// کد مطلب: ۱۶۸۷۴۳

بانک صادرات ایران

رشد درآمدهای بانک صادرات ایران در سالجاری

رشد درآمدهای بانک صادرات ایران در سالجاری
لینک کوتاه کپی شد

درآمدهای بانک صادرات ایران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. این شرکت ۴ماهه حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات داشته است.

بانک صادرات با نماد وبصادر گزارش ۴ ماهه خود را روانه کدال کرد. با نگاهی به این گزارش در می یابیم که عملکرد بانک صادرات در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود داشته است. به طوری که در سه ماهه امسال ۲۷ ریال سود به ازای هر سهم کسب کرده، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته سود هر سهم حدود ۲۱ ریال بوده است.

بر مبنای این گزارش در ۴ ماهه نخست سال ۳۴ هزار و ۸۴ میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرده است. از این میزان درآمد ۶ هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان در تیر ماه بدست آمده است. همچنین ۲۳۳ میلیارد تومان از محل اوراق بدهی درآمد داشته که ۲۰ میلیارد تومان آن مربوط به تیرماه است.

در ۴ ماهه نخست ۱۴۰۲ این بانک حدود ۱۲۱۳ میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری درآمد داشته که ۱۲۰۴ میلیارد تومان آن در تیر ماه بوده است. به عبارت دیگر عملکرد یک ماهه سرمایه گذاری بانک صادرات جهش قابل توجهی داشته است. به طور قطع ادامه این روند می تواند گزارش پایان سال خود را به یک سورپرایز شگفت انگیز برای سهامداران تبدیل کند.

جزئیات درآمد بانک از محل تسهیلات از این قرار است که ۳۷۹۷ میلیارد تومان از محل فروش اقساطی درآمد داشته است. ۹۱۶ میلیارد تومان درآمد تسهیلات بانک صادرات مربوط به جعاله، ۸۵۱۷ میلیارد تومان از محل مرابحه اخذ شده است. همچنین ۱۳۳۴ میلیارد تومان از درآمد تسهیلات وبصادر از بخش سلف است. خرید دین ۵۳۳۸ میلیارد تومان و مضاربه حدود ۱۵۲۹ میلیارد تومان به درآمد تسهیلاتی بانک صادرات افزوده اند. مشارکت مدنی نیز در ۴ ماهه گذشته حدود ۱۱۱۱ میلیارد تومان برای بانک درآمد ایجاد کرده است. ۳۶۶۶ میلیارد تومان از درآمد صادرات از تسهیلات مربوط به سایر بخش هاست.

در این گزارش ۲۱۵۷ میلیارد تومان از درآمد حاصل تسویه بدهکاران بابت اعتبارات اسنادی و ۶۹ میلیارد تومان آن برای تسویه بدهکاران بابت ضمانت نامه های پرداختی است.

جزئیات سپرده گذاری بانک صادرات در ۴ ماهه از این قرار است؛ ۹ هزار و ۷۶۳ میلیارد تومان از محل سپرده های دیداری ریالی نزدک بانک ها، ۳۵۳۵۲ از محل سپرده های دیداری ارزی نزد بانک ها بوده است. در مجموع مانده سپرده بانک صادرات در ۴ ماهه به ۴۵۱۵ میلیارد تومان رسیده است. سرمایه گذاری بانک نیز در ۴ ماهه به ۲۶۳۰۷ میلیارد تومان رسیده است که حدود ۷۱۸ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به اوراق دولتی است.

در بخش هزینه ها نیز این بانک ۲۱۵۸۳ میلیارد تومان سود سپرده پرداخت کرده است. همچنین ۱۳۷۹ میلیارد تومان هزینه مالی و ۳۶۹٫۷ میلیارد تومان هزینه کارمزد داشته است.

**چرا بانک صادرات روند صعودی دارد؟

حضور در اقصی نقاط داخل و خارج از کشور با بیش از ۱۸۰۰ شعبه و بانک مستقل که بعضاً در بهترین نقاط تجاری و اقتصادی قرار دارند. از یک سو و اعتماد عامه مردم به این بانک و نام و نشان تجاری آن از سوی دیگر، سرمایه اجتماعی

قابل توجهی به شمار می‌رود. .

همچنین با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه بانک صادرات ایران با در اختیار داشتن ۲۲ شعبه ۳ دفتر سرپرستی و ۲ بانک مستقل در خارج از کشور سهم عمده ای در فعالیت‌های بانکی بین المللی را در بین بانک های داخلی به خود اختصاص داده که در صورت رفع محدودیت‌های بین المللی این سهم قطعاً افزایش خواهد یافت.

نظام جامع و فن آوری مدرن بانک صادرات ایران با برخورداری از نرم افزارهای به روز شبکه گسترده خودپردازها پایانه های فروش، اینترنت بانک، همراه بانک و …. یکی از بانکهای پیشرو در زمینه بانکداری الکترونیکی و خدمات نوین بانکی است. در همین راستا استقرار حدود ۵۲۰۰ دستگاه خودپرداز بیش از ۹۵۰ هزار پایانه فروش حدود ۷۰۰۰ پایانه شعب و صدور حدود ۳۵ میلیون کارت فعال، نشان دهنده فعالیت قابل توجه بانک در این زمینه است، به علاوه شرکت پرداخت الکترونیک سپهر به عنوان بازوی اجرایی بانک در بخش پرداخت الکترونیک در حال توسعه مستمر سهم از بازار تراکنشها است.

از طرف دیگر بانک برای تسهیل فعالیت بانکداری ،خود اقدام به تأسیس شرکتهایی کرده که برخی از آنها از شرکت‌ها پیشرو در حیطه فعالیت خود محسوب می‌شوند از جمله شرکت تامین سرمایه سپهر، شرکت صرافی سپهر گروه مالی سپهر و شرکت کارگزاری بانک صادرات ایران هستند که با برنامه های تدوین شده روند سودآوری وبصادر را تضمین خواهند کرد.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه