// کد مطلب: ۱۶۸۴۰۲

اقتصاد|طلا و جواهر

روز طلا و جواهر در کشورهای مختلف جهان

روز طلا و جواهر در کشورهای مختلف جهان
لینک کوتاه کپی شد

روز 13 مارس با عنوان روز جواهرات Jewelry Day ابتدا در امریکا و به نام "روز ملی جواهرات" National Jewel Day پایه گذاری شد، اما به سرعت در بسیاری از کشورهای جهان این روز محبوب شد و در حال حاضر سیزده مارس به عنوان "روز جهانی جواهرات" International Jewel day شناخته میشود.

به گزارش طلانیوز: در برخی از کشورها روز جهانی طلا WGD در 20 اکتبر برگزار می شود اما چندان گسترده و فراگیر نیست و عملا میتوان روز جهانی جواهرات را همان روز 13 مارس دانست چراکه در اکثر نقاط جهان ، این روز به عنوان روز جهانی طلا و جواهرات شناخته میشود.

روز جهانی جواهرات چه تاریخی است؟

روز 13 مارس با عنوان روز جواهرات Jewelry Day ابتدا در امریکا پایه گذاری شد و به نام روز ملی جواهرات شناخته میشود اما به سرعت در بسیاری از کشورهای جهان محبوب شد.

منشا و بنیانگذار روز ملی جواهر ناشناخته است. آنچه ما می دانیم این است که انسان ها همیشه از جواهرات به عنوان نوعی زینت استفاده کرده اند. در دوران ماقبل تاریخ، مردم جواهرات ساخته شده از سنگ، استخوان و صدف را برای نشان دادن وضعیت می پوشیدند.

تاریخچه روز ملی جواهرات

کلمه جواهر از کلمه لاتین قرون وسطی jocale که به معنای اسباب بازی یا سرگرمی است، گرفته شده است. جواهر را می توان به عنوان یک سنگ قیمتی، یا گرانبها یا نیمه قیمتی و طبیعی یا ساخت بشر تعریف کرد. همچنین، برای زیور آلات ساخته شده از این سنگ های قیمتی. مردم قرن‌هاست که جواهرات می‌پوشند و بسیاری آن را راهی برای نشان دادن موقعیت خود در جامعه می‌دانند.

در حالی که منشأ روز ملی جواهرات ناشناخته است، بسیاری از مردم هر ساله این روز خاص را تصدیق کرده و جشن می گیرند.

سفر در طول زمان: تاریخچه جذاب جواهرات

داستان سنگ های قیمتی به اندازه رنگ هایی که به نمایش می گذارند زنده و رنگارنگ است. برای قرن ها، سنگ های قیمتی به دلیل کمیاب بودن، شکوه و ویژگی های عرفانی خود مورد توجه بوده اند.

در زمان های قدیم، تمدن ها معتقد بودند که سنگ های قیمتی دارای قدرت های ماوراء طبیعی هستند که محافظت، شفا و حکمت را برای صاحبان خود فراهم می کنند.

در دوره قرون وسطی، سنگ‌های قیمتی تاج‌ها، لباس‌ها و مصنوعات سلطنتی و اشراف را تزئین می‌کردند و نماد ثروت، اقتدار و اعتبار است.

دوران رنسانس شاهد احیای علاقه به سنگ‌های قیمتی بود، زیرا صنعتگران صنعت تراش و چیدمان جواهرات را به کمال رساندند و جواهرات نفیس مناسب برای پادشاهان را تولید کردند.

با گسترش مسیرهای تجاری و اتصال فرهنگ ها، سنگ های قیمتی به گنجینه های مورد علاقه ای تبدیل شدند که توسط کاشفان، تاجران و جویندگان هیجان دنبال می شدند. از بارگاه‌های مجلل اروپا تا بازارهای پر جنب و جوش شرق، سنگ‌های قیمتی دور و دراز سفر می‌کردند و داستان‌هایی از دسیسه، عاشقانه و فرار را می‌چرخانیدند.

دلایل اهمیت روز جهانی جواهرات

به گزارش سایت بازار طلا گلدنیوز ، روز ملی جواهرات به دلایل مختلفی اهمیت دارد:

درخشش اضافی: جواهرات این قدرت را دارند که فوراً زندگی مردم را روشن کرده و به آنها احساس خاص و دوست داشتنی ببخشند.

قدردانی از زیبایی: این روز ما را ترغیب می‌کند تا لحظه‌ای از زیبایی و مهارتی که برای خلق قطعات جواهرات خوب استفاده می‌کند، قدردانی کنیم.

به رسمیت شناختن کاردستی: روز ملی جواهر فرصتی برای شناخت مهارت ها و تخصص جواهرسازان در سراسر جهان است که قلب خود را در خلاقیت های خود می ریزند.

روز جهانی الماس چه روزی است؟

برخی 12 آگوست را با عنوان روز جهانی الماس میشناسند. این نام گذاری توسط "Hira Manek" - روزنامه تخصصی در اخبار بازار الماس انجام شده است اما گستردگی چندانی ندارد و در سراسر جهان همان روز جهانی جواهرات در 13 مارس در خصوص الماس نیز صدق میکند.

الماس قهوه ای-طلانیوز

منبع:گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه