروهای پرفروش می باشد.

       وی با اشاره به چشم انداز مجموعه شفادارو بیان کرد: صادرات دارو به کشورهای عراق، افغانستان و سوریه صورت گرفته و امیدواریم با برنامه ریزی دقیق و اصولی بتوانیم صادرات دارو از قبیل آنتی بیوتیک ها، مکمل ها و محصولات بایوتک را به کشورهای پاکستان و روسیه توسعه بدهیم که مذاکرات در این خصوص در حال انجام است و به طور کلی تلاش می کنیم به مهم ترین رسالت مان که تأمین نیازهای دارویی و تأمین سلامتی مردم است، جامه عمل بپوشانیم.

       وی در پایان خاطرنشان کرد در حال حاضر برنامه فروش مجموعه شفادارو 13 هزار میلیارد تومان و تولیدات مجموعه 7 هزار میلیارد تومان می باشد که امیدواریم با تلاش مضاعف مجموعه شفادارو بتوانیم حجم فروش بازار را به 18 هزار میلیارد تومان و حجم تولید را به 10 هزار میلیارد تومان برسانیم و سهم مناسبی از بازار دارو را در اختیار داشته باشیم.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه