// کد مطلب: ۱۵۸۸۳۲

اختصاصی/بانک ایران زمین

شرایط و مزایای طرح‌های سپرده‌گذاری بانک ایران زمین

شرایط و مزایای طرح‌های سپرده‌گذاری بانک ایران زمین
لینک کوتاه کپی شد

بانک ایران زمین از بانک‌های جوان کشور است که به دلیل استفاده از ظرفیت‌های تخصصی کارکنان خود و اولویت برنامه‌ای مشتری‌مداری مدیران خود موفق شده است تا با ارائه انواع خدمات بانکی از جمله انواع سپرده‌ گذاری نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری طلانیوز، بانک ایران زمین در حوزه سپرده که منبع درآمدی اصلی بانک‌ها به شمار می‌رود، پیشرفت قابل توجهی به دست آورده است. از دلایل مهم این پیشرفت می‌توان به انواع مختلف تعریف سپرده‌گذاری در این بانک اشاره کرد که بر اساس آن هر فرد می‌تواند گزینه متناسب با نیاز و بودجه خود را انتخاب کند.

سپرده‌ها بخش بسیار مهمی از خدمات سیستم بانکی را تشکیل می‌دهند و طبیعتاً بانک ایران زمین نیز برای این بخش از خدمات بانکی اهمیت ویژه ای قائل شده است. هر یک از سپرده‌های ارائه شده توسط بانک ایران زمین دارای شرایط و مزایایی خاص است که متقاضیان می‌توانند با بررسی شرایط سپرده‌های ارائه شده توسط بانک ایران زمین و همچنین هدف خود از سپرده‌گذاری، یک یا چند مورد از آن‌ها را انتخاب کنند.

سپرده قرض الحسنه جاری، اولین قسم سپرده در بین انواع سپرده های بانک ایران زمین است که از سپرده‌های ارزشمند و حائز اهمیت در حوزه خدمات بانکی به حساب می‌آید. چرا که می‌توان به کمک تسهیلات حاصل از آن مشکلات طیف‌ زیادی از آحاد جامعه را تا حدودی برطرف کرد.

برای بهره‌مندی از این نوع سپرده، ابتدا باید افتتاح حساب را انجام داد و با استفاده از کارت‌های اعتباری و یا دسته چک بدون محدودیت از منابع و دارایی موجود در آن بهره برد. شرط سنی افتتاح حساب جاری در بانک ایران زمین حداقل هجده سال تمام و نداشتن بدهی غیرجاری در سیستم بانکی کشور است. افراد حقیقی خارجی باید گذرنامه خود را در اختیار بانک ایران زمین قرار دهند تا روند افتتاح این نوع سپرده برایشان به انجام برسد. همچنین، اشخاص حقوقی نیز می‌توانند نسبت به افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه اقدام کنند. گفتنی است که سپرده قرض الحسنه جاری امکان واریز وجوه مدنظرتان به حساب دیگران را نیز ایجاد می‌کند.

یکی دیگر از انواع سپرده در بانک ایران زمین، سپرده‌های سرمایه‌گذاری از نوع کوتاه مدت است که در سه مدل مختلف ارائه می‌شوند. به منظور افتتاح این نوع سپرده باید مدارک مورد نیاز به همراه حداقل یک‌صد هزار ریال را در اختیار بانک ایران زمین قرار دهید. از نظر شرایط افتتاح حساب در سه مدل یکسان ولی نرخ سود علی‌الحساب و همچنین مدت زمان آن‌ها با یکدیگر متمایز هستند؛ به همین دلیل متقاضیان باید با دقت بالایی از بین آن‌ها گزینه مدنظر خود را انتخاب کنند.

نوع اول سپرده‌های کوتاه مدت، مدل عادی این نوع سرمایه‌گذاری است که نرخ سود علی الحساب آن برابر با ۵درصد خواهد بود. نوع دوم از این نوع سپرده‌ها با عنوان «سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت ویژه سه ماهه» با نرخ سود علی الحساب ۱۲درصد است. «سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت ویژه شش ماهه» نوع سوم از سپرده‌های کوتاه مدت در بانک ایران زمین است که نرخ سود علی الحساب آن ۱۷درصد تعیین شده است.

سپرده سرمایه‌گذاری بلند مدت، شکل دیگری از انواع سپرده در بانک ایران زمین است که همانند سپرده‌های کوتاه مدت به سه دسته مشخص با مزیت سود قابل توجه آن تقسیم‌بندی شده‌اند.

نرخ سود علی‌الحساب ۲۰٫۵ درصد برای مدل اول از این نوع سپرده سرمایه‌گذاری با نام «سپرده سرمایه‌گذاری بلند مدت با سر رسید یکسال» و نرخ سود علی الحسابی برابر با ۲۱٫۵ درصد در نوع دوم از سپرده‌های بلند مدت با سر رسید دو ساله و همچنین  «سپرده سرمایه‌گذاری بلند مدت با سر رسید ۳سال» و بیشترین نرخ سود علی الحساب یعنی ۲۲٫۵ درصد از انواع سپرده‌سرمایه‌گذاری بلندمدت بانک ایران زمین است.

در مدل بلند مدت سپرده بانک ایران زمین همانند دیگر بانک های کشور در تبیین این نوع سپرده‌گذاری قرار داده شده است. بر این مبنا اگر فرد صاحب سپرده بلند مدت پیش از تاریخ مربوط به سررسید بخشی از سپرده یا کل آن را دریافت کند، میزان سود نهایی به میزان مشخصی کسر می‌شود.

تفاوت مهم بین افتتاح حساب سپرده بلند مدت و کوتاه‌ مدت در مبلغ ابتدایی افتتاح سپرده‌گذاری است که بر این اساس برای افتتاح حساب سپرده کوتاه مدت تنها به صد هزار ریال وجه ابتدایی نیاز بود، اما این مبلغ برای سپرده‌های بلند مدت پانصد هزار ریال است.

گفتنی است؛ بانک ایران زمین  با تمرکز بیشتر بر عملیات بانکداری، موفق شد سهم خود از درآمدهای این محل را در سال گذشته به بیش از 10 هزار میلیارد تومان برساند. براساس آمار‌های منتشر شده در پایان شهریور از سوی بانک مرکزی، بانک ایران زمین بیش از ۲۳۵ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال تسهیلات کلان به بخش خصوصی پرداخت کرده است.


گزارش توسط
فاطیما زراعت دوست

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه