// کد مطلب: ۱۶۱۷۸۸

بانک صادرات ایران

برنامه های بانک صادرات برای ارتقای سود عملیاتی

برنامه های بانک صادرات برای ارتقای سود عملیاتی
لینک کوتاه کپی شد

بانک صادرات ایران ضمن ارائه گزارش ۹ ماهه مثبت با ارائه برنامه افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم سهام و تجدید ارزیابی دارایی ها در پی ارتقای درآمدهای عملیاتی خود است بر همین مبنا تقاضا برای خرید سهام این بانک در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

بانک صادرات با سرمایه ۱۷۵۳۵ میلیارد تومانی در هفته اخیر معاملات پر حجمی داشته است که بخشی از این مساله تحت تاثیر گزارش مثبتی است که روانه کدال کرده است و بر مبنای آن در ده ماهه گذشته بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته که حدود ۴۱۱۰۲ میلیارد تومان آن مربوط به درآمد تسهیلات اعطایی بوده و از آنجایی که بیش از ۵ هزار میلیارد تومان آن متعلق به عملکرد آذر ماه است نشان می دهد که در این ماه بیشتر از میانگین ماه های گذشته در این بخش درآمد داشته است. در مجموع تراز آذر ماه بانک ۱۷۷ میلیارد تومان و در ۹ ماهه ۷ هزار ۱۰۷ میلیارد تومان مثبت است.

در بخش هزینه ها هم عملکرد بانک صادرات در ۹ ماهه از این قرار بوده است که تا پایان آذر ماه حدود ۳۳۹۹۵ میلیارد تومان هزینه سود سپرده ها پرداخت کرده که ۴۸۸۲ میلیارد تومان آن در آذر ماه انجام شده است، همچنین ۱۲۶۱۶۲۷ میلیارد تومان از سپرده ها در این دوره تسویه شده و ۶۲۵۵۱۰ میلیارد تومان هم سپرده جدید جذب شده است و در بخش های دیگر ۲۴۹۰ میلیارد تومان هزینه مالی و ۷۸۹ میلیارد تومان هزینه کارمزد پرداخت شده است.

همچنین بانک صادرات ایران در ۹ ماهه سال جاری ۵۱۳۴ میلیارد تومان درآمد حاصل سرمایه گذاری، ۷۵۸ میلیارد تومان درآمد از اوراق بدهی و ۴۸۶۹ میلیارد تومان از محل کارمزد درآمد داشته است که در این بخش هم با توجه به اینکه ۶۲۷ میلیارد تومان در آذرماه درآمد کسب کرده نسبت به میانگین ماهانه گزارش مثبتی ارائه کرده است.

همچنین سرمایه گذاری بلندمدت بانک صادرات در آذر ماه حدود ۳۳۵۸ میلیارد تومان افزایش یافته و دارایی آن را از ۱۹۳۱۵ میلیارد تومان پایان آبان ماه به ۲۲۶۷۳ میلیارد تومان در پایان آذر ماه رسیده است.

طبق گزارش ۹ ماهه بانک سپرده های دیداری ریالی بانک صادرات نزد سایر بانک ها ۱۲۷۸۷ میلیارد تومان است که در آذر ماه تغییر جزئی ۲۴ میلیاردی داشته و در بخش سرمایه گذاری در اوراق هم این بانک تغییری نداشته و همچنان موجودی آن ۱۲۴۵۱ میلیارد تومان است که در ابتدای آبان ماه ثبت شده بود.

با توجه به اینکه بانک صادرات برنامه افزایش سرمایه ۴ هزار میلیارد تومانی از محل سلب حق تقدم سهام و آورده در دستور کار دارد و مجموع سرمایه شرکت به ۲۱ هزار میلیارد تومان می رسد و در مرحله بعد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها رقم خواهد خورد. پیش بینی می شود که عملکرد شرکت تا پایان سال رشد قابل توجهی داشته باشد، هرچند صورت های مالی ۶ ماهه بانک هم حکایت از این دارد که عملکرد بهتری نسبت به سال مالی ۱۴۰۱ داشته است، چراکه در ۶ ماهه به ازای هر سهم ۳ تومان سود ساخته است در حالی که در ۱۲ ماهه سال مالی قبل این نماد به ازای هر سهم ۲/۵ تومان سود ساخته بود.

بر همین مبنا پیش بینی می شود درآمد عملیاتی شرکت در ۱۲ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابری داشته باشد.

همچنین باید در نظر گرفت که افزایش سرمایه بانک از محل سود سال حق تقدم سهام و همچنین افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به جریان مالی بانک کمک می کند و با در نظر گرفتن سیاست بانک برای افزایش موجودی سرمایه بانک از محل واگذاری دارایی های مازاد و … پیش بینی می شود به زودی شاهد رشد بیشتر درآمدهای عملیاتی بانک صادرات باشیم.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه