// کد مطلب: ۱۵۹۴۶۳

بانک تجارت

طرح حامی ،چتر حمایتی برای همه

طرح حامی ،چتر حمایتی برای همه
لینک کوتاه کپی شد

بانک تجارت طرح حامی را برای پرداخت تسهیلات متنوع با کارمزدهای پایین برای همه متقاضیان طراحی کرده است تا رسالت خود برای حمایت از کسب و کارها و اقتصاد مولد را به جا آورده باشد.

همیشه رونق کسب و کارها به سرمایه در گردش وابسته بوده است، به ویژه در شرایطی که اقتصاد رکودی باشد باید منابع مالی برای متعادل کردن عرضه و تقاضا وجود داشته باشد تا به افزایش تولید کمک کند. در این موقعیت نقش بانک ها به عنوان یکی از بال های اقتصادی برای تامین منابع مالی مورد نیاز بنگاه ها و حتی مردمی که در نتیجه کمبود سرمایه در گردش نتوانسته اند فعالیت اقتصادی داشته باشند کاملا مشهود است.

بر همین مبنا بانک تجارت در راستای سیاست جامه عمل پوشاندن به وظیفه خود برای حمایت از بخش مولد اقتصاد و همچنین کمک به معیشت جامعه طرحی تسهیلاتی را تعریف کرده است که در آن تنوع مدت زمان و کارمزد تسهیلات به قدری بالاست که همه افراد با درآمدهای مختلف می توانند از مزیت های آن بهره مند شوند.

در طرح حامی بانک تجارت به اشخاص حقیقی بر مبنای سپرده گذاری در حساب قرض‌الحسنه جاری‌‌‌‌ و پس‌انداز ، تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ سود ترجیحی‌‌‌ برای رفع نیازهای ضروری پرداخت می کند و حتی در صورت عدم استفاده سپرده‌گذاران از تسهیلات طرح حامی، می توانند بستگان درجه یک خود را به عنوان تسهیلات گیرنده به بانک معرفی کنند.

طبق این طرح برای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و مراحبه ۲۰۰ میلیون تومانی بازپرداخت ماهانه برای مدت بین یک سال تا دو سال در نظر گرفته شده است که بر مبنای آن ضریب تسهیلات با دو شکل محاسبه می شود یکی بر مبنای نرخ سود ۱۴ درصد مرابحه و همچنین نرخ سود ۸ درصد مرابحه و نرخ کارمزد ۴ درصدی قرض الحسنه است که بر اساس این طرح مدت میانگین سپرده ها از سه ماهه تا ۱۲ ماه متغیر است و مبنایی برای تعیین ضریب تسهیلات و مدت بازپرداخت است.

در سال های اخیر با توجه به تورمی که در اقتصاد کشور وجود دارد تسهیلات ارزان قیمت یک مزیت بزرگ برای متقاضیان بوده است بر همین مبنا تقاضا برای دریافت وجود داشته است، اما بسیاری از بانک ها تمایل چندانی برای پرداخت تسهیلات ندارند زیرا شرایط تورمی به زیان بانک هاست، با این حال بانک تجارت در راستای حمایت از معیشت مردم و کمک به کسب و کارهای خرد پرداخت تسهیلات با نرخ کارمزد پایین را پیش گرفته است.

گفتنی است ، یکی از سیاست های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در سال های اخیر مکلف کردن بانک ها برای پرداخت تسهیلات به مردم و کسب و کارها بوده است و بانک تجارت همواره بر مبنای همین سیاست ها و دستورالعمل ها گام های موثری برداشته است و در حال حاضر فراتر از سیاست های ابلاغی بانک مرکزی اقدام کرده است به طوری که در طرح حامی امکان دریافت وام با بهره پایین مثل وام ۸ درصد و وام ۱۴ درصد و همچنین امکان گرفتن وام برای خانواده ها تا سقف دو میلیارد ریال مرابحه و ۵۰۰ میلیون ریال قرض‌الحسنه را نیز برای همه متقاضیان فراهم کرده است و گزارش ها تا کنون حکایت از این دارد که این طرح با استقبال خوبی هم همراه شده است.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه