// کد مطلب: ۱۶۱۱۶۲

بانک ایران زمین

نحوه دریافت تسهیلات فرزندآوری از بانک ایران زمین/۳۴۷ درصد رشد در نیمه اول ۱۴۰۲

نحوه دریافت تسهیلات فرزندآوری از بانک ایران زمین/۳۴۷ درصد رشد در نیمه اول ۱۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد

تسهیلات فرزندآوری بانک ایران زمین یک گزینه مناسب در جهت کاهش هزینه‌های خانوار و همچنین مشوقی اساسی برای افزایش جمعیت در راستای سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران است. این تسهیلات که بر اساس تعداد فرزندان ارائه می‌شود، از جمله پرطرف‌دارترین وام‌های بانک ایران‌زمین به شمار می‌آید.

امروزه اکثر زوجین برغم تمایل برای داشتن فرزندان بیشتر، صرفاً به دلیل مشکلات مالی از این خواسته خود صرف نظر می کنند و همین امر هم باعث شده است تا دولت برای تشویق مردم به فرزندآوری، شبکه بانکی را در قالب تعهدات تکلیفی موظف به پرداخت وام فرزندآوری کرده است. لذا بانک ایران‌زمین نیز با توجه‌ به همین سیاست، شرایطی را فراهم کرده است که خانواده‌های واجد شرایط بتوانند به سهولت نسبت به دریافت تسهیلات فرزندآوری از این بانک اقدام نمایند.

اولین شرط مهمی که به‌منظور دریافت تسهیلات فرزندآوری از بانک ایران زمین و البته سایر بانک ها باید مورد توجه قرار گیرد، تاریخ تولد نو رسیده است. بر اساس مقررات ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی، این تسهیلات تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که فرزند آن‌ها پس از ۱۴۰۰/۱/۱ به دنیا آمده باشند. افزون بر این باید متقاضی حداکثر تا دو سال پس از تولد فرزند خود نسبت به ارائه درخواست برای دریافت این وام اقدام نماید؛ در غیر این صورت مشمول دریافت تسهیلات فرزندآوری نمی باشد.

شرط دیگری که باید مد نظر قرار کیرد، محل تولد فرزند است. تنها فرزندانی که در ایران به دنیا آمده باشند می‌توانند مشمول دریافت تسهیلات حمایت از فرزندآوری باشند. از سوی دیگر، باید به این نکته نیز دقت داشت که این وام به اتباع خارجی تعلق نمی گیرد

تسهیلات فرزندآوری بانک ایران زمین مانند همه بانک ها برای هر فرزند فقط یک‌بار قابل‌دریافت است. البته در مواردی که فرزندان دوقلو باشند، هر فرزند یک وام اختصاصی خواهد داشت. این تسهیلات در اختیار پدر فرزند قرار می‌گیرد و اگر پدر پس از تولد فوت کند، میزان وام دریافتی به مادر ارائه می‌شود. چنانچه پدر و مادر از یکدیگر جدا شده باشند تسهیلات فرزندآوری در اختیار فردی قرار خواهد گرفت که حضانت کودک را بر عهده دارد.

 

به سربازی نرفته‌ها وام فرزندآوری تعلق می‌گیرد | مبلغ وام فرزند آوری چقدر است؟

این تسهیلات بر اساس تعداد فرزندان خانواده تعیین می‌شود. اگر نوزاد متولد شده فرزند نخست خانواده باشد، مبلغ تسهیلات سی‌میلیون تومان است و چنانچه فرزند دوم باشد، این مبلغ به شصت‌میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. برای فرزند سوم خانواده نیز نود میلیون تومان و برای فرزند چهارم صدوبیست‌میلیون تومان وام ارائه می‌شود ایضاً چنانچه فرزند پنجم متولد شود، یکصدوپنجاه‌میلیون تومان وام به وی تعلق می‌گیرد.

مراحل دریافت این تسهیلات

به‌منظور دریافت این تسهیلات باید به سایت ve.cbi.ir مراجعه کنید. در این سایت اطلاعات مشخصی همچون نام پدر و مشخصات هویتی وی دریافت می‌شود. پس از پایان مراحل ثبت‌نام، کد رهگیری محرمانه‌ای در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد که باید در حفظ آن دقت شود. پس از دریافت این کد، یکی از شعب بانک ایران‌زمین انتخاب می‌شود تا متقاضی بتواند سایر مراحل دریافت تسهیلات فرزندآوری را در آن طی کند.

 

شرایط وام فرزند آوری ؛ چه کسانی مشمول دریافت وام هستند؟

تأکید می شود باید متقاضی وام در مدت‌زمان مقرر به شعبه مذکور مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم‌های ارائه‌شده اقدام کند. در همین مرحله، از سوی شعبه بانک چند کپی از اسناد و مدارک هویتی والدین شامل اصل شناسنامه پدر، اصل شناسنامه فرزند، کارت ملی پدر، کد پستی، آدرس دقیق محل سکونت و همچنین، کد رهگیری محرمانه درخواست می‌شود که باید به‌شکل صحیح در اختیار پرسنل شعبه قرار گیرد.

 

مهلت بازپرداخت این تسهیلات باتوجه‌به میزان وام دریافتی خواهد بود. طبیعتاً هرچه وام دریافت‌شده کمتر باشد، مهلت زمان کمتری برای بازپرداخت آن در اختیار خواهید داشت. به‌عنوان نمونه، افرادی که وام سی‌میلیون‌تومانی دریافت کرده‌اند، باید در سی‌وشش ماه کل اقساط خود را پرداخت کنند. این در حالی است که مهلت بازپرداخت وام نودمیلیونی به شصت ماه می‌رسد.

درهرصورت، اگر دارای یک بودجه‌بندی مناسب باشید و بتوانید هزینه‌های خود را به‌خوبی کنترل کنید، بازپرداخت چنین تسهیلات مناسبی چندان دشوار نیست. به‌خصوص این‌که مهلت زمان خوبی برای این نوع وام ویژه در نظر گرفته شده است.

کارنامه موفق بانک ایران زمین در پرداخت تسهیلات فرزندآوری

بانک ایران زمین در یک نگاهبررسی‌ها نشان می‌دهند که بانک ایران زمین برخلاف برخی از بانک ها که شرایط را برای متقاضیان دریافت این نوع از تسهیلات دشوار کرده اند وضعیت متفاوتی دارد به گونه ای که آمار پرداخت تسهیلات فرزندآوری توسط این بانک در سال جاری رشدی قابل توجه را در مقایسه با سال گذشته تجربه کرده است.

طبق داده‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی، بانک ایران زمین میزان پرداخت وام فرزندآوری به متقاضیان را از ۲۰ میلیارد تومان در نیمه نخست سال گذشته، به ۸۹ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان در دوره مشابه سال جاری افزایش داده است.

به عبارت دیگر بانک ایران زمین با پرداخت هزار و ۵۰۷ فقره وام فرزندآوری در بهار و تابستان سال جاری، عملکرد خود در زمینه پرداخت این تسهیلات را به میزان ۳۴۷ درصد بهبود بخشیده است.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه