// کد مطلب: ۱۶۵۸۲۴

مسکن|کاهش قیمت

پیش‌بینی کاهش قیمت مسکن در ۵۰ روز آینده

پیش‌بینی کاهش قیمت مسکن در ۵۰ روز آینده
لینک کوتاه کپی شد

مولفه اصلی بازار مسکن در حال حاضر رکود تورمی است یعنی در بازار نه خریدار و نه فروشنده است.

به گزارش طلانیوز: یک کارشناس مسکن گفت: مولفه‌های مهم مسکن از یک طرف بحث خرید متقاضیان است و دیگری طرح‌های دولت و قوانین موجود در کشور ، در ماه‌های گذشته تغییر خاصی در قدرت خرید مردم ایجاد نشده است. حتی اگر وام‌های وعده شده به مردم تخصیص داده شده بود باز هم قدرت خرید خاصی را در بازار مسکن ایجاد نمی‌کرد.

مسکن-طلانیوز

مولفه اصلی بازار مسکن در حال حاضر رکود تورمی است یعنی در بازار نه خریدار و نه فروشنده است.

وی افزود: اما اتفاق مثبتی که بعد از یک قرن در بازار مسکن افتاد بحث قانون ساماندهی مسکن که شامل اجاره‌بها، خرید و فروش زمین و مالیات بر خانه‌های خالی است، در واقع ضعف‌های قانونی که در حوزه مسکن وجود داشت برداشته شد.

گودرزی ادامه داد: شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم  بیش از ۵۷ شهر جدید را در حوزه مسکن مصوب کردند که بیشتر آنها در نواحی ساحلی جنوب کشور است که این امر باعث شد حدود ۷۰ درصد از تورم مسکن التیام پیدا کند.

 

وی گفت: افزایش عرضه زمین، موضوع کمبود مسکن را تا حدود زیادی حل کرده که باعث کاهش قیمت مسکن شده است.

او خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود در ۵۰ روز آینده و با روی کار آمدن دولت جدید، قیمت مسکن و اجاره‌بها به روند نزولی و کاهشی خود ادامه دهد.

گودرزی در پایان افزود: بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل رکود تورمی دست از سرمایه گذاری در حوزه مسکن بر داشته‌اند و این امر همچنان باعث رکود و کاهش قیمت مسکن شده. لذا انتظار می‌رود در ماه‌های آینده شاهد کاهش قیمت مسکن باشیم.

منبع: خبر فوری

 

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه